Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotko bussista lähtiessäsi kuskille kiitos?

Vierailija
01.12.2015 |

Laita kyllä/ei, ikä ja paikkakunta.
Kyllä. 25. Jyväskylä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska bussikuskit harvoin täällä päin ovat suomalaisia ts. eivät edes kieltä ymmärrä. Sama kuin kiittäisi aidan seivästä.  Kyseessä pääkaupunkiseutu.

Kyllä he tunevat sanan kiitos ja ovat muutenkin ystävällisiä ja kohteliaita. Samaa ei voi sanoa kaikista suomalaisyrmyistä.

Vierailija
22/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Espoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Totta kai kiitän ja katsahdan peiliin hanskaa heilauttaen. Olen pannut merkille, että nuoret naiset ja teinitytöt eivät kuuri ollenkaan. Sieltä lähdetään kännykkä kädessä ja napit korvilla.

Oon kuvailemasi teinityttö, joka poistuu aina takaovesta kiittämättä. Yay!

Tuo luultavasti määrittelee muunkin luonteesi aika pitkälle.

Vierailija
24/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, tunnen kaikki kuskit. 11v, Suomussalmi

Vierailija
25/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Totta kai kiitän ja katsahdan peiliin hanskaa heilauttaen. Olen pannut merkille, että nuoret naiset ja teinitytöt eivät kuuri ollenkaan. Sieltä lähdetään kännykkä kädessä ja napit korvilla.

Kerro lisää? :)

Vierailija
26/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiliikenteen busseissa en yleensä, koska harvemminpa sitä tulee etuovesta poistuttua. Tai en ylipäätään käytä juuri bussia, kuljen lähinnä kävellen/pyörällä joka paikkaan. Kaukoliikenteen busseista poistuessani kiitän aina etuovesta poistuessani, en takaovelta lähde huutelemaan, mikä sitä käytän. N21

Vierailija
27/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Kaduilla kävelet luultavasti eteen katsomatta, katse kännykässä ja oletat muiden väistävän, sillä olethan nuori nainen. Olet tottunut siihen, että vaikeat asiat tehdään puolestasi ja aina saa kyydin jostain, jos vähän ripottelee vettä. Oletat, että ovet avataan sinulle. Paikassa jossa on paljon ihmisiä (vaikkapa kahvila) oletat, että kaikki miehet katsovat sinua ja pääsi sisällä ajattelet "taas kaikki kyylää, mut te ette mua saa".

Vierailija
28/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei loisi viihtyistyyttä, jos kaikki huutaisivat kuskille kiitos aina poisjäädessään, sitä trafiikkia on niin paljon. Varsinkin, kun jää keski- tai takaovesta, niin sen kiitoksen saa huutaa aika kovaa. Hki.

Vierailija
29/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kädestä pitäen kiittämässä kyydistä ja kumarran. Joskus se on vähän hidasta kun pitää ruuhkabussin perältä työntyä kuljettajan luo kiitokselle, ja sitten änkeytyä takaisin keskiovelle ulos päästäkseen. Mutta kohteliaisuus ennen kaikkea.

Vierailija
30/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Kaduilla kävelet luultavasti eteen katsomatta, katse kännykässä ja oletat muiden väistävän, sillä olethan nuori nainen. Olet tottunut siihen, että vaikeat asiat tehdään puolestasi ja aina saa kyydin jostain, jos vähän ripottelee vettä. Oletat, että ovet avataan sinulle. Paikassa jossa on paljon ihmisiä (vaikkapa kahvila) oletat, että kaikki miehet katsovat sinua ja pääsi sisällä ajattelet "taas kaikki kyylää, mut te ette mua saa".

Söpö analyysi, joka meni metsään. Jatka samaan malliin!

Vierailija
31/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kädestä pitäen kiittämässä kyydistä ja kumarran. Joskus se on vähän hidasta kun pitää ruuhkabussin perältä työntyä kuljettajan luo kiitokselle, ja sitten änkeytyä takaisin keskiovelle ulos päästäkseen. Mutta kohteliaisuus ennen kaikkea.

Miksi noin pitäisi tehdä? Voi heilauttaa hanskaa peilin suuntaan. Itse nuorena miehenä päästän muut edellä bussiin mentäessä ja poistuessa kiitän matkasta - olen silti nopeammin ulkona bussista kuin 95% bussin käyttäjistä, vaikka mennessä kättä heilautankin. Ja lopuista 5% olen kävellyt ohi muutaman kymmenen metrin päästä.

Vierailija
32/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tietenkin!

Hki

Vierailija
33/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin pitäisi tehdä? Voi heilauttaa hanskaa peilin suuntaan. Itse nuorena miehenä päästän muut edellä bussiin mentäessä ja poistuessa kiitän matkasta - olen silti nopeammin ulkona bussista kuin 95% bussin käyttäjistä, vaikka mennessä kättä heilautankin. Ja lopuista 5% olen kävellyt ohi muutaman kymmenen metrin päästä.

Käytännön mies

Vierailija
34/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja kummarran päälle syvään!

Vierailija
35/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että so long, suckers

Vierailija
36/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan ole tapana Helsingissä, sillä ihmisiä on niin paljon. Ei siis ole toivottavaa käytöstä täällä, tiedoksi kaikille maalaisille.

Vierailija
37/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bussi on aina niin täynnä, että joutuu puskemaan ihmisten läpi ovelle, ei siinä ruuhkassa kuski huikkaustani kuulisi, saati että pystyisi edes nostamaan kättä ylös kun ollaan kuin sillit purkissa.

Helsinki.

Vierailija
38/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Kohtelias käytös ei maksa mitään.

23, Pori

Vierailija
39/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska bussikuskit harvoin täällä päin ovat suomalaisia ts. eivät edes kieltä ymmärrä. Sama kuin kiittäisi aidan seivästä.  Kyseessä pääkaupunkiseutu.

Kyllä he tunevat sanan kiitos ja ovat muutenkin ystävällisiä ja kohteliaita. Samaa ei voi sanoa kaikista suomalaisyrmyistä.

Ai aina ystävällisiä nämä ulkomaalaiset kuskit....salli mun nauraa.

Täällä Helsingissä varmaan 80% kuskeista ulkolaisia. Pari vuotta sitten miespuolinen työkaverini joutui käyttämään bussia autonsa hajottua, julkisilla ei oikeastaan ikinä kulje. Jotain kysyi kuskilta, mustaihoinen kuljettaja vastasi englanniksi, työkaverini jatkoi suomeksi, jolloin tämä kuljettaja karjui kovaan ääneen, että DON`T SPEAK FINNISH TO ME.  Se siitä aina ystävällisistä kuskeista.

Työkaverini puhuu todella hyvää englantia, mutta oli sitä mieltä, että jos henkilö vastaavanlaisessa asiakaspalvelutyössä pitäisi hänen osata suomea edes auttavasti.

Vierailija
40/53 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 27 vuotta, Mikkeli.