Juoksijat! Miten paljon juokset päivässä?

Vierailija

Jos aamulenkki on 3,5km ja iltalenkki 5,5, olenko ihan hakoteillä kunnonkohottamisen kanssa?
Tämä siis 3-4 krt/vko. (Näinä päivinä siis käyn sekä aamu-, että iltalenkeillä)

Kommentit (8)

Vierailija

Mä juoksen viikossa sellaisen 40-60km, yleensä pidän kaksi lepopäivää viikossa. Lyhimmät lenkit on 6km, pisimmät 20km (joskus satunnaisesti pidempiäkin).

Itse aloitin juoksemalla 6km 5 päivänä viikossa, aika pian pystyi lenkkejä pidentämään ja vauhdissa tapahtui aluksi hurja kehitys. Teen myös intervallitreenejä ja käyn juoksemassa vetoja mäissä!

Tsemppiä uuden harrastuksen pariin, tähän kyllä hurahtaa!:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko juoksemisessa joku tekniikka miten juostaan oikein ja jos on niin miten sen voi opetella?
1

Katso, jos youtubesta löytyy videoita tai jos löytyy kirja, jossa asiaa ymmärrettävästi selitetään. Ellei ole varaa PT:hen, joka osaa neuvoa.

Vierailija

Juoksen kolme neljä kertaa viikossa, kymmenestä kahteenkymmeneen kilometriin.

Jos haluaa ihan tosissaan omaa juoksutekniikkaa kehittää, niin kannattaa käydä ihan ammattilaisen (juoksukoulujen valmennusta) luona. Tärkeää on kuitenkin kiinnittää huomiota omaan askeltamiseen, onko juoksu suoraa vai sellaista helminauhakiemurtelua (jos paikkakunnallasi on jo satanut lunta, niin voit juosta pätkän ja tarkkailla millaiset jäljet jäi maahan). Toinen on, että keskivartalon lihasten tulee olla kunnossa, ettei juoksuasento romahda kasaan.

Ja liukkaalla kelillä nastalenkkarit jalkaan, ettei vahinkoja pääse tapahtumaan. Yleensäkin kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että juoksee omille jaloille/askellukselle sopivilla kengillä, ettei rasita omaa kehoaan vääränlaisilla kengillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nostan. Tahdon aloittaa juoksuharrastuksen, mistä minun pitää aloittaa? Ei ap.

Katso juoksuohjelma netistä. Vuoroin kävelyä ja juoksua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat