7v lapsen mitat 131,5cm ja paino 23,9kg.

Vierailija

Onko liian hoikka?

Kommentit (11)

Vierailija

Minun 11v.tyttö On 140cm ja 29kg ja on hoikka. Tosin on lihaksiakin jonkiverran kun urheilee paljon.
8v. Poika on 136 cm ja 26kg. Hoikka hänkin ja urheilen paljon.
Lapset on niin erilaisia ja kokoisia.

Onhan lapsesi hoikka, mutta jos syö hyvin ja jaksaa muuten niin ei silloin liian laiha oLe.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun 11v.tyttö On 140cm ja 29kg ja on hoikka. Tosin on lihaksiakin jonkiverran kun urheilee paljon.

Onhan lapsesi hoikka, mutta jos syö hyvin ja jaksaa muuten niin ei silloin liian laiha oLe.

Ruoka ei oikein maistu. On siis sellaisia kausia kun syö hyvin mutta sitten viikon-parin kausia kun syö huonosti. Meilläkin lapsi urheilee paljon.

Vierailija

Meidän 135-senttinen tokaluokkalainen on 29-kiloinen ja aika laiha. Jos olisi tuosta vielä muutaman kilon vähemmän, olisin jo huolissani. Pyritään tarjoamaan normaalia itse tehtyä ruokaa, kasviksia ja hedelmiä päivittäin, herkkuja kohtuudella. Ruokaa saa usein houkutella syömään, joudutaan olemaan tarkkana että syö riittävästi. Harrastaa urheilua, johon siihenkin tarvittaisiin kunnon energiaa.

Vierailija

Minulla 9v ja 10v pojat, joilla pituutta 130cm ja 126cm, painoa 24 kg. He kumpikin ovat pienikokoisia ja paino hiukan alakantissa, mutta omalla käyrällään johdonmukaisesti. Kaikki siis OK.

Suvussani kaikki ihmiset ovat olleet pieniä ja hyvin hoikkia lapsina ja nuorina aikusina, harva on ylipainoinen myöhemminkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei oikein maistu. On siis sellaisia kausia kun syö hyvin mutta sitten viikon-parin kausia kun syö huonosti. Meilläkin lapsi urheilee paljon.

Hoikkuudesta sinänsä en olisi huolissani, mutta huonosyöntisyydestä kyllä. Kannattaisi selvittää, onko tämän taustalla jotain. Jos sitten muuten vain on huono syömään, niin tarjolle useammin lempiruokiaan jne. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko liian hoikka?

Mun 7v poika on 137cm ja 24kg, ja mielestäni hän on ihan normaali, hoikka mutta ei liian laiha. Syö hyvin ja jaksaa liikkua. Eli ap:n lapsi ei mielestäni ole liian laiha.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hoikkuudesta sinänsä en olisi huolissani, mutta huonosyöntisyydestä kyllä. Kannattaisi selvittää, onko tämän taustalla jotain. Jos sitten muuten vain on huono syömään, niin tarjolle useammin lempiruokiaan jne. 

Kyllä tarjoillaan usein hänen lempiruokiaan silti on kausia jolloin ruoka ei maistu. Tätä ollut pienestä pitäen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarjoillaan usein hänen lempiruokiaan silti on kausia jolloin ruoka ei maistu. Tätä ollut pienestä pitäen.

Lapset tietävät milloin syödä ja kuinka paljon, Luontaista vaistoa ei pitäisi sotkea liikaa.

ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko liian hoikka?

Mun 7v poika on 137cm ja 24kg, ja mielestäni hän on ihan normaali, hoikka mutta ei liian laiha. Syö hyvin ja jaksaa liikkua. Eli ap:n lapsi ei mielestäni ole liian laiha.

Lasten painoindeksilaskuri antaa noista lukemista tällaisen vastauksen:

"Aikuista vastaava painoindeksi on noin 14.8 kg/m2.

Lapsi on huomattavan alipainoinen. Lääkärin arvio olisi tarpeen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 26.0 - 33.7 kg."

Kirjoitat, että lapsi syö hyvin, mikä on hyvä asia. Nyt kannattaa miettiä, millaista ruokaa lapsi saa (kunnollista vai ravintoköyhää) ja saako hän sitä niin paljon kuin haluaa, vai rajoitteletko annoksia tai ruokailujen määriä tms. Satunnaisesti, esim. reippaan kasvupyrähdyksen seurauksena voi hetkellisesti paino laahata reippaastikin jäljessä, toivottavasti teillä on kyse siitä. Nyt vain huomio oikeisiin asioihin ravitsemuksessa ja kyllä se siitä, älä stressaa liikaa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat