Köyhä joulu tulossa
Olemme nelihenkinen perhe, lapset 3 ja 1-vuotiaat. Mieheni jäi työttömäksi ja minä olen kotihoidontuella. Masentaa, kun ei voi tarjota lapsille kunnollista joulua. Kertokaa halpoja mutta hyviä ruokavinkkejä! Rahaa käytettävissä joulun ajan ruokaan ja lahjoihin noin 150 e. Lapset odottavat joulua innoissaan!
Kommentit (25)
Masentaa lukea tämmösiä juttuja ja raivostuttaa että samaan aikaan hallitus haalii meille tuhansittain työttömiä ulkomailta. Paljon ovat kurjat joulut lisääntymässä.
Mutta tsemppiä kuitenkin teille.
Kyllähän 150 eurolla saa ihan kunnon joulun.
Onko odotettavissa, että lapset saavat lahjoja myös muualta, esim. isovanhemmilta, kummeilta tms.? Jos saavat, vähentää tämä teidän paineita.
Yksivuotiaalle todellakin riittävät lahjaksi esim. edulliset pehmolelut, muoviautot, nuppipalapelit tms. Kirppareilta löytää muutamalla eurolla ihan hyväkuntoisia leluja. Sama pätee vanhempaa lapseen: kirpparilta leluja ja jos uutta haluaa antaa, niin esim. Legot ovat aina mieluisia, eikä suurinta ja kalleinta pakkausta tarvitse ostaa.
Muovailuvaha, värikynät, piirustuspaperi ym. edullinen pikkutavara ovat aina haluttuja ja tarpeellisia lahjoja.
Nyt kannattaa myös selailla verkkokauppojen alennusmyyntilaareja. Niistä voi löytää todella edullisesti leluja.
Jouluruoat eivät maksa paljon. Ostakaa vain niitä ruokia, jotka varmasti tulevat myös syötyä. Itse tekeminen kannattaa joissakin asioissa. Jos esim. laatikoita menee paljon, tulee edulliseksi tehdä ne itse. Jos taas ruokia menee pieniä määriä, kannattaa ostaa valmiina etteivät jää turhaan pilaantumaan.
Joulukuusi on kallis lysti, ellei satu jo valmiiksi omistamaan muovikuusta. Sen voi unohtaa kokonaan ja koristella kotia muuten.
Kirjasto on jo mainittu ja hyvä vinkki. Ilmaista luettavaa ja katsottavaa, vaikka lahjapaketteihin eivät käykään.
Kannattaa myös katsoa oman paikkakunnan joulutapahtumatarjontaa. Jos jouluisia ilmaisrientoja on tarjolla, kannattaa vierailla sellaisissa hankkimassa ilmaista joulufiilistä itselle ja lapsille.
Kolmivuotiaalle voisit saada myös ilmaisjuttuja: pankista värityskirja ja pikkukynät, paikalliselta sähköyhtiöltä kiva heijastin (jota voi väännellä ja sitten laittaa käsivarteen), pikkulamppu paikalliselta puutarhaliikkeeltä. Yleensä on myös paperipäällisiä karkkeja tarjolla (Dna, jne). Ensi viikolla SILMÄT auki niin varmaan löydät jotain
Haahaaaaa!