Lastensuojeluilmoitus lapsen tekemänä?

Vierailija

Heippa, eli oon 15 vuotias tyttö ja haluisin tehä ite lastensuojeluilmotuksen. Ihan vaan siitä, että menee suoraan sanottuna niin pa*kasti just nyt. Asun isäni kaa kahestaa ja me riidellää suunnillee 3 kertaa tyylii viikos. Se suuttuu mulle aivan turhista asioista ja sitä myötä kiinnostus esim. kouluun on menny ja nykyään pyörin vaa kavereiten kans ja en lue kokeisii ikinä ja muutenki läksyt tyylii aina tekemättä ja myöhästelen ja lintsaan ja sitä rataa. Myös noiden riitojen takia oon alottanu tupakoinnin ja juon myös alkoholia melko paljon ikääni nähden. Jos tästä ilmoitan sossuille niin voinko tehä sen ilman, että vanhempani saavat tietää ilmottajan olleen minä? En nimittäin uskalla puhua tästä kellekkään, edes kavereille. Tarvisin suuresti apuu, oon iha hukas itseni kans...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Voit tehdä nimettömän ilmoituksen itsestäsi. Millaisista asioista isäsi suuttuu ja miten? (Huutaako, haukkuuko, käyttääkö väkivaltaa?)

Vierailija

Soittaisin ensin sinne auttavaan puhelimeen. Jos ei auta niin jätä ihmeessä lastensuojeluilmoitus. Sinunkannattaa kuitenkin miettiä omaakin käytöstäsi. Se ei ainakaan auta tilanteessa millään tavalla.

Vierailija

Huutaa ja haukkuu useimmiten mitään aikaansaamattomaksi ja tyhmäksi ja avuttomksi jne. varmasti jokainen lähellä oleva naapuri on kuullut hänen huudon, sen verta äänekästä se on.

Vierailija

Kyllä sä kiinni jäät, mutta mitä sitten?

Tai opettele kirjoittamaan/puhumaan toisin, mieti perusteet tarkkaan, riitely ei sinänsä ole ls-asia, mutta voi toki olla.

Vierailija

No siis haluisin että ne vois käydä mun kaa tätä asiaa läpi ja miettiä että missä jatkaa ja tälleesti, en oikee osaa kuvailla mutta sossut oli eka mikä tuli mieleen ku apua koitan hakee niinku itteni puolesta

Vierailija

Tee vaan itse itsestäsi ilmoitus. Koska olet yli 12-vuotias, eivät he voi ilman sinun lupaa kertoa, että sinä teit ilmoituksen. Tietoon pääsee käsiksi vain sossu, hänen esimiehensä ja muut tarvittavat lastensuojelun työntekijät.

ex-teini24

Mulla oli teininä ihan samanlaiset fiilikset. Voithan sä varmaan tehdä ilmoituksen, mutta onko siinä loppupeleissä mitään järkeä? Suosittelen, että kannat itse itsestäsi vastuun, jos isän nipotus ärsyttää. Siispä: lopeta lintsaus, juominen ym. teinipelleily. Vuoden päästä voit hakea kouluun toiselle paikkakunnalle, jolloin voit hankkia oman kämpän. Toki joudut tekemään osa-aikatöitä pärjätäksesi, mutta ei se elämä aina niin kivaa ole.

Vierailija

Jos sä keskuistelua haluut ota yhteysa koulusi kuraattoriin. Se hankkii tarvittavan avun. Sossuun mennään vasta kuin koulun apu ei auta.

Vierailija

Kannattaisi ehkä ensin mennä juttelemaan ihan koulun terveydenhoitajalle, hän osaa auttaa tai sitten ohjaa sinut koulusi kuraattorille. Heilläkin on vaitiolovelollisuus. Tiesithän, että lastensuojeluilmoitus ei ole ihan leikin asia ja sillä on tosissaan seuraamuksia. Siksi sinun ehkä kannattaisi ensin jutella asiasta luotettavan aikuisen kanssa. Voitte sitten yhdessä miettiä miten kannattaa jatkaa eteenpäin, luultavasti saisit apua helpommin ja nopeammin terveydenhoitajan kautta.

Vierailija

Kiitos tästä, ei tullutkaan tuo kuraattori mieleenkään mutta koitan ensin sitä ja katsolleen sen jälkeen sitä ilmoitusta, jos se vielä sillon on tarpeellinen

Vierailija

Mitäpä jos kävisit juttelemassa asiasta ensin koulukuraattorin, -terkkarin tai - psykologin kanssa. Heillä on varmasti riittävä ammattitaito ja kokemus neuvoa sinua tilanteessa. Voit varmistaa heiltä salassapitovelvollisuuden jne ennen kuin avaudut, jolloin sinun on ehkä helpompi kertoa tilanteesta.

Riippuu hieman koulusta, mutta joskus myös sieltä voi saada vähän apua ja nopeammin. Tällöin ei ainakaan heti tarvitse huolehtia siitä mitä isä sanoo, kun sossu ottaa yhteyttä ja oma olosikin helpottuu, kun pääset keskustelemaan. Kertomasi perusteella sossusta avun saanti voi kuitenkin kestää tovin pidempään. Joten rohkeasti juttelemaan koulun kautta!

Vierailija

Koulut ja nuoristoimi tekevät yhteistyötä lastensuojelun kanssa. Voit  myös tehdä suoraa ilmoituksen itsellesi kunnan sosiaalitoimeen, lastensuojeluun, mutta voit ottaa asian puheeksi myös koulussa. Koulussa on terveydenhoitajat ja kuraattorit sitä varten. Voit puhua myös opettajalle. Onko sinulla jotain luottohenkilöä elämässäsi? Myös hän voisi auttaa.

Joka tapauksessa. Tsemppiä sinulle kovasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat