Antakaa mulle diagnoosi kun lääkärit ei osaa
Minua ahdistaa henkeen ihan koko ajan. Tuntuu kuin henki ei kulkisi kunnolla ja on pahimmillaan levossa tai kun istun. Välillä tuntuu, että tukehdun. Tämä alkoi yhtäkkiä ja mitään ruokavalio muutoksia ei ole. Lääkirt kertoi kaikkien arvojen olevan johdollaan ja pyysi tulemaan takaisin jos pahenee!?
Tää on jo ihan kamalaa hengenahdistusta!
Välillä en pysty olla itkemättä kun pelottaa hengittäminen kun se kulkee niin huonosti.
Mikä voisi vaivata? Olen lukenut googlesta mutta tulin vain vainoharhaiseksi joten ei tännekkään pelottavia pelotteluja kiitos.
Olen 23 v nainen
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Auttaako pussiin hengittäminen? Kokeile
Tyhjennä pussit ja kokeile uudestaan!
Yleinen ahdistuneisuishäiriö, psykosomaattista. Stressaako joku asia elämässä tai onko tapahtunut vaikeita juttuja?
Liikunnasta tullut lihasjumi. Mulla tulee lankutuksesta nykyään. :(
Paniikkihäiriöltä kuulostaa tai joltain muulta sen tyyppiseltä. Sitten voi myös olla mahdollista, että sulla on kroppa niin jumissa, että sen takia et ikään kuin saa kunnolla ilmaa. Hierojalle?
Mitä kokeita sinulle tehtiin? Otettiinko verikokeita, tehtiinkö puhalluskoetta, mitattiinko happisaturaatio sormenpäästä, otettiinko keuhkokuva? Jos on hyvin tutkittu ja mitään ei löydy niin psykosomaattiselta kuulostaa (stressi, paniikkioire, masennus..)
T. Lääkäri
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja narsistinen skitsofreenikko
Tukos kurkunpäässä tai henkitorven yläpäässä!
Ap, minulla oli samoja oireita, ja sivulöydöksenä tt:ssä tietokonetomografia löydettiin keuhkojen alueelta muutos, jota tutkitaan. Yleensä on astma, voi olla myös muuta.
Mitä tutkimuksia sinulle jo on tehty?
onko selkä jumissa? Jos olisi fasetti lukko?
Vierailija kirjoitti:
onko selkä jumissa? Jos olisi fasetti lukko?
"Rintarangan alueen lukko-oiretta poteva saattaa tuntea jopa hengen salpautumista ja pakahtumistunnetta rintakehällä, ja kivut säteilevät molemminkin puolin rintakehää."
Itsellä siis oli samanlaiset oireet kuin aloittajalla, mutta lääkäri ei siihen keksinyt antaa muuta kuin jotain rauhottavia, jos "ahdistuksesta" johtuisi...
Kävin kuitenkin jonkin sortin hierojalla ja henki taas kulki eikä hyperventilaation tuntuista olotilaa enää tullut.
Sitten jos ei auta, niin noita yllämainittuja kannattaa varmaan tsekata, mitä nyt astmat sun muut ehdotettu.
Toivottavasti löydät tuohon apua pian, se on kamala tunne kun ei saa henkeä tai pahimmillaan tuntuu tukehtuvan. Itsekin tuli maattua lattialla tukehtumis kohtauksen aikaan ja luulin, että se on menoa nyt ja kuolema korjaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun päällä mitään painavaa?
Jos on, niin minkä väristä?
Refluksia minäkin epäilisin.. Mä kävin tutkituttamassa josko astma ois taas vaatinu lääkitystä ja allergiat poissuljettiin verikokein. Ainut mikä vieny tommoset oireet pois niin ruokavalio.
Paniikkihäiriö. Itsellänikään ei kulje happi, kun saan kohtauksen. Kuvailet tismalleen sen oireita. Onko elämässäsi jokin syy, miksi se olisi mahdollisesti nyt tullut?
astmalääke auttoi hetkellisesti t ap