Isäni vaimo (jota en tunne) "häiritsee" minua oudolla tavalla

Vierailija

En tunne isääni hyvin, ollaan tutustuttu aikuisiällä ja isäni on alkoholisti. Ollaan todella harvoin tekemisissä, lähinnä lyhyillä puhelinsoitoilla. Isäni meni hiljattain ensimmäistä kertaa elämässään naimisiin naisen kanssa jonka oli tuntenut muutaman kuukauden, olen iloinen että heillä on toisensa, ei siinä mitään, molemmat henkilöt ovat minulle aika kaukaisia ja vieraita, vaimon olen nähnyt ehkä kolmisen kertaa parin vuoden aikana?

Nyt, olen raskaana, niin isän vaimo on alkanut lähetellä minulle Facebookissa viestejä, joiden liitteet ei näy (ei olla kavereita Facebookissa, isäni ei ole somessa laisinkaan). Kysyin tuossa että mitä nämä liitteet ovat, niin hän on vastannut naisen nimellä. Ei lopeta liitteiden lähetystä, vaikka ne eivät tosiaan minulle edes näy. Tänään mulle selvisi, että hän yrittää lähettää minulle lapsen lapsensa videoita ja kuvia. En ole tosiaan vaimon tavannut kuin kolmisen kertaa, hänen lastaan en kertaakaan saati sitten tämän lasta. En tiedä isän vaimon lapsen nimeä ja lapsen lapsen nimen tiedän vain siitä, kun se on mainittu liitteiden yhteydessä.

En ymmärrä mitä tämä on olevinaan, olen todella kiusaantunut. Isäni ei ole kiinnostunut raskaudestani millään tavalla, muutaman kerran on soittanut ja kysynyt vointia, jonka perään on kertonut kuinka on ostanut vaimonsa lapsen lapselle milloin lastenrattaat ja milloin mitäkin. On erittäin omituista, että vaimo ei ole tosiaan koskaan laittanut minulle mitään viestiä tai muutenkaan lähestynyt, mutta nyt muutaman kuukauden ajan yrittää lähettää minulle noita videoita ja kuvia.

Mikä olisi kypsä tapa hoitaa tilanne?

Kommentit (14)

Vierailija

Auttakaa nyt joku! En vain kehtaa sanoa että lopeta mut en jaksa noita outoja viestejäkään.

Jos laitan viestieston, niin tietääkö vastapuoli että olen estänyt hänen viestinsä vai miten toimii? Viestiketjun vaimentaminen ei estä ilmoitusikonia joten se ei auta.

Vierailija

Jaa a, outo tilanne. Ehkä voit vastata naiselle "Lapsenlapsesi on varmasti oikein suloinen, mutta kuvia tai videoita minulle on turha lähettää, sillä en valitettavasti saa niitä auki. Katsellaan kuvia joskus yhdessä." (vaikka se live katselukerta olisikin jossain hamassa tulevaisuudessa jos ollenkaan)?

Vierailija

Voihan sen blokatakin, jos kehtaa.

Mä pyysin ihmisiä lopettamaan liitteiden lähettämisen virusten takia. Samoin toimi sitten moni muukin. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa a, outo tilanne. Ehkä voit vastata naiselle "Lapsenlapsesi on varmasti oikein suloinen, mutta kuvia tai videoita minulle on turha lähettää, sillä en valitettavasti saa niitä auki. Katsellaan kuvia joskus yhdessä." (vaikka se live katselukerta olisikin jossain hamassa tulevaisuudessa jos ollenkaan)?

Hei tää on oikein mainio idea, miksi ihmeessä en tätä keksinyt itse ollenkaan! Käytän tätä seuraavan kerran kun saan isän vaimolta liitteen (kun tosiaan, ei me niitä koskaan tulla yhdessä katselemaan, mutta loppuisi se spämmäys).

Vähän myös kiinnostaa, että miksi isän vaimo tekee näin? Ei ole kysynyt minulta mitään raskauteen liittyen tai muutenkaan, laittaa vain liitteen ja ehkä liitteen kaveriksi liitteessä esiintyvän nimen ja siinä se. Ymmärtäisin ehkä, jos tulisi kuulumisien vaihdon yhteydessä näitä, mutta aivan ilman mitään syytä. Mietin myös, että tietääköhän isän vaimon lapsi tästä, mitä äitinsä siis tekee? Itse en tykkäisi että lapseni kuvia ja videoita jaettaisiin tuntemattomille.

Vierailija

Ehkä nainen yrittää vain olla ystävällinen, omalla tavallaan jopa vahvistaa perhesiteitä, muttei vain ole kauhean sulava liikkeissään? Koeta olla ystävällinen.

Vierailija

Ehkä hän ajattelee että lapsen kautta teillä olis jotain ns yhteistä nyt kun sinä oot raskaana. Ja voi myös ajattella että tässä olis hyvä lähestymisväylä? Ota tää ihan positiivisesti vaan. Haluis ehkä jutellakin sulle muttei tiedä mitä ja miten.

Vierailija

No on kyllä todella kömpelö, jos tämä on yritys lähentää meitä tai muuta, koska hän ei ole tosiaan ikinä lähestynyt minua, soittanut, puhunut, laittanut viestiä, ei mitään- ja nyt yhtäkkiä mun raskauden myötä hän lähettelee viestejä jotka ovat tosiaan pelkästään noita liitteitä. Ei mitään kuulumisen vaihtoa, kysymystä tai toteamusta, pelkkä liite- ehkä tosiaan liitteen kaverina nimi ja sydän. Jos kirjoitan, että en valitettavasti saa liitettä auki tai laitan kuvakaappauksen omasta näkymästä, hän vastaa uudella liitteellä joka ei näy tai ei vastaa laisinkaan (kunnes taas viikon päästä tulee uusi toimimaton liite).

Voisiko hän sitten olla yksinkertainen?

En missään nimessä aio olla hänelle ilkeä, kokeilen olla mahdollisimman ystävä. Haluaisin toki myös, että hän lopettaa, koska tämä on vaivaannuttavaa.

kike79
Seuraa 
Liittynyt18.1.2015

Vierailija kirjoitti:
No on kyllä todella kömpelö, jos tämä on yritys lähentää meitä tai muuta, koska hän ei ole tosiaan ikinä lähestynyt minua, soittanut, puhunut, laittanut viestiä, ei mitään- ja nyt yhtäkkiä mun raskauden myötä hän lähettelee viestejä jotka ovat tosiaan pelkästään noita liitteitä. Ei mitään kuulumisen vaihtoa, kysymystä tai toteamusta, pelkkä liite- ehkä tosiaan liitteen kaverina nimi ja sydän. Jos kirjoitan, että en valitettavasti saa liitettä auki tai laitan kuvakaappauksen omasta näkymästä, hän vastaa uudella liitteellä joka ei näy tai ei vastaa laisinkaan (kunnes taas viikon päästä tulee uusi toimimaton liite).

Voisiko hän sitten olla yksinkertainen?

En missään nimessä aio olla hänelle ilkeä, kokeilen olla mahdollisimman ystävä. Haluaisin toki myös, että hän lopettaa, koska tämä on vaivaannuttavaa.

Poista kavereista ja esto jos ei riitä. Todella outoa ja pikkuosen häoriintynyttäkin käytöstä. Itsekin olen raskaana eikä omas isääni kiinnosta edes soitekla tuonkaan vertaa, ja seurustelu joskussamab tyylisen tosin eri tavalla omituisen naisen kanssa..

Maailmalle olet vain joku, jollekulle olet koko maailma ♥

Vierailija

Nainen on ehkä halunnut luoda sinuun yhteyttä, mutta jos ei tunne elä isästäsi ole apua, niin ei ole oikein keksinyt miten.
Nyt tosiaan näyttäisi olevan yhteinen kiinnostuksen aihe.
En ymmärrä miksi sinua tuo vaivaannuttaa. Minä antaisin asian olla.

Vierailija

Voisivatkohan olla vahingossa lähetetty? FB:sta en tiedä miten se toimii mutta sähköpostissahan ainakin saattaa laittaa vaikka 'lähetä kaikille' eikä sitten tajua että se menee oikeasti kaikille. Tai tulla joku muu kämmi (tosin outoa että toistuvasti kävisi noin... mutta ehkä hän ei ole tietokoneguru :D)

Vierailija

Joo isän vaimollekin maistuu alkoholi, ovat työttömiä koko sakki (paitsi isäni). Ei kai hän vahingossa niitä liitteitä mulle lähettele jos kuitenkin vastaan hänelle että nyt ei toimi, niin hänhän näkee viimeistään silloin että viestit ovat tulleet minulle? Ja en tiedä muutenkaan miten voi lähettää vahingossa "täysin tuntemattomalle" viestiä Facebookissa, kun ei olla siellä kavereita eikä meillä ole yhteisiä kavereita siellä myöskään.

Minua häiritsee siis siksi, että minulle täysin vieras ihminen koittaa lähetellä minulle kuvia ei edes omasta, vaan lapsensa lapsesta. Toki tästä voi olla montaa mieltä, mutta minä ainakin olisin käärmeissäni jos saisin tietää, että äitini lähettelee lapsestani kuvia ihmisille keitä en ole koskaan tavannutkaan.

Mutta totta todella, ehkä hän vain on hieman simppeli tai humalassa, kun ei tajua edes käytöstään selittää tai laittaa liitteisiin edes saatesanoja, lähettelee vain toimimattomia liitteitä ilman selitettä tai maksimissaan liittää mukaan lapsen lapsensa nimen- jota en luonnollisesti tiedä. Normaali kaiketi olisi laittanut edes jotain "Hei, kuulin että olet raskaana! Minun lapseni sai juuri esikoisensa, tässä meidän Pirkko-Juhani" mutta kun ei mitään. Pelkkä toimimaton liite ja sen kylkeen maksimissaan tuo Pirkko-Juhani tai Pirkko-Juhani ja sydän. Mulla täytyi itsellä keksiä ja päätellä kuka tämä Pirkko-Juhani on.

Tosiaan, jos koittaa lähentää välejä, en ymmärrä miksi. He ovat kaikki (myös tämän isän vaimon lapsi ja sen puoliso) työttömiä viinaa kittaavia ressukoita joita en haluaisi elämääni. En tunne heitä, itselläni on täysin erilaiset arvot ja lähipiiri, lapsikin tulossa. Kuka haluaisi tieten tahtoen perheensä lähipiiriin omituisen alkoholisoituneen sakin joka vetelehtii päivät pitkät? Enkä halua siis olla ilkeä, mutta en vain käsitä tätä tilannetta ja siksi se vaivaannuttaa minua..

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat