Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osaa ostaa lahjoja..

Vierailija

Pakko päästä avautumaan asiasta, joka saa minut taas turhautumaan. Elän kaukosuhteessa poikaystäväni kanssa ja olin hänen luonaan käymässä nyt muutaman päivän. Koska emme näe enää ennen joulua, päätimme antaa joululahjat toisillemme etukäteen. Edellisvuonna hän antoi minulle kauniin kaulakorun, josta olin todella otettu. Sen takia odotukseni olivat aika korkealla tälläkertaa. Mutta mitäs sieltä paketista paljastuukaan...

Kahvinkeitin ja pussilakanasetti. Olin aiemmin kertonut, että tarvitsen uuden keittimen, ja kappas, siitähän hän varmaan oli saanut idean. Ihan hyödyllisiä ja tarpeellisia lahjoja joo mutta odotin aivan jotain muuta.. Ehkä vain olen liian vaativa. Itse annoin miehelle hopeisen rannekorun,paidan ja hänen lempisuklaata.

Tämä ei ole oikeastaan ensimmäinen kerta kun petyn. Annoin hänelle viimeksi syntymäpäivälahjaksi (18v) taskumatin, lahjakortin lempivaateliikkeeseen ja muistaakseni jonkun tuoksun. Ja itse sain muumimukin ja jonkun kynttilän...

Mikä siis on vikana? Olenko vain liian vaativa vai eikö hän yksinkertaisesti osaa ostaa lahjoja.. Muutenkin olisi kiva saada joskus edes kukkia tai vaikka suklaata, mutta ei niin ei. Tästä lähtien aion toimia samallalailla, kuin poikaystäväni, että alan ostamaan samanlaisia "hyötylahjoja". Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Tai jotain vinkkejä? Kiitos!

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Miehet kai yleensä arvostaa niitä hyötylahjoja enemmän....joten kostosi menee metsään.

Miehet eivät ole ajatustenlukijoita, joten jos haluat koruja, kukkia ja suklaata, sun pitää kertoa miehelle minkälaisia koruja, mitä kukkia ja minkä merkin suklaat kelpaavat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehet kai yleensä arvostaa niitä hyötylahjoja enemmän....joten kostosi menee metsään.

Miehet eivät ole ajatustenlukijoita, joten jos haluat koruja, kukkia ja suklaata, sun pitää kertoa miehelle minkälaisia koruja, mitä kukkia ja minkä merkin suklaat kelpaavat.

Eivät ole naisetkaan. Mutta kyllä silti voisi hiukan osoittaa arvostusta toista kohtaan ja miettiä mitä toinen haluaa. Mitä ihmeen järkeä on tehdä tilaus, että haluan sinun ostavan korun x liikkeestä y? No säästää puoli tuntia kun ei tarvitse itse kävellä sinne liikkeeseen. Ja voisi kuunnella toisen puheita ihan arjessa. Kyllä jokainen tulee maininneeksi joskus mistä suklaasta pitää eniten, tai että pitää enemmän salmiakista. Sitten kun toinen laittaa pakettiin juuri sitä, siitä tietää että toinen on kiinnittänyt huomiota.

Vierailija

Musta ainakin on ihan luonnollista että kun kerran olet sanonut tarvitsevasi kahvinkeittimen, mies ostaa sen sulle lahjaksi. Toki siihen voisi ehkä vielä lisätä jotain henkilökohtaisempaa ja romanttisempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voit olla varma että mieskin pettyi. Miehet eivät halua lahjaksi vaatteita, koruja tai tuoksuja.

Miks mun poikaystävä sit on toivonut synttäri- ja joululahjaksi tuoksuja ja vaatteita? :D nyt tosin ostan hälle tietokonepelin joululahjaksi.
N24

Vierailija

Tervetuloa aikuisuuteen, jossa ei enää ole se satujen prinsessa. Jotkut ihan oikeasti osaa arvostaa käytännönlahjoja, jotka tulee tarpeeseen varsinkin jos perheen talous on heikko.

Vierailija

Miehen lahjat olivat kuitenkin sinua ajatellen hankittuja, hän tiesi sinun tarvitsevan kahvinkeitintä ja halusi ilahduttaa. Pettynyt saa olla, mutta yritä kuitenkin muistaa, että hän yritti varmasti kovasti ja halusi tehdä sinut iloiseksi.

Seuraavalla kerralla kun jokin merkkipäivä alkaa lähestyä, voisit itse kertoa enemmän tai vähemmän suoraan, millaista lahjaa toivot. Suurin osa miehistä, niistä ihanistakaan, ei ole ajatustenlukijoita, sisustuksen tai muodin tuntijoita tai makeisguruja, jotka ihan itsestään tuntisivat täsmälleen naisen toiveet.

Olin ketjun avatessani aivan varma, että aloittaja on saanut vähintään Bambi-pikkarit tai jonkin hiuksianostattavan retro-pöytälampun,

Vierailija

Niin kuin täällä on sanottukin, ikä tekee tehtävänsä. Mulla oli sun iässä tosi romanttinen poikakaveri, joka rustasi mulle runoja ym. Synttärilahjaksi sain tavallisen tyynyn - ja olin tosi pettynyt. Odotin kai jotain koruja ja ruusuja.

Nyt oon 38, mies on vaihtunut ihan muista syistä, ja hyvä tyyny tuntuu tosi nerokkaalta lahjalta nuorelle naiselle, jolla epäilemättä oli sängystään lapsuudenkodin linttaan nukuttu tyyny.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla varma että mieskin pettyi. Miehet eivät halua lahjaksi vaatteita, koruja tai tuoksuja.

Miks mun poikaystävä sit on toivonut synttäri- ja joululahjaksi tuoksuja ja vaatteita? :D nyt tosin ostan hälle tietokonepelin joululahjaksi.
N24

Koska tietää että naiset ei muuta keksi.

Vierailija

Ihan kivan kuuloisia lahjoja. Ite olisin  otettu, jos omalta mieheltäni saisin tollaset.

Tänä vuonna sovittin,että meidän joululahja toisillemme on se, että ei tarvii väkisin ostaa mitään lahjoja.

Muutenkin sellaiset sponttaanit yllärit on kivempia. Viime viikolla mies toi kukkia :3

t. N27

Vierailija

No miehet nyt ei tosiaan osaa lukea ajatuksia. Harvoin tajuavat vihjeitä edes tyyliin "oispa tommonen ihana!". Ja monet kokevat myös vaivaannuttavaksi joulut ja synttärit jne kun tietävät että nainen lataa kauheet odotukset lahjaansa ja kuvittelevat miehenkin tekevän samoin, ja kuitenkin pettyvät tulipa sitten mitä tahansa. Elä ota nuin vakavasti :) Itsellä mies ottaa kaikki merkkipäivät niin tylsästi että turha ostella mitään, aiemmin leivoin ja kokkasin paria päivää etukäteen, hommasin uudet vaatteet ja kalliin lahjan jne ja itsehän siinä petty kun tuntu että toinen ei tajua eikä arvosta. Nykyään tuon muutaman kaljan ja annan rauhassa jauhaa autoista kaveriensa kanssa. On ollut tyytyväinen myös porakoneeseen ja maalarinteippiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat