Miten usein pesette rintaliivinne? Voiko joku tosiaan olla pesemättä näin kauan?!

Vierailija

"- Jos pesusta kuluu kuukausia, tuloksena on todennäköisesti "opportunistisia mikrobeja", jotka eivät aiheuta tauteja, ellei elimistössä ole jotakin taudeille altistavaa, sanoi mikrobiologian ja immunologian professori Michael Schmidt Etelä-Carolinan yliopistosta."
http://www.iltalehti.fi/muoti/2015111920694614_mu.shtml

Kuukausia?! Millainen pesuväli teillä on rintaliiveillä? Itse pesen 3-5 päivän välein. Tietysti jos hikoan jostain syystä kovasti, niin liivit menevät pesuun yhtä aikaa muiden vaatteiden kanssa.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Noin kerran viikkoon. Toki jos hikoilen niin menee saman tien pesuun. Tiedän että taidan pestä liian harvoin, pitäisi varmaan panostaa tähän asiaan enemmän.

Vierailija

3-5 päivän välein? Sinulla ei varmaan rintaliivit kauan kestä käytössä.

Minä vaihdan rintaliivit noin kerran viikossa, en ole huomannut niiden tulevan erityisen hikisiksi. Minulla on monet ja pesen sitten kaikki kerralla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
3-5 päivän välein? Sinulla ei varmaan rintaliivit kauan kestä käytössä.

Minä vaihdan rintaliivit noin kerran viikossa, en ole huomannut niiden tulevan erityisen hikisiksi. Minulla on monet ja pesen sitten kaikki kerralla.

Minulla on isot rinnat, jotka helposti hikoavat alapuolelta vaikka käytän talkkiakin. Tietysti jos on pienet sievät rinnat, niin liivit eivät likaannu kovasti. Mutta kyllähän ne ihoa vasten ovat ja imevät hien itseensä.

ap

Vierailija

AA-kuppilaisten kerho näköjään kokoontuu. Hyi s**tana noita teidän pesuvälejänne! Alushousutkin vaihdatte kerran viikkoon, vai?

Vierailija

Yleensä viimeistään kahden käyttökerran jälkeen, urheiluliivit jokaisen käytön jälkeen. En voi kuvitellakaan, että pitäisin samoja liivejä useamman päivän, siinä voi jo kuvitella, millainen määrä lemmikkimikrobeja kulkee mukana. Ja hikeä ja kuolleita ihosoluja niiden eväänä.

Vierailija

Päivän tai kahden välein. Töissä ja kesällä on aina hiki, joten pakkohan se on, ettei liivit pinty ja mene pilalle. Viikko on kyllä tosi pitkä pesuväli, liivit ovat kuitenkin heti ihoa vasten, joten varmasti likaantuvat nopeammin kuin seitsemässä päivässä.

Vierailija

No minulla on kuppikoko 70I, eikä tissit hikoa kuin kesällä. Silloin vaihdankin rintsikoita tiuhaan. Urheiluliivit menevät toki pyykkikoppaan heti käytön jälkeen.

Mutta en ymmärrä, miten kenelläkään voi talvella hiota rintaliivit parissa päivässä johonkin löyhkäkuntoon. Kaipa meitä on erilaisia.

Vierailija

Ihmisten sairaalloinen ylihygieenisyys on muuten yksi syy sairauksien leviämiselle länsimaissa. Moni mikrobi on hyödyllinen ja silloin kun kroppa ei edes altistu niille "pahiksille", vastustuskyky jää heikoksi.

Itsekin hikoilen runsaasti, mutta liivit menevät kevyesti minimissään sen viikon. Ja mitäs siitä jos vähän tuoksahtaa, eipä sitä kukaan muu haista kuin minä.

Vierailija

Minä käytän yleensä yksiä liivejä kerrallaan, ostan uudet sit kun vanhat menevät huonoiksi. Tällä hetkellä päällä on rintsikat, jotka olen pessyt viimeksi toukokuussa, vapiskaa! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minulla on kuppikoko 70I, eikä tissit hikoa kuin kesällä. Silloin vaihdankin rintsikoita tiuhaan. Urheiluliivit menevät toki pyykkikoppaan heti käytön jälkeen.

Mutta en ymmärrä, miten kenelläkään voi talvella hiota rintaliivit parissa päivässä johonkin löyhkäkuntoon. Kaipa meitä on erilaisia.

Meitä on erilaisia. Toisilla on muun muassa parempi hajuaisti kuin toisilla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat