Sanotko bussista lähtiessäsi kuskille kiitos?
Laita kyllä/ei, ikä ja paikkakunta.
Kyllä. 25. Jyväskylä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Totta kai kiitän ja katsahdan peiliin hanskaa heilauttaen. Olen pannut merkille, että nuoret naiset ja teinitytöt eivät kuuri ollenkaan. Sieltä lähdetään kännykkä kädessä ja napit korvilla.
Oon kuvailemasi teinityttö, joka poistuu aina takaovesta kiittämättä. Yay!
Tuo luultavasti määrittelee muunkin luonteesi aika pitkälle.
Tottakai, tunnen kaikki kuskit. 11v, Suomussalmi
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Totta kai kiitän ja katsahdan peiliin hanskaa heilauttaen. Olen pannut merkille, että nuoret naiset ja teinitytöt eivät kuuri ollenkaan. Sieltä lähdetään kännykkä kädessä ja napit korvilla.
Kerro lisää? :)
Kaupunkiliikenteen busseissa en yleensä, koska harvemminpa sitä tulee etuovesta poistuttua. Tai en ylipäätään käytä juuri bussia, kuljen lähinnä kävellen/pyörällä joka paikkaan. Kaukoliikenteen busseista poistuessani kiitän aina etuovesta poistuessani, en takaovelta lähde huutelemaan, mikä sitä käytän. N21
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Kaduilla kävelet luultavasti eteen katsomatta, katse kännykässä ja oletat muiden väistävän, sillä olethan nuori nainen. Olet tottunut siihen, että vaikeat asiat tehdään puolestasi ja aina saa kyydin jostain, jos vähän ripottelee vettä. Oletat, että ovet avataan sinulle. Paikassa jossa on paljon ihmisiä (vaikkapa kahvila) oletat, että kaikki miehet katsovat sinua ja pääsi sisällä ajattelet "taas kaikki kyylää, mut te ette mua saa".
Minusta se ei loisi viihtyistyyttä, jos kaikki huutaisivat kuskille kiitos aina poisjäädessään, sitä trafiikkia on niin paljon. Varsinkin, kun jää keski- tai takaovesta, niin sen kiitoksen saa huutaa aika kovaa. Hki.
Käyn kädestä pitäen kiittämässä kyydistä ja kumarran. Joskus se on vähän hidasta kun pitää ruuhkabussin perältä työntyä kuljettajan luo kiitokselle, ja sitten änkeytyä takaisin keskiovelle ulos päästäkseen. Mutta kohteliaisuus ennen kaikkea.
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Kaduilla kävelet luultavasti eteen katsomatta, katse kännykässä ja oletat muiden väistävän, sillä olethan nuori nainen. Olet tottunut siihen, että vaikeat asiat tehdään puolestasi ja aina saa kyydin jostain, jos vähän ripottelee vettä. Oletat, että ovet avataan sinulle. Paikassa jossa on paljon ihmisiä (vaikkapa kahvila) oletat, että kaikki miehet katsovat sinua ja pääsi sisällä ajattelet "taas kaikki kyylää, mut te ette mua saa".
Söpö analyysi, joka meni metsään. Jatka samaan malliin!
Vierailija kirjoitti:
Käyn kädestä pitäen kiittämässä kyydistä ja kumarran. Joskus se on vähän hidasta kun pitää ruuhkabussin perältä työntyä kuljettajan luo kiitokselle, ja sitten änkeytyä takaisin keskiovelle ulos päästäkseen. Mutta kohteliaisuus ennen kaikkea.
Miksi noin pitäisi tehdä? Voi heilauttaa hanskaa peilin suuntaan. Itse nuorena miehenä päästän muut edellä bussiin mentäessä ja poistuessa kiitän matkasta - olen silti nopeammin ulkona bussista kuin 95% bussin käyttäjistä, vaikka mennessä kättä heilautankin. Ja lopuista 5% olen kävellyt ohi muutaman kymmenen metrin päästä.
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin pitäisi tehdä? Voi heilauttaa hanskaa peilin suuntaan. Itse nuorena miehenä päästän muut edellä bussiin mentäessä ja poistuessa kiitän matkasta - olen silti nopeammin ulkona bussista kuin 95% bussin käyttäjistä, vaikka mennessä kättä heilautankin. Ja lopuista 5% olen kävellyt ohi muutaman kymmenen metrin päästä.
Käytännön mies
Kyllä, ja kummarran päälle syvään!
Joo ei todellakaan ole tapana Helsingissä, sillä ihmisiä on niin paljon. Ei siis ole toivottavaa käytöstä täällä, tiedoksi kaikille maalaisille.
Mun bussi on aina niin täynnä, että joutuu puskemaan ihmisten läpi ovelle, ei siinä ruuhkassa kuski huikkaustani kuulisi, saati että pystyisi edes nostamaan kättä ylös kun ollaan kuin sillit purkissa.
Helsinki.
Tietenkin. Kohtelias käytös ei maksa mitään.
23, Pori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska bussikuskit harvoin täällä päin ovat suomalaisia ts. eivät edes kieltä ymmärrä. Sama kuin kiittäisi aidan seivästä. Kyseessä pääkaupunkiseutu.
Kyllä he tunevat sanan kiitos ja ovat muutenkin ystävällisiä ja kohteliaita. Samaa ei voi sanoa kaikista suomalaisyrmyistä.
Ai aina ystävällisiä nämä ulkomaalaiset kuskit....salli mun nauraa.
Täällä Helsingissä varmaan 80% kuskeista ulkolaisia. Pari vuotta sitten miespuolinen työkaverini joutui käyttämään bussia autonsa hajottua, julkisilla ei oikeastaan ikinä kulje. Jotain kysyi kuskilta, mustaihoinen kuljettaja vastasi englanniksi, työkaverini jatkoi suomeksi, jolloin tämä kuljettaja karjui kovaan ääneen, että DON`T SPEAK FINNISH TO ME. Se siitä aina ystävällisistä kuskeista.
Työkaverini puhuu todella hyvää englantia, mutta oli sitä mieltä, että jos henkilö vastaavanlaisessa asiakaspalvelutyössä pitäisi hänen osata suomea edes auttavasti.
Kyllä he tunevat sanan kiitos ja ovat muutenkin ystävällisiä ja kohteliaita. Samaa ei voi sanoa kaikista suomalaisyrmyistä.