Miksi tästä on tullut pahan olon purkamispalsta?

Vierailija

Ennen täällä ja muuallakin verkossa saattoi käydä ihan asiallisia keskusteluja. Nyt vaikka kirjoittaisi kuinka asiallisen kommentin, niin sitä riepotellaan ja kirjoittajaa haukutaan, jne.

Tällaista ei todellakaan ollut esim 90-luvun puolivälissä. Ilmiö on syntynyt vasta, kun isot massat alkoi käyttää nettiä.

Mistä se johtuu? Tällaisen yleisen raivoamisen ja kiukkuamisen vuoksi en oikeastaan enää välitä käyttää sosiaalista mediaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Alkuaikoina  vain edelläkävijät ja eliitti osallistui nettikeskusteluihin, koska netti ei vielä ollut koko kansan kapine. Kun sitten rahvas rynnisti mukaan, sen huomasi siitä että tyyli kävi karkeaksi, asenteet katkeriksi ja äly vähäiseksi.

Vierailija

No tämä on hyvä kanava käsitellä uutisten ja ilmiöiden luomia paineita, mistä ei irl pääse niin puhumaan. Sitten on vielä lisäksi trollit ja muut elämäänsä tyytymättömät yksilöt, joita vituttaa kaikki.

Vierailija

Anonyymiys. Ei tarvi edes nimimerkkiä rekata, senkun vaan vessan sijasta käy av:lla ripuloimassa kun hätä iskee.

Harmi, mulla on ikävä niitä hauskoja ketjuja, nykyään kaikki menee niin nillittämiseksi ja pilkunnussimiseksi.

Vierailija

Ehkä siksi, että monella on tällä hetkellä paha olo? Monesta eri syystä. Tässä maassa ei nyt kovin hyvin taida mennä, millään mittapuulla katsottuna.

Vierailija

Sitten on tää erittäin outo tilanne nyt ns päällä, kun Suomi on polvillaan erinäisten uhkien takia.
Eli maassamme vallitseva ilmapiiri on pelokas.

Jos tämä olisi kerrottu vuosi takaperin, että tulette kokemaan kauheuksia, olisi ainoa luonnollinen ajatus ollut, että uhka tulee idän suunnasta.

Tämä kuvio, jossa lännestä tuleva turistivirta on kokonaan organisoitua ihmissalakuljetusta saa hitaimmankin leuan loksahtamaan.

Tämä eskaloitui muutamassa kuukaudessa, eli tilanne on täysin uusi meille.

On siis selvää, että pelkoja ja maailmamme järkkymistä käsitellään juuri nyt ja kuohunta on vasta alkanut.

Jokapäiväistä shokkihoitoahan tämä on meille ja se tuo pelon ilmapiirin lintukotoarkeemme.

Vierailija

Mulla ainakin on ahdistunut olo. Olin tänään ainoa suomalainen bussipysäkillä keskellä iltapäivää. Vastapäisellä pysäkillä mies tuijotti mua sellaisella katseella että hyvä ettei sillä jäätyneet silmät päähän kun ei malttanut räpyttää. Vaihdoin paikkaa ja mies vaihtoi myös ettei hyvä katsekontakti katkea.

Olen kohta neljäkymmentä eikä mua olla koskaan katsottu niin avoimen aggressiivisen vihamielisesti, missään.  Se oli todella ahdistavaa, ja kaikkein kamalinta oli tajuta, että jos toi tulee tuolta päälle, niin yksikään näistä ympärillä olevista miehistä ei tee MITÄÄN auttaakseen minua. Varmaan tulisivat porukalla potkimaan musta viimeisetkin hengenrippeet. Se varmaan pelastais niiden päivän.

Ja tän pitäis olla mun kotikaupunki. Mulla pitäis olla oikeus odottaa bussia ilman pelkoa. En ymmärrä miten meillä voi olla näin järjettömän huono johto tässä maassa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on ahdistunut olo. Olin tänään ainoa suomalainen bussipysäkillä keskellä iltapäivää. Vastapäisellä pysäkillä mies tuijotti mua sellaisella katseella että hyvä ettei sillä jäätyneet silmät päähän kun ei malttanut räpyttää. Vaihdoin paikkaa ja mies vaihtoi myös ettei hyvä katsekontakti katkea.

Olen kohta neljäkymmentä eikä mua olla koskaan katsottu niin avoimen aggressiivisen vihamielisesti, missään.  Se oli todella ahdistavaa, ja kaikkein kamalinta oli tajuta, että jos toi tulee tuolta päälle, niin yksikään näistä ympärillä olevista miehistä ei tee MITÄÄN auttaakseen minua. Varmaan tulisivat porukalla potkimaan musta viimeisetkin hengenrippeet. Se varmaan pelastais niiden päivän.

Ja tän pitäis olla mun kotikaupunki. Mulla pitäis olla oikeus odottaa bussia ilman pelkoa. En ymmärrä miten meillä voi olla näin järjettömän huono johto tässä maassa. 

Missä asut?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat