Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyllä (elo syys loka marras) syntyneiden ulkovaatteista pientä galluppia :D

12.02.2006 |

Mitä ulkovaatetta ja mitä kokoa kesäksi?

Millainen välikausivaate (koko) syksyksi?

Onko talvipuku hankittu jo alesta, mitä kokoa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut mitään vielä. Harmittaa etten ostanut viime syksynä välikausihaalaria täksi kevääksi ja kesäksi. Me ulkoillaan paljon ja ajattelin laittaa vauvan maahan konttailemaan heti kun oppii. Siihen olisi hyvä olla kunnon puku.

Meillä on esikoisen Jonathanin välikausihaalari kokoa 86 odottamassa. Olisiko sopiva syksyllä? Toivottavasti. Harmi, että ovat pojat syntyneet eri vuodenaikaan. Pukujen koot taitavat jos mennä numerolla ohi aina!

Talveksi on erinomaisessa kunnossa oleva Reimatec 86. Voi, kun ei olisi silloin jo liian pieni!

Tällä hetkellä vauva (5kk) käyttää kokoa 74.

Vierailija
2/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttö tulee heinäkuun puolivälissä tasan 1v, mutta on aika pieni ikäisekseen. Tällä hetkellä käytössä on 68cm ja 74cm vaatteita.

Minä olen ostanut reimatecin välikausihaalarin kokoa 80cm, jonka olisi tarkoitus mennä kevät ja syksy (haalari maksoi ainoastaan 30e prismassa muutama kuukausi sitten). Lisäksi meillä on kaapissa kaksi käytettyä 74cm keväthaalaria, jotka on melko reilun kokoisia ja menevät varmaan alkukevään.

Kaapissa odottaa myös 80cm kurahousut, käytettyinä ostetut.

Ensitalveksi on ostettu jonathanin kosteussuojattu 86cm toppahaalari. Ja sen lisäksi vielä käytetty travallen 86cm haalari.

Minä olen vähän semmoinen hamstraaja-luonne, että kun halvalla löydän, niin varmasti ostan.

Meidän neiti kun on ensi kesänä jo sen 1vee, niin myös kenkiä on tullut haalittua, kun kenkäkauppa lopetti ja oli todella hyvät alet! Yhdet sandaalit kokoa 20 on ostettu, sekä kahdet ensiaskel kengät, toiset kokoa 18 ja toiset kokoa 21. Mutta nuo kokoa 18 on jo nyt melkein sopivat, joten ne jää varmaankin käyttämättä. Ja kaikista kengistä on maksettu n.20e, kun lähtöhinnat on pyöriny 50-60 euron tienoilla.

Mari ja pikku-Fanni (lähes 7kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että pinoissa pienet kyselyt häviää, niihin harvoin kommentoidaan.

Mä olin eilen ostoksilla ja hätäännyin, kun huomasin ettei mulla olekkaan valmiina alesta bongattuja pukuja kaapissa pojille tuleville ulkoilukerroille.

Kiva olisi tietää mitä muut ovat suunnilleen samanikäisille lapsilleen hankkineet.

Vierailija
4/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mujerita:

kerron esikoisesta, joka samassa kuussa syntynyt ku tokakin,elokuun lopussa eli sille oli keväällä 74cm römppähaalari ei juuri ulkona konttaillut.

syksyksi(1v) ostin 86cm tuuliouvun 86, joka oli vähän reilu, mutta kun oli housut ja takki niin ei roikkunut päällä. meni syksyn ja seuraavana keväänä.

talveksi ostin 86 reima haalarin alesta joka meni koko talven

Vierailija
5/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo nyt keväällä paremman välikausihaalarin kun ulkoilla pitää kuitenkin joka päivä niin saa konttailla pihalla.

Vierailija
6/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tänä vuonna täyttää jo kaksi mutta viime vuoden asioita... Eli keväällä käytössä oli äp:n ohuempi haalari (vaunuissa, päiväunilla lähinnä) ja lisäksi ostin KappAhlista vk-haalarin, jossa polvet ja peppu pitivät hieman vettä. Koko oli 80cm, mutta se meni jo keväällä kun ei tyttö vielä ulkona joka päivä konttaillut

Talveksi ostin 80vm reimatecin, baby-mallisen, se on siis käytössä juuri nyt ja tytöllä on ikää 1v5kk. Kasvunvaraa on vieläkin, tyttö on n.80cm ja hiukan päälle 10kg. Nyt on kevääksi 86cm travallen puku (kaksiosainen, sitä kokeiltiin jo syksyllä mutta oli niin iso). itse asiassa toi kappahlista ostettu haalari sopii vieläkin meidän tytölle.

Niin ja kengistä, vaikkei sitä kysyttykään, niin ensiaskelkengät (tyttö oppi kävelemään 11kk vanhana) olivat kokoa 19, syksyn kengät 20 ja nyt talvikengät 22, että ihan kiitettävän kokoinen jalka tytöllä on :)

Vierailija
7/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiaskelkengät kokoa 20, syksyllä goret kokoa 22, mutta olisin ostanut isommat jos olisin tiennyt että jalan kasvupyrähdys sattui juuri talvelle, joten eivät menneet koko talvea, tosin 23 koko meni sitten ihan 2 vuotiaaksi asti!!

Vierailija
8/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin juuri alennusmyynnistä Motion Wearin gore tex toppahaalarin koko86, täksi lopputalveksi ja menee (tod.näköisesti) koko ensi talven myös.

Välikausi pukuna on Jonathanin koko80 haalari. (toivottavasti menisi vielä syksyllä)

Ja Rukan kurahousut kokoa 80.

Kenkiäkin olen jo hankkinut, Kuomat kokoa 21, Nokian vuorelliset kumisaappaat kokoa 21 ja normi kumisaappaat koko 20.

Nyt ikää 4kk 3vko ja vaate koko enimmäkseen 74, jotkut 68 menee myös.

Vierailija
9/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkineita. Pitäisköhän kuiteskin käydä katsomassa onko alennuksessa hyviä ensikenkiä. Ei kai voi olla pelkillä toppatöppösillä ulkona maassa...

Vierailija
10/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein? Siis ootteko jo ostanut esim. ens kesäksi vauvallenne ulkoiluhaalarin? Uus gallup: minkä ihmeen takia ja mistä tiedätte, mitä kokoo ostaa?

Ma ei ummarra :/ Miksei voi ostaa vasta sitten, kun on ajankohtasta? Loppuuko ne nyt justiinsa kaupoista?

Oonko mä nyt missannu jotain vai oonko vaan hidas hämäläinen? :)

Vierailija
11/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on minimiäitiyspäiväraha, niin on pakko käyttää alennusmyynnit hyödyksi. nyttenkin löysin reimatecin vk-haalarin 30eurolla, kun normaalihinta on noin 100euroa.

myös toppahaalari oli puolet halvempi nyt kuin mitä hinnat on ensitalvena, niin kaikki rahat on " säästöä" ...

ainoa mitä minusta on vaikea ostaa etukläteen on kengät...tosin niitälin olen muutamat ostanut

Vierailija
12/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on pelkästään järkevää ostaa haalareita etukäteen, kun niitä halvalla saa. Sitten voi toki ensi syksynä marssia kauppaan ja ostaa, mitä haluaa, mutta ne sitten myös maksavat (9kk:n koko n. 74cm, 1v:n koko 80cm, 1.5v:n koko 86cm jne).

Ensikenkien etukäteen ostaminen on kyllä tosi riskipeliä, sillä kengän koko on aika arvaamaton. Meillä esikoisen ensikenkä oli kokoa 21, joten 18 numeron sandaalit olisivat ilman muuta olleet pienet, vaikka kuinka edullisesti olisi ne saanut :(

Kuomia en ostaisi kuin korkeintaan rataskengiksi: ne eivät tue nilkkaa eivätkä täytä muutenkaan hyvän (ensi)kengän kriteerejä (mm. nauhat puuttuvat, joten kenkää ei saa kiristettyä).

Vierailija
13/16 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kuitenkin väärää kokoa, ensikertalainen kun olen.

Ja Reimatecit multa jää todennäköisesti kokonaan ostamatta, tässä vaiheessa.

Vierailija
14/16 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vaan kun muut niin tekivät. Ostin kaiken normaalihintaisena normaaliin aikaan. Nyt olen kiinnittänyt huomiota haalareiden hintoihn ja ollut erittäin yllättynyt, että voi saada jopa 70% halvemmalla, jos ostaa sesonkien jälkeen. Pukujen käyttöikä on lyhyt, joten 165e yhden kauden haalarista on minusta paljon! Mieluummin ostan laatua halvemmalla.

Kenkiä en ole uskaltanut ostaa etukäteen, kokoja on todella vaikeata arvioida. Joten meillä tepsutellaan 100 euron kengillä muutaman kuukauden ajan*autch*.

Vierailija
15/16 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime keväänä esikoiselle 92 cm Remu haalarin Travallen tehtaanmyymälästä. Hinta oli tuollon 52 euroa. Sieltä ostettuna normaalihintaan se olisi ollut n 90 euroa ja esim Sokokselta ostettuna normaali hinta jossain 120 euron kieppeillä. Ja haalari on todella hyvä, menee siis sitten aikanaan pikkuveikall, joka nyt 6 kk.

Meinaan mennä tänäkin keväänä Travallen tehtaanmyymälään ostoksille, sehän on Tampereella. Mutta saa noita haalareita siis ihan tavan kaupastakin nyt keväällä. Koothan tietää kyllä etukäteen mikä minkin ikäisenä menee. Esim tuo 92 cm puku nyt reilu 2 v sopiva mutta menee varmasti myös vielä ensi talvena.

Vierailija
16/16 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en uskaltanut ostaa kun ei yhtään tiedä miten tuo meidän " minivauva" kasvaa. Nyt 6kk iässä käytetään 62-68 kokoisia vaatteita.