Uloste kummallista, nuorella. Lääkäriin?

huolestunut

Olen pian 17vuotias tyttö, jonka elämäntavat on täysinnormaalit.
Mulla on viimeaikoina ollu paljon vatsavaivoja ja ruokahaluttomuutta, jotka oon yhdistäny suoraan reumalääkkeisiini trexaniin, foolihappoon ja salatsopyriniin. Mutta viimeaikoina ulosteeni on muuttunut. Se on ollu tosikovalla, ja yhtäkkiä se on tullut täysin kirkkaaksi vedeksi ja vaahtoavaksi. Siinä on myös kirkkaan punaista verta normaalin ulostamisen jälkeen, EI siis litku ulostamisen jälkeen. Veri voi olla tietenki haavaumista, mutta onko? On alkanu huolestuttaa, koska maha on välillä tosi kipiä ja tuntuu kummalliselta.

Onko jollaki kokemusta tai neuvoa? Oon maitohappobakteereita aikomassa ottaa, jotta vähän maha rauhottuisi..

Kommentit (6)

Vierailija

Kannattaisi mennä lääkäriin.Voi olla ,että käyttämäsi lääkkeet ärsyttävät ruoansulatuselimistöäsi. Syy täytyisi kyllä tutkia tarkemmin.

Vierailija

Jos näitä vaivoja on ollut kauan, kannattaisi varmaan käydä lääkärissä. Toki voit koittaa itsehoitaa maitohappobakteereillakin, ikäiselläsi tuo tuskin mitään kuolemanvakavaa on niin ettei pieni hoidon viivästyminen ole niin paha. 

Vierailija

Nuo lääkkeet tuskin vaivaa aiheuttaa. Mun lapsi saa suolidtosaurauteensa trexania ja foolihappoa.
Mutta lääkäriin pitää mennä.

Vierailija

Suosittelen lääkäriä. Itse sairastan crohnin tautia ja ulosteen limaisuus/vaahtoaminen on minulla merkki tulehduksen pahenemisesta. Verenvuodon kanssa ei ole hätää, jos veri on kirkasta, silloin se tulee peräsuolen haavaumista tai pukamista. Musta tai tumma veri tulee syvemmältä suolistosta, silloin pikapikaa lääkäriin! Nuo lääkkeesikään eivät ole kevyimmästä päästä, joten olisi syytä tarkistaa, ärsyttävätkö ne suolistoa.

huolestunut

Kiitos näistä vinkeistä! Ehkä sitä pitää sitte aikaa varailla tai korkeintaa soittaa päivystykseen..
Tätä on tosiaan jatkunut jo usiampi kuukausi,;mutta nyt on vetisyys lisääntyny. Tietystihä se voi olla vaa jtn virusta, joka ei liity aikaswmpiin vaivoihi mitenkään. Mutta ei sitä ikinä tiiä mikä on vialla..

Vierailija

Yleisohjeena voisi sanoa sen, että mikä tahansa itseä huolettava oire kannattaisi tarkistaa neuvontapuhelimesta, päivystyksestä tai lääkäriltä jo pelkästään mielen rauhan vuoksi. Jokaiseen vähänkin hankalammista oireista tulleeseen kyselyyn on vastauksena aina ollut lopulta sama eli että käy näytillä lääkärissä.

Samaa suosittelisin tässäkin. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat