Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos 3v lapsella on kynnet lakattu?

Vierailija

Mietin tätä kun tänään äitini oli lakannut 2v8kk tyttäreltäni yhden sormen kynnen kun tämä oli heillä hoidossa. En suuttunut siitä ollenkaan, olen kerran itsekkin lakannut kun pyysi mutta mielestäni ei silti ole sopivaa että tuon ikäisellä on vielä kaikki kynnet lakattu. Yhden voi laittaa jota voi sitten itse ihastella. En tiedä kuinka paljon kynsilakkoja on tutkittu ja imeytyykö niistä mitään myrkkyjä mutta mielestäni vaikka ne olisi täysin turvallisia se on vaan vähän sama kuin jos olisi vaikka kasviväreillä värjätty tuon ikäisen hiukset... Eli en pidä sopivana.
Vai onko ok teidän mielstä jos silloin tällöin lakkaa tuon ikäiseltä lapselta kaikki kynnet? Onko se yhtä paha lakata se yksi kynsi kuin lakata kaikki? Mitä mietteitä yleensäkkin herättää kynsien lakkaaminen pieniltä lapsilta?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytät liikaa k-kirjainta, aika ärsyttävää lukea.

OliKs tää vitsi vai mitä tarKoitit? :D Siis KäytinKö väärin?

-ap

Vierailija

Mä lakkaan 2-vuotiaaltani kynnen tai kaksi silloin harvoin kun lakkaan omani. Huutoa ja taistelua on muutenkin ihan tarpeeksi, tässä asiassa voin antaa periksi. Ja lapsi on niin tyytyväinen kun hänelläkin on lakkaa!

Vierailija

En ole yhtään mitään mieltä.

Tuosta ajasta on niin kauan aikaa, etten muista, mutta varmaan ollaan lakattu sormenkynsiä, ihan kaikkikin ja varpaankynsiä.

Itse lakkaan niin harvoin, ettei ole voinut olla kauhean tiheätahtista tuo lapsenkaan kynsien lakkaus.

Ei tosiaan kuulu edes to 100 -murheiden listalle omissa ajatuksissani.

Vierailija

Oman 3-v tytön kynsiä on lakattu aina kun hän on itse halunnut. Hänellä on myös omia kynsilakkoja ja saa joululahjaksi yhden toivevärin lisää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ootko uskovainen

En ollenkaan. Mun mielestä vaan meikit ynnämuut ei kuulu vielä noin pienille. Kyllä meilläkin tyttö haluaisi kovasti laittaa meikkiä kun itsekkin laitan niin sitten saatan vähän tyhjällä huiskulla "laittaa" poskipunaa tai luomiväriä tai sipaista tytölle huulirasvaa huuliin kun haluaisi huulipunaa. Vai onko teidän mielestä meikitkin ok alle kouluikäisillä (jätetään tästä nyt voimistelu, luistelu tms esitykset pois)? Mikä on se raja mikä kaikki on ok ja mikä ei? Tarkoitus oli herättää keskustelua :)

-ap

Vierailija

Olen lakannut jos lapsi halunnut. Niin tytön kuin pojankin kynnet.
Ei ole edes tullut mieleen että olisi jotenkin kamalaa.
Poika nyt ei enää halua lakkaa ja tytöllä (5v) on jo pari omaakin lakkaa.

Vierailija

No olen lakannut tuon ikäisen kynsiä. Eipä ole niin kamalaa, lakan ei ole edes tarkoitus olla kuin kynsilevyn päällä, ei ympäröivässä nahassa. Ja uskoisin kyllä, että jos olisivat pahimpia myrkkyjä mitä vain voi olla, olisi niissä ikärajat.
Tiesitkö mitä myrkkyä lasten saippuat ovat? Niimpä, Muumit, Frozenit jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko uskovainen

En ollenkaan. Mun mielestä vaan meikit ynnämuut ei kuulu vielä noin pienille. Kyllä meilläkin tyttö haluaisi kovasti laittaa meikkiä kun itsekkin laitan niin sitten saatan vähän tyhjällä huiskulla "laittaa" poskipunaa tai luomiväriä tai sipaista tytölle huulirasvaa huuliin kun haluaisi huulipunaa. Vai onko teidän mielestä meikitkin ok alle kouluikäisillä (jätetään tästä nyt voimistelu, luistelu tms esitykset pois)? Mikä on se raja mikä kaikki on ok ja mikä ei? Tarkoitus oli herättää keskustelua :)

-ap

On meillä kyllä meikitkin ok. 5 v:llä on omia meikkejäkin. Kotoa ei lähdetä mihinkään naama sotkettuna, mutta kyllä niillä kotona saa leikkiä. Onko sun lapselle sallittu käsisaippua ja shampoo?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat