Helvetinmoinen riita kivasti näin ennen joulua..
Ja en todellakaan ole syypää yhtään mihinkään. Oon raskaana, ja lapsi on (tietenkin) toivottu ja odotettu. Miehen vanhemmat oli alusta asti innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan, ja asiasta tietenkin puhuttiin aluksi paljon. Viikko sitten anoppi pudotti pommin, hän odottaa perheeseen iltatähteä. Kiva asia, ainakin mun mielestä, ja rohkeaa. Kun mun mies kuuli asiasta niin suuttui mulle (?!?) koska kuulemma oon yllyttänyt anoppini raskaaksi, haluan vain jonkun toisen ihmisen yhtaikaa elämään vauva-arkea, en ajattele yhtään hänen isäänsä ja ties mitä. Sanoine ttä en _todellakaan_ koskaan edes ole kuvitellut että appivanhemmat haaveilisivat lapsesta, saatikka että sellaisen tekisivät. Jokatapauksessa mies suuttui siis nyt myös äidilleen, koska äitinsä teki tuollaisen valinnan ilman muiden sisarusten mieliöidettä (!?!) ikään kuin asia olisi heidän päätettävissä. Tämän lisäksi miehen sisko soitti mulle vihasena että heidän isä ei todellakaan jaksa vauva-arkea, ja tämäkin nyt on mun syy. Ja edelleenkään en ole tiennytkään heidän vauvantekopuuhistaan. Nyt anoppi on suuttunut mulle koska luulee että olen mustamaalannut miehelle hänen raskauttaan, ja en kuulema ole onnellinen heidän puolestaa (vaikka olen), ja miehelleni hän on suuttunut koska mies ei hyväksy uutta perheenjäsentä. :/ Appiukko tapojensa mukaan pesee kätensä koko asiasta eikä ota kantaa mihinkään suuntaa.
Anoppi on kaiken päälle nin pitkävihanen (vaikka muuten onkin ihana ihminen) että sopua on turha odottaa ennen joulua. Plääh, ei ole enää joulumieltä ja mies mököttää, hyvä kun edes puhumaan suostuu (ja valutettavasti on myös vihoittelevaa sorttia) että hyvin menee. Että kiva lähteö nyt purkaan tätä sotkua, kun olen ainut joka haluaa tän selvittää muiden mököttäessä.
Rauhaisaa joulunodotusta vaan kaikille, toivottavasti tästä tulee kaikesta huolimatta kiva joulu..
Kommentit (32)
Kerro miehellesi että hän voisi tällä hetkellä maata saattokodissa ja odottaa kuolemaaa. Sano sille että laittaa asiat tärkeys järjestykseen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko miehesi ja hänen siskonsa vielä äidillään rintaruokinnassa, vai mistä tuollainen uhmaikä johtuu? Kuulostaa todella oudolta käyttäytymiseltä pikkulapsi-iän ylittäneillä ihmisillä...
Perintö. Iäkkäiden vanhempien iltatähdestä tulee yleensä muutenkin perheen lellikki, joka saa exclusiivista huomiota ja varmasti enemmän materiaalista hyvää kuin perheen aiemmin syntyneet lapset. Ihmiset ovat n. 50 vuoden iässä tai hieman alle varakkaimmillaan.
Varmasti osittain on perinnöstäkin asiassa kyse, koska uuden lapsen myötä on yksi sisarus enemmän haaskalla.
Mies ehkä kokee että sekä hän että hänen tuleva lapsensa, ensimmäinen lapsenlapsi, on nyt ihan kakkosluokkaa kun mummilla ja papalla onkin oma vauva.
Mutta joo, ap, soita anopille ja sano että olet iloinen heidän puolestaan ja on älytöntä että onnellisten perhetapahtumien vuoksi kaikki riitelee, kerro että anoppi puhukoon itse lastensa kanssa kun kaikki nyt syyttää sinua.
Va9i hyvää päivää miten epäloogisen suvun olet saanut naimakaupalla...
Vierailija kirjoitti:
Wot, en tajunnut tuosta mitään??
Mies.
Ei se mitään, sä oletkin vaan mies. Sanoi 10 vuotias tyttäreni kerran enolleen, kun ei tajunnut erästä asiaa. Taputti vielä rauhoittavasti käteen.
Etkö osaa puhua? Miten tollanen tilanne ees ois päässy käymään. Että kaikki syyttäis sua? Otatko nyt itsees jos muut on märmättäny outoa tilannetta ja sä oot jotenki itse loukkaantunut koska olet eri mieltä. Jos joku alkais mulle valittaa niin sanoisin suoraan et kuule haukut nyt ihan väärää puuta.
Onko miehes ehkä loukkaantunu kun uus vauva vie huomioo teidän raskaudesta. Jos äidillä on aina tapana ollut olla keskipisteenä ja tää nyt oli viiminen niitti.
This to shall pass. Miehesi on lopulta tyytyväinen sisaruksestaan. Niin niissä lopulta pakkaa käymään vaikka ensin harmittaa.
Miestäsi harmittaa ettei hänen tuleva lapsensa ole ainut pienokainen lähisuvussa. Sen lisäksi miestä ja hänen siskoaan harmittaa että perinnölle on muitakin jakajia. Jos siskolla ei ole vielä lapsia niin häntä harmittaa ettei äiti voi jatkossa auttaa omien lasten kanssa niin paljoa, kun itselläkin on pieni jalkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kipeetä sakkia. Mietin vaan, että ootteko jotain parikymppisiä pentuja? Miten anoppi vielä voi saada lapsen? 😃
24 v. Ollaan kumpainenkin, anoppi ei todellakaan ole vielä mikään ikäloppu, 46v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä että ? Onko anopin tulevan lapsen isä kuka ?
Etkö lukenut, av-mamman mies!
Ap:n mies on taatusti kuopus. Ei kestä, kun ei ole enää vauvan jälkeen äitinsä silmäterä ja kultapoju.
Kutsu sukukokous koolle ja tee siellä virallinen ilmoitus siitä, että sinä et ole millään tavalla osallinen anoppisi siitokseen.