Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helvetinmoinen riita kivasti näin ennen joulua..

Vierailija

Ja en todellakaan ole syypää yhtään mihinkään. Oon raskaana, ja lapsi on (tietenkin) toivottu ja odotettu. Miehen vanhemmat oli alusta asti innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan, ja asiasta tietenkin puhuttiin aluksi paljon. Viikko sitten anoppi pudotti pommin, hän odottaa perheeseen iltatähteä. Kiva asia, ainakin mun mielestä, ja rohkeaa. Kun mun mies kuuli asiasta niin suuttui mulle (?!?) koska kuulemma oon yllyttänyt anoppini raskaaksi, haluan vain jonkun toisen ihmisen yhtaikaa elämään vauva-arkea, en ajattele yhtään hänen isäänsä ja ties mitä. Sanoine ttä en _todellakaan_ koskaan edes ole kuvitellut että appivanhemmat haaveilisivat lapsesta, saatikka että sellaisen tekisivät. Jokatapauksessa mies suuttui siis nyt myös äidilleen, koska äitinsä teki tuollaisen valinnan ilman muiden sisarusten mieliöidettä (!?!) ikään kuin asia olisi heidän päätettävissä. Tämän lisäksi miehen sisko soitti mulle vihasena että heidän isä ei todellakaan jaksa vauva-arkea, ja tämäkin nyt on mun syy. Ja edelleenkään en ole tiennytkään heidän vauvantekopuuhistaan. Nyt anoppi on suuttunut mulle koska luulee että olen mustamaalannut miehelle hänen raskauttaan, ja en kuulema ole onnellinen heidän puolestaa (vaikka olen), ja miehelleni hän on suuttunut koska mies ei hyväksy uutta perheenjäsentä. :/ Appiukko tapojensa mukaan pesee kätensä koko asiasta eikä ota kantaa mihinkään suuntaa.
Anoppi on kaiken päälle nin pitkävihanen (vaikka muuten onkin ihana ihminen) että sopua on turha odottaa ennen joulua. Plääh, ei ole enää joulumieltä ja mies mököttää, hyvä kun edes puhumaan suostuu (ja valutettavasti on myös vihoittelevaa sorttia) että hyvin menee. Että kiva lähteö nyt purkaan tätä sotkua, kun olen ainut joka haluaa tän selvittää muiden mököttäessä.
Rauhaisaa joulunodotusta vaan kaikille, toivottavasti tästä tulee kaikesta huolimatta kiva joulu..

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Mies on vain mustasukkainen vanhemmillensa uudesta sisaruksesta eikä osaa näyttää sitä. Kannattaa keskustella näistä tunteista miehesi kanssa

Vierailija

Ovatko miehesi ja hänen siskonsa vielä äidillään rintaruokinnassa, vai mistä tuollainen uhmaikä johtuu? Kuulostaa todella oudolta käyttäytymiseltä pikkulapsi-iän ylittäneillä ihmisillä...

Vierailija

Miehesi vaikuttaa todella mt-ongelmaiselta. Ensinnäkään hänen äitinsä ei tarvitse kysellä häneltä ja hänen muilta sisaruksiltaan saako hankkia iltatähden vai ei. Lisääntyminen on hänen äitinsä sekä isänsä välinen yksityisasia. Ilmeisesti miehesi vain hermostui, koska nyt on tulossa yksi sisarus lisää tulevaisuudessa perinnönjaolle.

Itse soittaisin anopille suoraan ja antaisin palautetta poikansa käytöksestä ja sanoisin että jos haluavat tapella asiasta, niin saavat luvan tapella keskenään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ovatko miehesi ja hänen siskonsa vielä äidillään rintaruokinnassa, vai mistä tuollainen uhmaikä johtuu? Kuulostaa todella oudolta käyttäytymiseltä pikkulapsi-iän ylittäneillä ihmisillä...

Perintö. Iäkkäiden vanhempien iltatähdestä tulee yleensä muutenkin perheen lellikki, joka saa exclusiivista huomiota ja varmasti enemmän materiaalista hyvää kuin perheen aiemmin syntyneet lapset. Ihmiset ovat n. 50 vuoden iässä tai hieman alle varakkaimmillaan.

Varmasti osittain on perinnöstäkin asiassa kyse, koska uuden lapsen myötä on yksi sisarus enemmän haaskalla.

Vierailija

Pakkaa laukut ja mene viettämään joulu toisaalle. Älä ota kantaa sinäkään enää puoleen eikä toiseen ja pidä hiljaiseloa. Sano että tekevät mitä lystäävät. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat