Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillereiden lopettaminen ja hiukset (apua)

Vierailija

Olen siis 19v tyttö ja Yasmin-merkkisiä pillereitä söin noin 4 vuotta jotka nyt lopetin suunnilleen puolitoista kuukautta sitten. Nyt ruvennut lähtemään hiuksia jonkun verran, äskenkin kun olin suihkussa ja pesin tukkaa niin lähti melkeinpä ihan tukottain :( Pelottaa, koska olen lukenut paljon muiden kokemuksia ja kuulemma monen tukka ohentunut tosi paljon joka ois mulle todella kova juttu koska mulla on aina ollut tosi pitkät ja paksut hiukset. Syön priorin kapseleita ja biotiinia. Auttaako jos aloittaa pillerit uudestaan ? Kokemuksia ja apuja kaipailisin..

Kommentit (10)

Vierailija

Sitä hiustenlähtöä kestää yleensä noin 3 kk, sitten loppuu. Eikä ne hiukset kokonaan lähde. Kyseessä on sama ilmiö kuin siinä, kun raskauden jälkeen lähtee paljon hiuksia: pilleri on hidastanut hiusten normaalia irtoamis-sykliä, ja sitten kun sen pillerin lopettaa, irtoaa kerralla kaikki ne hiukset joiden olisi kuulunut irrota vähittäisemmin pilleriä syödessä. Nuo lisäravinteet ei auta tähän mitään.

Vierailija

Mulla oli sama juttu, söin yasminelleä pari vuotta. Kun lopetin, meni pari kk, ja sitten alkoi sulkasato. Tosin mulla oli muutenkin kova stressikausi silloin, mutta stressiä on ollut ennenkin eikä se tukkaan niin pahasti vaikuttanut kuin silloin pillerien lopetuksen jälkeen. Ostin biotiini strong- valmistetta, en nyt tiedä oliko siitä konkreettista apua...kauankohan mulla meni, ennenkuin hiustenlähtö tasoittui? Varmaan melkein vuoden verran.

Mutta joo, pikkutuppoja lähti suihksussa (pahi oli hoitoaineen huuhteluvaihe, kun käsillä "suori" hiuksia, niin huhhuh, oli kädet täynnä irtohiuksia). Varmasti hiustenlähtö sulla rauhoittuisi jos aloitat pillerien syönnin uudestaan. Mutta joskus se sitten on taas kuitenkin edessä, kun ne lopettaa :/

paulina

Mä ajattelin aikoinaan, että jossain vaiheessa ne pillerit pitää kuitenkin lopettaa, niin se oheneminen on edessä silloin. En halunnu "siirtää" ongelmaa nii päätin vaan kestää sen. Sain myös huonon ihon takasin. Tukkaa lähti n. 6kk (lähti alussa tupoittain,mutta koko ajan vähemmän) ku pillerit lopetin ja lähti kasvuun sitten. Nyt iho parempi kun ikinä, ja hiukset tosiaan hyvässä kunnossa :)

Vierailija

Mulla sama juttu kun lopetin pillerit 3kk sitten, mutta nyt on joko alkanut helpottaa, tai sitten oon vaan tottunut. Kyllä se siitä :)

Vierailija

Hiuksethan reagoivat suhteellisen hitaasti muutoksin. Esimerkiksi puolen vuoden takainen stressi saattaa näkyä hiustenlähtönä nyt. Itsellä kävi näin. Syön myös Yasmin-pillereitä, mutta hiustenlähtöni johtui stressistä. Tukkani oli silminnähden ohut ja se ahdisti minua entisestään. Aloin syömään biotiinia tämän vuoden heinäkuussa ja hiukseni ovat nyt puoli vuotta myöhemmin selvästi paksuuntumaan päin. Hiusten kasvu on valitettavasti hidas prosessi, joten malttia pitää löytyä. Eron huomasin itse n. 1kk biotiinin aloittamisen jälkeen kun hiusrajaani ilmestyi pientä vauvahiusta. Nyt vauvahiukset alkavat vahvistumaan, ja kerätessäni hiukseni päälaella, tunnen selvän paksuuseron kesäiseen. Otin myös ennen-kuvat heinäkuussa, joten se ei perustu pelkkään tuntumana.

Tiedän miltä sinusta tuntuu, mutta ole kärsivällinen. Älä stressaa, se voi pahentaa tilannetta.. :) Ajattele, että kyllä se tästä.

Vierailija

Kannatti sekoittaa oma hormonitoiminta 15-vuotiaana. En käsitä miten teille on paljaalla paneminen tärkeämpää kuin oma terveys.

Vierailija

Kiitos vastauksista ! Joo tottahan se on että jossain vaiheessa kuitenkin on sama edessä kun pillerit lopettaa, vaikka nyt uudestaan aloittaisinkin :D Mutta todennäköisesti kuitenkin hommaan pillerit takaisin tämän kuun aikana. En pelkästään hiuksien takia vaan muutenkin niiden helppouden takia. Seuraavan kerran varmaan pillerit lopetan sitten kun olen vauvaa hankkimassa, niin sitten ei välttämättä tunnu niin pahalta toi hiustenlähtökään kun on niin hyvä syy minkä takia sen kärsiä :D
-ap

Vierailija

Ja tosiaan ne pillerit silloin aikoinaan hommasin tosi kipeitten ja runsaitten menkkojen takia, en minkään paljaalla panemisen.
-ap

Vierailija

Minullakin lähti paljon hiuksia, kun lopetin e-pillereiden käytön (olin ehtinyt syödä niitä jo 10 vuotta). Onneksi minulla on paksut hiukset, joten hiusten lähteminen ei tehnyt tukastani mitään superohutta kuitenkaan. Muutaman kuukauden kuluttua huomasin, että päälaelta ja hiusrajasta kasvaa uutta hiusta. Minulle kasvoi ikään kuin ohut otsatukka, mikä oli vähän ärsytävää. Hiustenlähtö oli kuitenkin pieni ongelma siihen verrattuna, että pian e-pillereiden lopettamisen jälkeen minulle, jolla ei edes murrosiässä ollut finnejä, räjähti kunnon akne kasvoihin :( Nyt 5 vuotta myöhemmin finnejä on edelleen jatkuvasti muutamia, vaikka olen syönyt niihin yhden antibioottikuurin per vuosi, hoidan ihoa hyvin, syön terveellisesti, ulkoilen, jne... Ei olisi ikinä pitänyt aloittaa e-pillereiden syömistä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat