Pienen lapsen nukutus/leikkaus & esilääkitys?
Vaikka täällä useasti saakin kivisateen päällensä niin mun on pakko purkautua nyt jonnekin koska en saa rauhaa.
Eli siis lapselle tehtiin kitarisaleikkaus ja mitä niissä papereissa luki mitä kotia sai ja siinä lapsen "satukirjassa" joka kertoo leikkauksesta niin jäi käsitys että lapsi saa jotain väsyttävää esilääkettä ensin ja pötköttää hetken sängyssä?
Meillä oli ihan muuten mukava sairaanhoitaja mutta sen huomas jo alusta että hoitaja ei ollu ihan ajan tasalla asioista ja tottumaton lasten kans, en ala tähän luettelemaan mutta kaikkea pientä...
Oltiin siis tultu ajoissa aikaisin aamulla tuonne ja ihmeteltiin leikkihuoneessa mitähän seuraavaks...kun tuotiin esilääkitys ja aika pian laps vietiin sieltä leikkihuoneesta leikkaukseen, toinen vanhemmista sai saattaa mutta leikkaussaliin ei saanu tulla.
Eli laps jäi sinne yksin huutamaan ilman että esilääkitys ois ehtiny vaikuttaa tai mitään muutakaan valmistelua?! Eikä edes tippaa laitettu vanhemman läsnäolossa?
Tätä mä en siis saa mielestäni kun lapsi kovassa huudossa jää yksin sinne varmasti pelottavaan saliin outojen ihmisten kans. :./
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä olet kyllä oikeassa, että lapsen olisi parasta olla mahdollisimman pitkään vanhemman kanssa, mielellään nukahtamiseen asti, mutta useinkaan tämä ei ole mahdollista. Siihen vaadittaisiin erillinen huone, itse leikkaussaliin eivät ulkopuoliset voi tulla, ja tuollaista erillistä huonetta leikkausosastoilla ei vain yksinkertaisesti useinkaan ole.
Kyllä minä ainakin olin juuri pari päivää sitten poikaani (4-v) saattamassa TYKSissä ja pidin sylissä kun anestesialääkäri laittoi kanyylin ja humautti jonka jälkeen nostin pojan sängylle ja poistuin salista.
Oispa kaikkialla näin ihanasti järjestetty... Lasten suhteen ois kyllä hyvä että kaikki ois mahdollisimman hyvin järjestetty että lapsella jäis suurinpiirtein hyvä kokemus vaikka oiskin ikäviä toimenpiteitä.
Ei ole mahdollista, jos vanhemmat on liian jännittyneitä tai esim. itkee niin heitä ei päästetä saliin asti että lapsi pysyisi mahdollisimman rauhallisena. Lapset ei ole tyhmiä vaan lukee usein vanhempiaan kuin avointa kirjaa, ja koska luottavat vanhempiinsa eniten niin myös säikähtävät, jos äiti/isän on pelokas tai hermostunut.
Lapsille ei myöskään valehdella mistään. Jos sattuu niin silloin sattuu yms...
Kyllä niitä rauhallisina pysyviä vanhempiakin on, ja lapsia jotka parhaiten rauhoittuu vanhemman sylissä... ja vaikka vanhemman ole mahdollista saliin tulla niin kai sitä _tarvittaessa_ vois esilääkitä ja valmistella mahdollisimman hyvin ettei peloissaan sinne saliin joudu, voisin kuvitella että monelle aikuisellekin aika jännä paikka....
Olispa kiva tietää miks tietyt viestit saa niin urakalla alapeukkuja ja kuka niin tekee.
Ei ole mahdollista, jos vanhemmat on liian jännittyneitä tai esim. itkee niin heitä ei päästetä saliin asti että lapsi pysyisi mahdollisimman rauhallisena. Lapset ei ole tyhmiä vaan lukee usein vanhempiaan kuin avointa kirjaa, ja koska luottavat vanhempiinsa eniten niin myös säikähtävät, jos äiti/isän on pelokas tai hermostunut.
Lapsille ei myöskään valehdella mistään. Jos sattuu niin silloin sattuu yms...