Tietokoneihmiset: Saako XP:stä pois alussa olevan käyttäjän sisään loggautumisen?
Mulla on uusi kone, jossa tasan tarkkaan sama Windows XP kuin entisessäkin. Käytän konetta yksin ja kotona, joten tähän ei tarvita mitään erityisiä käyttäjätilejä tai salasanoja. Entinen koneeni aukesi kiltisti ihan valmiiksi kun vain painoi käynnistysnappia, tämä kone aukaisee ärsyttävästi sellaisen sisäänloggautumisruudun, jossa pitää klikata käyttäjän nimeä, vaikka tosiaan mitään salasanaa ei ole. Saako tämän pois jotenkin? Asetuksista kun valitsee käyttäjät/käyttäjätilit, niin sieltä voi taas asetuksista ottaa raksin pois ruudusta, jossa kysytään käytetäänkö tätä sisäänloggautumisnäyttöä, mutta vaikka teen tämän, niin ei siitä ole mitään apua, käynnistysnappia painaessa ilmestyy vain vähän erilainen ruutu, jossa edelleen pitää klikata OK, että kone " aukeaa."
Kommentit (12)
Mulla on käytössä vain oma tilini (järjestelmänvalvoja).
Mulla kaksitonninen versio. Ja kun menet Control Paneliin niin sieltä löytyy Users and Passwords. Users kohdalta klikkaa ei aktiiviseksi se kohta jossa lukee Users must enter user and Password to use this computer.
pitäisiköhän ap:lla olla käyttäjänä omistaja ja poistaa muut käyttäjät?
Käytössä siis vain yksi tili. Simple as fuck.
Kuten jo alkuperäisessä viestissä sanoin, tällä koneella ei ole muita kuin yksi käyttäjätili, siis se admin-tili, mutta klikkaamisesta ei pääse eroon. Vaikka menen control paneliin, niin siellä ei pysty valitsemaan kuin kaksi vaihtoehtoa: joko siis se yksinkertainen welcome-ruutu, jossa klikataan käyttjänimeä, tai sitten se klassisempi versio, jossa on ruutu, jossa salasana ja käyttäjänimi. Ikäänkuin siis ei millään pääsisi eroon tästä klikkauksesta konetta avatessa.
t. ap
Vierailija:
Mulla kaksitonninen versio. Ja kun menet Control Paneliin niin sieltä löytyy Users and Passwords. Users kohdalta klikkaa ei aktiiviseksi se kohta jossa lukee Users must enter user and Password to use this computer.
Kun painat käynnistä valikkoa niin näkyykö sinulla siellä ylhäällä mikä nimi. MInulla on omistaja ja avautuu ihan normaalisti.
Oletko katsonut ohjauspaneeli -> käyttäjätilit
ohjauspaneeli
-> käyttäjätilit
-> vaihda kirjautumisasetuksia
ja täällä ruksi pois molemmista kohdista
(käytä tervetuloa ikkunaa) ja (käytä nopeaa
käyttäjänvaihtoa).
Siis näyttää, että vaihtoehdot ovat joko tuo " klassinen" sisäänkirjautumisruutu tai " nopea sisäänkirjautuminen." Naurettavaa, kun koneella on tasan yksi käyttäjä eikä mitään salasanaa. En tajua, miten se sitten onnistui vanhalla koneella.
ap
Vierailija:
ohjauspaneeli
-> käyttäjätilit
-> vaihda kirjautumisasetuksiaja täällä ruksi pois molemmista kohdista
(käytä tervetuloa ikkunaa) ja (käytä nopeaa
käyttäjänvaihtoa).
Jos joku muu pähkäilee saman asian kanssa, niin tiedoksi että ei kylläkään hoidu Control panelista, vaan vaatii Start-valikosta Run (suomeksi ehkä Suorita?)-linjan kautta käyttäjävalikkoon menoa. Run-linjalle kirjoitetaan control userpasswords2 ja klikataan ok. Täältä sitten pois rasti ruudusta " vaadi käyttäjiä kirjoittamaan salasana loggautuessa" ja sitten vain asetukset käyttöön. Vaati kyllä tosin ensin sen, että mun piti ensin luoda itselleni salasana control panelin käyttäjät-valikossa, koska XP loggaa näin automaattisesti salasanalla sisälle. t. ap
Katsopa mitä saat aikaan, kun menet OHJAUSPANEELI, KÄYTTÄJÄTILIT ja sieltä edelleen VAIHDA KIRJAUTUMISASETUKSIA.
mulla ei ollut tollaista ongelmaa koskaan.
onko sulla monta käyttäjätiliä luotuna koneellesi?