Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt taisin löytää syyn miksi ärsyynnyn niin herkästi mieheni siskon sanoista ja teoista!

Vierailija

Jo noin vuoden ajan olen jostain syystä ruvennut pitämään miehen siskoa tosi rasittavana, ja se on häirinnut minua koska olen tykännyt hänestä todella paljon ensitapaamisestamme lähtien.
Ollaan käyty viihteellä yhdessä, olen vieraillut siellä lasten kanssa ilman miestäni jne.
Kuitenkin viime aikoina ärsyynnym tosi herkästi kaikesta mitä hän sanoo tai tekee, ja eilen kun juttelin kaverille ja mietin eri vaihtoehtoja niin mä tajusin ongelman!
Minulla oli serkku, minua muutama vuosi vanhempi. Kun olin pieni oltiin hyvin läheiset, kun hän saavutti teini-iän hän oppi kaikkea jännää ja lainaili minulle hyviä kirjoja jne. (Olin esim. 12v. kun.hän antoi minulle Kingin Cujon).
Jossain vaiheessa hän huomasi että olin kuitenkin ihan kakara, ja kun hän muutti pois kotoa opiskelemaan emme enää pitäneet yhteyttä.
Meni muutama vuosi, ja hän tuli takaisin elämääni.
Paljastui että hänellä oli kaksisuuntainen mielialahöiriö, ja oli ollut osastolla hoidossa ja söi nyt lääkkeitä. Hänestä oli kivaa että meillä oli taas jotain yhteistä, diagnoosia.minulla ei ollut mutta 17-vuotiaana taustalla kaksi itsemurhayritystä, yksi elvytys ja muutama osastojakso.
Minä en olisituolloin oikein haksanut serkkuani, koitin päästä eteenpäin sen sijaan että puhui koko ajan korvien välisistä ongelmista.

Tuli sitten yksi viikonloppu jolloin serkkuni olisi taas halunnut tulla meille, mutta äitini valehteli ettei olla kotona... ei vain jaksettu juuri silloin.
Serkkuni sitten kuoli sinä viikonloppuna...
Kai vaivaa syyllisyys edelleen.

Miten tämä liittyy kälyyni?
Hän sairastyi raskausaikana, oli ahdistunut eikä pärjänny kotona, synytyksen jälkeen oli kähes psykoottinen, aloitti taas tupakoinnin, ja huomasin että hänellä oli samanlaiset hermostuneet tavat kuin serkullani...
Eli kälyni muistuttaa minua kuolleesta serkustani, ja koska koen syyllisyyttä serkun kuolemasta ärsyynnyn.kälylleni, koska hän muistuttaa minua tietämättään tästä asiasta.

Nyt täytyy vain työstää tätä ja päästä ärtymyksestä eroon...
Ja ehkä syyllisyydestäkin.

Oli vain pakko avautua tästä jonnekin vaikka saattaa.näkyä pötkönä mobiilin takia.

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näinkö terapiakin toimii? Asiakas puhuu ja terapeutti odottaa että asiakas itse oivaltaa asioita?

Suunnilleen tai sitten ne menevät sanomaan sen, että eniten muissa ärsytää se mikä ärsytää itsessään itseään eniten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näinkö terapiakin toimii? Asiakas puhuu ja terapeutti odottaa että asiakas itse oivaltaa asioita?

Riippuu varmasti terapian muodosta mutta oma kokemukseni terapiasta on aikalailla tuollainen. Samasta asiasta saattoi joutua puhumaan kymmenenkin kertaa putkeen, mutta sitten tuli se oivallus. Terapeutti kuunteli, kyseli tarkentavia kysymyksiä, tarjosi näkökulmia ja ajatuksia. Mutta se ajattelutyö on tehtävä itse, kukaan muu ei siihen terapoitavan sijaan pysty. Siksi terapia on myöskin rankka kokemus.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat