Uuden miestuttavan tunnemaailma

Vierailija

Kertoo usein, että on stressaantunut ja asiat huonosti. Kuuntelen ja tuen ja kannustan. On toki paljon hauskaakin ja huumoria ja naurua. Kun itse olen alamaissa, ei pysty lohduttamaan mitenkään tai laittaa jotenkin huumoriksi tai ei kommentoi mitenkään. Tänään laitoin viestiä, että tapahtunut ikävää . Ei mitään vastausta. Laitoin uuden viestin, ettet taida välittää lainkaan ja sain vastauksen rankasta työpäivästä. Surettaa.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Noloo laittaa tuollaisia huomionkeruu-viestejä, "on tapahtunut jotain kauheaa..." tai "ei tunnu kiinnostavan...". Ihan teinimeininkiä.

Vierailija

Mulla on tuttu joka on samanlainen. Tiedän että hän ei tarkoita mitään pahaa ja yrittää usein auttaa ym, mutta jostain syystä ei osaa lukea noita tilanteita yhtään, että milloin toinen kaipaisi jotain lohdutusta tai empatiaa. Saattaa juurikin vaihtaa aihetta vaikka lauantaimakkaraan jos toinen om juuri kertonut sairastuneensa malariaan ja zombit on vallanneet maapallon. Joskus kyse siitä ettei vain tiedä mitä sanoa mutta useimmiten ei vaan jotenkin osaa lukea toisen tunteita ollenkaan. Mulla meneekin hermot hänen kanssaan aika usein joten emme tapaa kauheasti; en jaksaisi tuota parisuhteessa.

Vierailija

Mun pitää jättää tuo nyt ihan vaille huomiota joksikin aikaa. Tuntuu niin loukkaavalta. Olisi kyllä arvostettavaa, jos kertoisi, ettei kestä toisten ahdistuksia. Tuollainen sivuuttaminen kyllä on ikävää.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noloo laittaa tuollaisia huomionkeruu-viestejä, "on tapahtunut jotain kauheaa..." tai "ei tunnu kiinnostavan...". Ihan teinimeininkiä.
Ei minusta. Empatia on huipputärkeää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu joka on samanlainen. Tiedän että hän ei tarkoita mitään pahaa ja yrittää usein auttaa ym, mutta jostain syystä ei osaa lukea noita tilanteita yhtään, että milloin toinen kaipaisi jotain lohdutusta tai empatiaa. Saattaa juurikin vaihtaa aihetta vaikka lauantaimakkaraan jos toinen om juuri kertonut sairastuneensa malariaan ja zombit on vallanneet maapallon. Joskus kyse siitä ettei vain tiedä mitä sanoa mutta useimmiten ei vaan jotenkin osaa lukea toisen tunteita ollenkaan. Mulla meneekin hermot hänen kanssaan aika usein joten emme tapaa kauheasti; en jaksaisi tuota parisuhteessa.

Ja tuo siis pätee hänen kohdallaan muihinkin tunteisiin. Ei ole Asperger. On tosi teoreettinen ja ei itsekään omaa kovin laajaa tunnerekisteriä.

Vierailija

No jospa sillä miehellä oli ihan oikeasti rankkapäivä, niin aika lailla ymmärrettävää, että tuollaiset viestit aiheuta muuta kuin ärsytystä tms.

Kannattaa sanoa suoraan mikä harmittaa ja mieluiten kasvotusten. 

Vierailija

Joskus asiat eivät vaan kohtaa. Toisella rankka päivä töissä, toinen turhaantunut kotona ja kiukkuaa, kun ei saa tahtomaansa ymmärrystä. Toisaalta, kyllä normaalilla empatiakyvyllä varustettu ihminen edes kysyy, kuinka voit nyt. Tai sitten ei oikeasti kiinnosta.

Vierailija

Vaikka olisin kuinka kiireinen töissä ja ehdin lukea viestin kännykästä, niin kommentoin edes niin, että yritä kestää, jutellaan illalla. On mulla kyllä jokunen huomiohakuinen ihminen, jotka kerjäävät huomiota milloin milläkin kommentilla, mutta olen oppinut nämä suodattamaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat