Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avopuolison takia menee luottotiedot??

Vierailija

Avopuolisoni maksaa vuokra-asunnossamme autopaikasta tietyn summan kuussa, koska hänellä on pelkästään auto käytössä.
Löysin yllättäen kirjeen missä oli maksukehotus autopaikan laskusta ja eräpäivä heti...eli lasku oli myöhässä ja korkoa muutama euro päälle. Ja tässä laskussa oli myös minun nimeni. En edes tiennyt että laskut on tullut minun nimellä myös!
Milloin lasku menee perintään ja milloin voi mennä luottotiedot? Laitoin viestiä taloyhtiölle että voiko laskut jatkossa suunnata avopiolisolle, koska hänellä on autopaikka käytössä.
En tiedä...jotenki rupes oksettaa tuo puolison käytös kun piittaamattomasti suhtautuu tuollaisiin asioihin ja vielä minun ollessa osallinen :( Ylireagoinko? Huomasin myös että hänellä oli toinenkin maksukehotus muusta laskusta. Oon vähän järkyttynyt miten leväperäisesti hoitaa asiat ja pelottaa että kohta on itsellä luottoiedot menneet :(

Kommentit (14)

Vierailija

Siis yhden kuukauden autopaikka lasku myöhässä?
Ja sä pelkäät luottotietojen menetystä :D
Paljon se autopaikka sit maksaa kuussa jos niin iso summa on että ihan luottotiedot menee?

Vierailija

Ei ne luottotiedot noin helposti mene. Hemmetin tyhmää vaan maksaa kaiken maailmanmaksumuistutuksia.

t: leväperäinen nainen, luottotiedot edelleen tallella.

Vierailija

Te olette molemmat vastuussa vuokrasta ja siihen kuuluvasta autopaikan vuokrasta. Eli vaikka olette mitä tahansa sopineet niin jos toinen jättää maksamatta niin voidaan myös toiselta karhuta. Yhteisessä kusessa olette.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ne luottotiedot noin helposti mene. Hemmetin tyhmää vaan maksaa kaiken maailmanmaksumuistutuksia.

t: leväperäinen nainen, luottotiedot edelleen tallella.

Totta.

t. leveäperäinen nainen, jonka luottotiedot myös kunnossa.

Vierailija

No en tarkoita että sen takia menis, mutta inhottaa kun jättää maksamatta laskuja ajallaan ja minun tietämättä olen niissä "mukana" . Kyllähän niistä jossain vaiheessa tulee isompia sanktiota, jos ei maksa :( Täytyypä ottaa asia puheeks et miks viivyttelee tollasia maksuja vaikka iha työssäkäyvä on ja luulis et hoitas raha-asiat ajallaan. Itelle tälläset asiat on itsetäänselvyys, vaikka pienellä budjetilla kituutankin.
Ap

Vierailija

Eihän tässä uskalla isompia hankintoja yhdessä tehdäkään? Ja vuokrasta maksan osuuteni hänen tililleen, josta hän maksaa sen...jos maksaa (?) äh inhottavaa ku alkaa luotto horjua. Ap

Vierailija

Meillä on kyllä vuokran yhteydessä maksu autopaikasta ja saunasta. Tuleeko teille joka kk erikseen lasku autopaikasta? Paljonko se on?

Vierailija

Mä en oikeen tiiä miten autopaikan lasku tulee kun en sitä ole hoitanut. Tämä maksamaton lasku oli 70e, eli jos autopaikka on 5e/kk niin tulee joko isommissa erissä tai sitten on laskuja rästissä? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis yhden kuukauden autopaikka lasku myöhässä?
Ja sä pelkäät luottotietojen menetystä :D
Paljon se autopaikka sit maksaa kuussa jos niin iso summa on että ihan luottotiedot menee?

70e lasku. Ja vaikka olisi 5e, niin rahaa sekin on ja yhtälailla maksettava ajallaan. Ap

Vierailija

herää kysymys onko puoliso maksanut kaikki vuokranne ajallaan? jos ei niin siitä voi tulla sinullekin ongelmia. jos vuokrat menee rästiin ja siitä tulisi luottotietojen menetys se koskee myös sinua. kannattaa jutella vähän puolison kanssa asiasta mutta varo olemasta syyttelevä. rahaongelmat on arka asia ja sitä piilotellaan viimeiseen asti muilta koska se hävettää. toki voi olla että puolisosi on vain unohtelija tälläisisssä aisoissa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeen tiiä miten autopaikan lasku tulee kun en sitä ole hoitanut. Tämä maksamaton lasku oli 70e, eli jos autopaikka on 5e/kk niin tulee joko isommissa erissä tai sitten on laskuja rästissä? Ap

Jos autopaikka olisi 5e, niin tuossa olisin 14kk:n autopaikat. Yleensä ne maksetaan kerran kuussa. Eli todennäköisesti on useampi kuukausi rästissä, jonka vuokrantajana noteerannut myöhemmin.

Minä kyllä puhuisin miehen kanssa tuosta, ja pyytäisin selittämään tilanteen. Jos sen jälkeen minulla olisi vielä luottamaton olo, niin pyytäisin häntä näyttämään onko vuokra ym. yhteisellä nimellänne olevat jutut maksettu. Onhan noita nimittäin. Siskoltakin oli kumppani piilottanut laskuja ja perintätoimiston kirjeitä yms.

Vierailija

Hei, eikö kukaan huomannut että on stalkannut toisen kirjeitä? Mitä peliä se tuollainen on? Pikkasen luottoa ny.

Vierailija

Joo, jos on yhteiset laskut, niin kaipa sitä on sitten ne laskut tulleet molempien nimellä? Ja perintätoimistosta ainakin tulee varmaan omalla nimellä. Hyvin harvat laskut menee suoraan ulosottoon ja sitten jos sitäkään ei maksa, menee vasta luottotiedot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat