Umpikujassa - neuvoja tarvitaan!

Vierailija

Olen 35+ työssäkäyvä kahden leikki-ikäisen äiti, joka elää erittäin huonossa liitossa lyhytpinnaisen ja inpulsiivisen sekä itsekkään miehen kanssa. Tutkintoni ja opiskeluni ovat edelleen kesken, ei ole ajokorttia eikä varallisuutta, toisaalta ei velkojakaan. Olen ns. valkokaulusduunari ja melkein sattumalta päädyin työhöni.

Nuorena opiskelin kaikkea kivaa ja huonosti työllistävää humanistihömppää yliopistossa kauan ja hartaasti, mutta silti jäi tutkinto kesken. Mieheni on aivan kamala (teeskenteli ekat pari vuotta fiksua ja mukavaa) ja määräilee sekä ohjailee elämääni. En saisi hänen mielestään enää opiskella tai hakeutua muihin töihin. Miten saisin taas elämän syrjästä kiinni? Olen turhautunut todella moneen asiaan nimittäin.

Kommentit (7)

Vierailija

Voisin siis erota, mutta kahden pienen lapsen yli kolmekympoisenä ja varsin keskinkertaisen näköisenä naisena en enää voisi saada parisuhdetta. Toisaalta haluaisin kolmannen lapsen, mutta en varmaankaan pysty enää sellaiseen mieheni kanssa (ei ole ollut seksiäkään enää noin pariin vuoteen lainkaan).

Arki on ihan järkyttävää rutiininpyöritystä ja tuntuu kuin tekisin kaikki jotenkin hutiloiden, kun on koko ajan kiire. Haluaisin reissata arjen vastapainoksi ja harrastaa jotain, mutta mies ei halua matkustaa minnekään, varsinkaan lasten kanssa ja hän naureskelee pilkallisestimun tarpeelleni harrastaa.

Opiskeleminen kokopäiväisesti työtä tekevälle on aika hankalaa, kun pitää elättää lapsetkin. Mies ei halua ruveta tietenkään miksikään sponsoriksi mun opiskeluihini. Töissä on mahdotonta tehdä uraa, kun olen luonteeltani hissukka ja perheessä on pikkulapsia. Siispä olen jumissa hirveän miehen kanssa "neukkukuutiossa" arjen oravanpyörässä, enkä edes pääse etenemään tai nauttimaan/rentoutumaan. Suhde on aivan onneton kaikilla tavoin. Olen oikeasti aivan kupsä tähän tilanteeseeni. :(

Vierailija

Tosiaan ketuttaa olla tällainen nolo luuseritavis. :( Jokaisen ihmisen pitäisi kuitenkin saada mahdollisuus toteuttaa itseään parhaalla mahdollisella tavalla. Haluaisin tosiaan onnellisen parisuhteen, haastavan työn, tutkinnon, kolmannen lapsen sekä reissata mahdollisimman paljon. Nyt kaikki on vain keskinkertaista ja tylsää harmaata arkea tässä pimeässä ja kylmässä maassa.

Vierailija

Kolmas lapsi, se kannattaa nyt unohtaa. Jätät tuon kontrolloivan miehen (joka on onnesi esteenä ) ja lähdet tavoittelemaan unelmisiasi, pieni askel kerrallaan.

Onnea matkaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat