Naiset ja sanaton viestintä

Vierailija

Millainen on suhde naisen kanssa, joka tutustumisvaiheessakaan ei suostu sanomaan mitään suoraan vaan vihjailee rivien välistä ja luottaa "sanattomaan viestintään"? Alkaako nämä samat naiset sitten maagisesti puhumaan ja kommunikoimaan kun ollaan suhteessa, vai onko suhdekin sellaista että mitään ei sanota suoraan ja kaikki pitää tulkita nenän asennosta ja muista "naisellisista viesteistä"?

Kommentit (9)

Vierailija

Eivät ala. On ihmisiä joille on väännettävä kaikki ratakiskosta ja on ihmisiä joille ei tarvitse. Sekä miehiä että naisia. Tuskin kaksi noin erilaista tulee toimeen, varsinkin kun toinen vain pilkkaa "nenän asennoista".

Vierailija

Olen itsekin tapaillut tuollaista naista kuten AP. Kyrsii, kun joutuu arvuuttelemaan mistä on kyse. Taitaa olla jotain vallankäyttöä.

Täytyy vissiin alkaa koluttamaan miesten tavoille:

"Sano suoraan, jos on jotain mielessä, äläkä arvuuttele!"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin tapaillut tuollaista naista kuten AP. Kyrsii, kun joutuu arvuuttelemaan mistä on kyse. Taitaa olla jotain vallankäyttöä.

Täytyy vissiin alkaa koluttamaan miesten tavoille:

"Sano suoraan, jos on jotain mielessä, äläkä arvuuttele!"

Eivät miehetkään suoraan sano, yhtään enempää kuin naiset. Loputtomiin jankataan "en tiedä, kaikki on hyvin, työstressiä, eksä häiriköi" jne. Sitten tulee keskellä yötä tekstari että palasi yhteen eksän kanssa.

Miehet ovat omineet itselleen tuon suoran puheen, että ei tarvitsisi ottaa toista huomioon. Kuka tahansa tajuaa jos toinen puhuu usein miten kiva olisi lähteä lomalle, mutta kun teeskentelee että ei ymmärrä ei tarvitse lähteä.

Vierailija

Onhan ne useimmat naiset tuollaisia, valitettavasti. Sitten sua haukutaan av:llä aspergeriksi jos joku kasvojen mikroilme meni ohi tai et taaskaan omannut meedion kykyjä. Kun "onhan se nyt niiiin noloo sanoo ääneen, ku eikö se ny oo ihan selvää että se on näin plaaplaa..."

Vierailija

Kyllä siinä ainakin alkuun tulee probleemia.

Erityisen vahvaa sanatonta viestintää on mykkäkoulu.

Joskus olen huomannut, että vaimohan ei ole puhunut sanaakaan kolmeen viikkon.

Sitten kun mene kysymään, että onko jotain huonosti, niin vastaus on mieti itse.

Ihan tavallisella insinöörilogiikalla ei tämmöinen oikein aukene, vaan puuttuu juurikin sitä hieman hankalasti hahmotettavaa tunneälyä.

Jos naisesta kuitenkin kuuluu jonkinlaista ääntä, niin tulkitsemista voi yrittää esin seuraavan linkin koodistolla.

https://www.riemurasia.net/teksti/Suomi-Nainen-Suomi-Sanakirja/3539

Sitten voi kyllä yrittää käydä suoraan asiaan. Kerran kuulin järven rannassa, kun järven toisella puolella nuori mies sanoi tyttöystävälleen: "lopeta se turha vittuilu, ja kerro mikä sinulla on hätänä" Nyt sieltä järven toiseltapuolelta kuuluu jo iloisia lasten ääniä.

Vierailija

Etenkin avoimelle ihmiselle vihjaileva nainen on tosi haasteellinen. Toinen on oppinut puhumaan asiat halki, toinen pienen pienin vihjein opastaa asioissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä ainakin alkuun tulee probleemia.

Erityisen vahvaa sanatonta viestintää on mykkäkoulu.

Joskus olen huomannut, että vaimohan ei ole puhunut sanaakaan kolmeen viikkon.

Sitten kun mene kysymään, että onko jotain huonosti, niin vastaus on mieti itse.

Ihan tavallisella insinöörilogiikalla ei tämmöinen oikein aukene, vaan puuttuu juurikin sitä hieman hankalasti hahmotettavaa tunneälyä.

Jos naisesta kuitenkin kuuluu jonkinlaista ääntä, niin tulkitsemista voi yrittää esin seuraavan linkin koodistolla.

https://www.riemurasia.net/teksti/Suomi-Nainen-Suomi-Sanakirja/3539

Sitten voi kyllä yrittää käydä suoraan asiaan. Kerran kuulin järven rannassa, kun järven toisella puolella nuori mies sanoi tyttöystävälleen: "lopeta se turha vittuilu, ja kerro mikä sinulla on hätänä" Nyt sieltä järven toiseltapuolelta kuuluu jo iloisia lasten ääniä.

Kyllä vikaa on muuallakin kuin vaimossa, jos kestää kolme viikkoa huomata että toinen ei puhu mitään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat