Valehtelu asuntonäytössä & tuholaisongelma?

Turhautunut

Minkä ihmeen takia ihmiset valehtelevat asuntonäytöissä? Kaks kertaa oon tän putkeen kokenut ja ihmetyttää, että miksi? Täälä varmasti myös ihmisiä, jotka sitä on tehnyt, saisiko perusteluita tähän toimintaan? Pienet valkoset valheet ymmärrän, kun ollaan myymässä omaa asuntoa tjsp. Mutta tässä näiden kahden asunnon kohdalla, on ollut kyse VVO ja Sato firmojen asunnoista. Sen hetkisellä asukkaalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, saadaanko uutta asukasta.

Nykyisessä asunnossa, asui ~30v. pariskunta. Kehui asuntoa aivan ihanaksi ja mahtavaksi. Tosi mukavat ja hiljaset naapurit, vaikka paljon lapsiperheitä onkin. Asunto hyvässä kunnossa, ainoa ongelma, että kesäisin tosi kuuma. Se ongelma kyllä saatiin ratkaistua ja pidettyä asunto viileenä. Mutta, naapurit kaikkea muuta, kuin mukavia ja hiljasia. Yläkerrassa asuu myös ~30v. henkilö, joka tömistelee kokoaika kävellessään, pitää erittäin meluisia "illanistujaisia" viikonpäivästä ja kellonajasta välittämättä. Rapun lapset juoksevat ylhäältä asti (korkea talo) ja samaan aikaan kolisuttaa jokaikistä kaidetta, kaikuu aivan mahtavasti... Nyt jo asunto kuin pakastin, vaikka ulkona ei ole edes kauhean kylmä.

Ja suurin ongelma, tuholaiset. Myrkkyjä koittanut viämäreihin laittaa, mutta ei auta. Vilisee _kaikkialla_ asunnossa. Myös rappukäytävässä. Huoltomies pari kertaa käynyt tarkistamassa, että johtuuko asunnon sotkuisuudesta, mutta palautetta siististä asunnosta olen saanut. Nyt vihdoinkin tilannut myrkyttäjän asuntooni, mutta mitä se auttaa, kun rappukäytävässäkin on? Ja kyse siis sokeritoukista, joiden tiedän olevan ihan normaaleita putkistossa/kylpyhuoneessa, saattaa luikerrella vastaan sillointällöin. Mutta kun näitä saa tappaa vähintään VIISI päivässä, ympäri asuntoa. Makuuhuoneista, olohuoneesta jne.. Voinko ottaa vuokranantajaan yhteyttä ja pyytää jotain korvausta? Mihin tahoon voin ottaa yhteyttä ja pyytää apua asiaan, kun huolto ei ota tosissaan? Yli kymmenen kertaa parin kuukauden aikana olen sinne soittanut. Ja koska luin jostain, että runsas toukkien määrä kertoo kosteusvauriosta, niin vielä vähemmänhän se auttaa, että vain minun asunto myrkytetään?

Kommentit (15)

Vierailija

Sokeritoukat on sinänsä harmittomia, tosin melko ällöttäviä silti. Jos niitä on paljon, voi tosiaan kyseessä olla kosteusvaurio. Meillä niitä näkyi muutama viikossa, ja myrkytyksen jälkeen ei ole näkynyt enää ollenkaan.

Vierailija

Niin ja sokeritoukathan eivät samassa mielessä ole tuholaisia, kuin vaikka turkiskuoriaset, koit tai luteet. Tai siis eivät yleensä aiheuta näkyvää tuhoa. Sokeritoukat on myös tosi yleisiä, olen nähnyt niitä monissa asunnoissa ympäri Suomea.

Vierailija

Teillä voi olla talossa kosteusvaurio ja putkistot uusimisen tarpeessa, sokeritoukkien määrä kertoisi siitä. Minkä ikäinen talonne on ja koska siellä on viimeksi putkistoremppa tehty? Jos asunto on teille myyty huippukuntoisena, eikä sokeritoukista ole teille mainittu, niin onhan siinä pieni vedätyksen maku ollut. Kauppahinnan alennusta voitte pyytää myyjiltä näin jälkikäteen, ja jos eivät suostu on ainoana vaihtoehtona hakea sitä oikeuden kautta.

Vierailija

No viisi sokeritoukkaa päivässä ei kyllä ole mitenkään runsaasti, järki käteen nyt! Nehän elää viemäreissä, ilmeisesti viihtyvät kaikessa siinä liassa mitä sinne kertyy.

Me ollaan saatu pysymään "kanta kurissa" pesemällä lattiakaivo säännöllisesti kloriitilla. Vanha kerrostalo, jossa putkiremonttia ei vielä ole tehty, eli sokeritoukkia takuulla on! Meidän asunnossa oli sen jälkeen kun muutettiin, koska edellinen asukas oli possu. Nyt kun pidetään paikat ja nimenomaan lattiakaivo puhtaana, niin ei ole enää näkynyt kuin satunnaisesti.

Turhautunut

Se viisi on minimi ja niitä päiviä on harvoin. Ja kun ne ei edes pysy tuola lattian rajassa, vaan löytyy ihan korkeammaltakin. Tiedän myös, että elää viemäreissä ja on ihan normaalia, että silloin tällöin tulee joku vastaan, mutta kun se ei asunnossani ole niin. Kloriitin suurkuluttaja olen myös itse, enkä edes sillä pestessä laimenna ollenkaan. Ja pesen/pyyhin lähes kaikki paikat samalla aineella. Lisäksi jotain erikoismyrkkyä kaivoihin, minkä pitäs ne tappaa tehokkaasti.. Mutta tuntuu siltä, että aina kun on siivonnut viemärit, niin ne tekee kunnon joukko tunkeutumisen.. Talo on 16 vuotta vanha ja ei tietääkseni ole remontteja ollut. Edellisten asukkaiden siisteydestä en tiedä, näytössä ainakin oli ihan ok!

Homevaurioita ei oo näkyny, enkä oo oireillut, että en sitten tiedä, olisiko kosteus suht tuore. Sen suhteen mittauksia tuskin tulen saamaan, joten mihin ylemmälle taholle, kuin huoltoyhtiö, voin asiasta ilmoittaa, että sille tehtäisiin jotain. Koska niinkuin muutama jo mainitsi, kosteusvaurioo vaikuttais olevan, niin ei pelkästään minun asuntoni myrkytys niitä poista, kun jo pelkästään rappukäytävässä niitä vilisee.

Turhautunut

Eikö kukaan muka tiedä paikkaa, mihin olla yhteydessä? Huoltomies lupasi, että tänään aamusta tulee myrkyttäjä katsomaan asuntoa, mutta eipä näy.

Ja yllätys, että ei kukaan tule kertomaan omista valheistaan näytöissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se viisi on minimi ja niitä päiviä on harvoin. Ja kun ne ei edes pysy tuola lattian rajassa, vaan löytyy ihan korkeammaltakin. Tiedän myös, että elää viemäreissä ja on ihan normaalia, että silloin tällöin tulee joku vastaan, mutta kun se ei asunnossani ole niin. Kloriitin suurkuluttaja olen myös itse, enkä edes sillä pestessä laimenna ollenkaan. Ja pesen/pyyhin lähes kaikki paikat samalla aineella. Lisäksi jotain erikoismyrkkyä kaivoihin, minkä pitäs ne tappaa tehokkaasti.. Mutta tuntuu siltä, että aina kun on siivonnut viemärit, niin ne tekee kunnon joukko tunkeutumisen.. Talo on 16 vuotta vanha ja ei tietääkseni ole remontteja ollut. Edellisten asukkaiden siisteydestä en tiedä, näytössä ainakin oli ihan ok!

Homevaurioita ei oo näkyny, enkä oo oireillut, että en sitten tiedä, olisiko kosteus suht tuore. Sen suhteen mittauksia tuskin tulen saamaan, joten mihin ylemmälle taholle, kuin huoltoyhtiö, voin asiasta ilmoittaa, että sille tehtäisiin jotain. Koska niinkuin muutama jo mainitsi, kosteusvaurioo vaikuttais olevan, niin ei pelkästään minun asuntoni myrkytys niitä poista, kun jo pelkästään rappukäytävässä niitä vilisee.

kloorilla koko asunnon pinnat?? Oikeasti? Todella vaarallista, ei toukille vaan sinulle.

Turhautunut

[quote=Vierailija]

kloorilla koko asunnon pinnat?? Oikeasti? Todella vaarallista, ei toukille vaan sinulle.[/quete]

Sehän se pääasia tässä olikin.... ja mikä tässä maailmassa ei ois vaarallista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muka tiedä paikkaa, mihin olla yhteydessä? Huoltomies lupasi, että tänään aamusta tulee myrkyttäjä katsomaan asuntoa, mutta eipä näy.

Ja yllätys, että ei kukaan tule kertomaan omista valheistaan näytöissä.

No en ole kyllä koskaan omaa asuntonäyttöä pitänyt, mutta ei mulle kyllä varmaan tulis mieleenkään mainita sokeritoukista, varsinkaan jos puhe on tuholaisista. Suunnilleen joka asunnossahan niitä on, ja kyllä ne yleensä kotikonstein pysyy hallinnassa.

Vierailija

Sokeritoukkia vilisevä kämppä ei ole normaali, vaikka nämä ghetoissa asuneet niin luulevat. Suomen asuntokanta alkaa olla jo niin huonossa kunnossa että valitettavasti tuholaisia esiintyy.

Vierailija

Meillä kun sokeritoukkia löytyi sängystäkin, soitin isännöitsijälle joka tilasi tuholaistorjujan. Mies kävi kaksi kertaa myrkyttämässä. Tästä on yli vuosi, eikä yhtäkään toukkaa ole sen jälkeen näkynyt. Varmaan siirtyivät viereisiin asuntoihin :-D. Minun vuokralaisena ei tarvinnut maksaa myrkytystä.

Vierailija

Siihen meluongelmaan. Ihmisillä ilmeisesti on todella erilainen "kuulokynnys" melulle, ja etenkin jos edelliset asiakkaat oli itsekin lapsiperhe, niin voivat olla täysin kuuroja sille. Ts. heidän mielestään asunto on rauhallinen ja hiljainen kun ei kuulu muuta kuin lasten ääniä ja naapurin kävely, kun taas teidän mielestänne nuo tekevät siitä helvetin esikartanon.

Näkeehän näitä usein, että lapsi esim. jossain tilaisuudessa koko ajan kiemurtelee, ynisee, puhuu vanhemmalleen, kolisuttaa leluja, jne, eli pitää jatkuvaa ääntä ja liikettä - ja sitten tilaisuuden jälkeen vanhempi sanoo että olipas Jannapetriina tänään niin ihanan hiljaa, tullaan toistekin! Samoin edellinen oma asuntoni oli yhden juhlapaikan vieressä, ja osa naapureista oli ihan aidosti sitä mieltä että ei sieltä mitään kuulu "joskus kesällä pitää nukkua ikkunat kiinni" - ja itse jouduin monesti poistumaan kämpästä viikonloppuisin, kun edes korvatulpat korvissa toisessa päässä taloa monen seinän takana ei voinut nukkua hetkeäkään siltä huudolta ja bassonpumputukselta.

Käytännössä siis on ihan turha kysellä (tai ainakaan uskoa) ketään toista ihmistä siinä, onko jossakin melua vai ei. Suosittelen minäkin muuttamaan muualle, ei tuohon sokeritoukkaongelmaankaan ole ratkaisua olemassa (muuta kuin sietää niitä).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat