Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä otatte käsimatkatavaroihin, kun laukku menee ruumaan

Vierailija
01.12.2015 |

Mulla ei ole koskaan muuta kuin lompakko, matkadokumentit, avaimet, silmälasit, kamera, ipad ja lääkkeet. Porukalla on isoja kapaaseja käsimatkatavaroissa, vaikka laukku menee ruumaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kuin ap:lla. Lisäksi saattaa olla lämmin huivi (vilukissa...), kosteuspyyhkeitä, nenäliina, käsirasvaa, joku kirja/ristikkolehti ja pientä evästä, esim. myslipatukka. Muttei mitään kovin isoa.

Yölennolla mukana myös niskatyyny, hammasharja/tahna, deodorantti, ehkä vaihtopaita. Ja silmälaput/korvatulpat.

Vierailija
22/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä lennoilla yhteen kohteeseen pärjään yleensä hyvinkin vähillä tavaroilla.

Jos sen sijaan mulla on esim. kaksi vaihtoa ja odotusaikaa lentokentällä, tarvitsen ehkä tavaroita vähän enemmän.

Joskus minulla on iso pakaasillinen käsimatkatavaroita siitä syystä että siinä on meidän koko perheen käsimatkatavarat samassa laukussa.

Ja joskus otan melko tyhjän ison lentolaukun mukaan, kun tiedän että tuliaisille pitää jättää tilaa (tulomatkalla). 

Kysymys osoittaa aloittajan puutteellista elämänkokemusta ja myös mielikuvituksen puutetta.... Elämässä on katsos niin monenlaisia tilanteita ihmisillä.

Huolehdi sinä vaan omista asioistasi. Ja matkatavaroistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyillä lennoilla yhteen kohteeseen pärjään yleensä hyvinkin vähillä tavaroilla.

Jos sen sijaan mulla on esim. kaksi vaihtoa ja odotusaikaa lentokentällä, tarvitsen ehkä tavaroita vähän enemmän.

Joskus minulla on iso pakaasillinen käsimatkatavaroita siitä syystä että siinä on meidän koko perheen käsimatkatavarat samassa laukussa.

Ja joskus otan melko tyhjän ison lentolaukun mukaan, kun tiedän että tuliaisille pitää jättää tilaa (tulomatkalla). 

Kysymys osoittaa aloittajan puutteellista elämänkokemusta ja myös mielikuvituksen puutetta.... Elämässä on katsos niin monenlaisia tilanteita ihmisillä.

Huolehdi sinä vaan omista asioistasi. Ja matkatavaroistasi.[/

No elämänkokemusta kyllä löytyy. Älä sitä pelkää. Mielikuvitus ei riitä tosiaan ymmärtämään, miksi sinne käsimatkatavaroihin pitää tunkea koko omaisuus, vaikka sen saisi ruumaan. Älä hermostu, kai sitä kysyä saa. Vittuilemalla et pitkälle pääse ja kai sekin osoittaa puutteellista elämänkokemusta ja mielikuvituksen puutetta.

Vierailija
24/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi sinä vaan omista asioistasi. Ja matkatavaroistasi.[/

Herkkäkin vielä hän on. Ehkäpä ihan Erityis Herkkä? Voi sua.

No elämänkokemusta kyllä löytyy. Älä sitä pelkää. Mielikuvitus ei riitä tosiaan ymmärtämään, miksi sinne käsimatkatavaroihin pitää tunkea koko omaisuus, vaikka sen saisi ruumaan. Älä hermostu, kai sitä kysyä saa. Vittuilemalla et pitkälle pääse ja kai sekin osoittaa puutteellista elämänkokemusta ja mielikuvituksen puutetta.

Vierailija
25/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen. Kun tulen lomalle Suomeen, on minulla käsimatkatavaroina normaali käsilaukku ja (lähes) tyhjä lentolaukku, jossa on korkeintaan takki, tax free -ostoksia lentokentältä, puhelimen laturi tms. pikkutavaraa. Kun lähden takaisin kotimaahani, sama lentolaukku on täynnä ruisleipää, karjalanpiirakoita, hapankorppuja, juustoa, karkkeja... Tuon kaikki ruokatuliaiseni käsimatkatavaroissa, jotta saan ne kotona saman tien jääkaappiin eikä matkalaukussa ole mitään pilaantuvaa siltä varalta, että se tulee perille myöhemmin kuin minä itse. 

Vierailija
26/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä käsimatkatavaroissa aina mukana:

- lompakko, passi, matkadokumentit

- kannettava tietokone ja siihen liittyvät laturit ym

- puhelin

- huivi/ohut neule tms myös kesällä, mikäli tulee kylmä

- pieni kosmetiikkapussi, jossa perustarvikkeet ehostukseen

- mikäli olen työmatkalla, kaikki palavereihin ym liittyvät mahdolliset paperiset materiaalit, muistiinpanovälineet

- lomamatkalla usein pitkille lennoille lehti/kirja lukemiseksi sekä kamera

Mikäli puhutaan max. viikon mittaisesta matkasta, matkustan lähes aina käsimatkatavaroilla. Silloin yllämainittujen lisäksi myös mukana tietysti vaihtovaatteita useampi vaatekerta. Kyllähän näistä siis ihan hyvä määrä käsimatkatavaraa kertyy. 

Vierailija
27/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 26 jatkaa..

Suurin osa matkapäivistäni on työmatkoja, jolloin päivä on aika tarkkaan aikataulutettu. Aloittaja kysyi miksi ihmiset ei laita tavaroita ruumaan? Siksi koska käsimatkatavaroilla matkustaminen on mielestäni paljon helpompaa ja nopeampaa (ei tarvitse odotella laukkua koskaan ja tavarat tulevat varmasti perille).

Vierailija
28/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi sinä vaan omista asioistasi. Ja matkatavaroistasi.

Tuntuu että AP:n kaltaiset lentokonekyselijät ovat juuri näitä "rummukaisia", joille lentäminen on kaikkea muuta kuin arkipäiväistä. Sitten ihmetellään kovaan ääneen, kun ei mielikuvitus/kokemus auta asian ymmärtämisessä. Ei lentäminen ole mitenkään erikoista, jotta pitäisi miettiä mitä silloin kuljettelee. AP:n kysely on vähän sama kuin kysyisi, että mitä ihmettä kuljetat repussa kun olet Linja-Auton kyydissä?

Eikö tuo ole jokaisen oma asia miten lentää? Suurin osa lennoista on kuitenkin täynnä ihan muuta, kuin rannalle meneviä maalaisia. Siksi ihmisillä on tarve kuljettaa mitä sattuu, aina viikon vaatekerrasta erikoisiin harraste tai työvälineisiin. Jopa elimiä ja verituotteita olen nähnyt lennolla kuljetettavan.

Itsellä kulkee viikonlopun/viikon vaatteet, harrastusvälineitä tai ihan vaan ostoksia ja tuliaisia. Lennän lähes aina pelkästään käsimatkatavaroilla, ihan siitä syystä että ruumalaukku hidastaa matkantekoa merkittävästi. Asun lähellä Brysselin kenttää (20 min päässä), ja ruumalaukun takia joutuisin menemään kentälle yli tunnin normaalia etukäteen. Tällöin jotuisi lähtemään kesken työpäivän, jos aikoo iltakoneella Helsinkiin.

Nyssäköitä tulee ostettua lentokentältä, lähes aina pitää jollekin tutulle viedä Belgialaista suklaata tai olutta.

Kaiken lisäksi Finnair alkoi periä ruumalaukusta lisämaksua. Ei paljoa houkuta maksaa siitä, että laittaa kabiinikokoisen laukkuni ruumaan rikottavaksi!

Vierailija
29/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmana se ihminen jota AP ihmettelee. Syy miksi on, että se ruumaan menevä laukku on täynnä ja en halua maksaa ylimääräisistä kiloista.

Syy miksi se on täynnä:

3 kertaa olen muuttanut maasta toiseen(tavaraa pääsee kertymään ja vaikka heitän 75% pois niin silti en saa omaisuuttani mahtumaan yhteen matkalaukkuun).

Tuon perheelleni "tilauksia": kosmetiikkaa, elektroniikkaa yms. jota saa nykyisestä kotimaastani halvalla.

Vierailija
30/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee ot, mutta saako lentokoneeseen tosiaan ottaa mukaan omia voileipiä, juomapulloja, käsidesiä jne. mitä edellä on listattu???

En ole ollut lentokoneessa pitkään aikaan, ja olen kuvitellut, että näiden suhteen oltaisiin nykyään äärimmäisen tarkkoja ja melkein kaikki olisi kiellettyä..?

Vierailija
31/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat kuin ap:llä ja lisäksi kirjat sekä miehelle että itselle. Lapsella/lapsilla (4) ollut mukana oma reppu missä iästä riippuen pari lelua, joku peli (pelikortit), kirja tai tab. Vähillä kamoilla on menty. Meikkiä en koskaan käytä enkä tarvitse lennolla ellen mene suoraan kentältä esim työtilaisuuteen.

Vaihtokalsarit ja -sukat + hammasharjat ja tahnat  (hyvät lentoyhtiöt jakaa kertokäyttöisiä) kaiken varalta pitkillä lennoilla,  kadonneiden kamojen tilalle saa uudet. Näin ainakin meillä kun Balille mennessä laukut jäi Amsterdamiin. Yli 80 matkaa (työ ja huvi) ja vain kerran kamat tulleet perässä.

Vierailija
32/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee ot, mutta saako lentokoneeseen tosiaan ottaa mukaan omia voileipiä, juomapulloja, käsidesiä jne. mitä edellä on listattu???

En ole ollut lentokoneessa pitkään aikaan, ja olen kuvitellut, että näiden suhteen oltaisiin nykyään äärimmäisen tarkkoja ja melkein kaikki olisi kiellettyä..?

Kyllä saa, se vesipullo täytetään tai ostetaan täytenä turvatarkastuksen jälkeen. Miksi voileipä on sinusta vaarallinen? :D Käsidesikin saa olla käsimatkatavaroissa, kunhan olla max 1 dl pullossa. 

Vierailija
33/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Tätä aina joskus itse ihmettelen (vaikka joo, pidän huolta vain omista matkatavaroistani). Koneeseen tulee 5-henkinen perhe, jolla on jumalaton lentolaukku, jota perheen isä ährää sinne ylälokeroon viisi minuuttia. Tuskin on merkkivalo sammunut, kun iskä jo on luukulla kaivelemassa jättipakaasia. ja tätä jatkuu sitten seuraavat pari tuntia. Usein sieltä ylhäältä tarvitaan kipeästi jotain, kun juoma-/ruokakärry on siinä kohdilla. Perheen äiti pomottaa siinä penkillä. Vaippa. Kosteuspyyhkeet. Käytkö ottamassa vielä sen bodyn. No nyt unohdit ottaa sen ja sen... Ja iskä pomppii.

Ja usein sieltä kaivetaan taukoamatta jotain isommille lapsille, jotka ulkopuolisesta näyttävät ihan normaalilla älyllä varustetuilta. Jotenkin kuvittelisi, että pääsisi helpommalla, jos näillä lapsukaisilla olisi omat reput siinä oman penkin alla, joista voi kaivella sen padin, kirjan, puuhavihkon jne. just silloin kun niitä tarvitsee. Tämä ei tietenkään ole mahdollista nousun ja laskun aikana, jos istuu varauloskätävän paikalla.

Vierailija
34/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä voit tietää, että niillä ison käsimatkatavaran omaavilla olisi myös ruumassa laukku (ja siellä tilaa)? Ne ison käsimatkatavaran kanssa matkustavat ovat todennäköisemmin niitä, joilla EI ole ruumalaukkua syystä tai toisesta (se maksaa, on lyhyet vaihtoajat, vaihdetaan lentoyhtiöiden välillä, ei vaan tarvitse niin paljon tavaraa jne jne). Vai kyttäätkö lentokentän check-iniä ja matkatavaroiden jättöpistettä, ja muistelet sitten sieltä koneessa että aha, tuo jätti kyllä ruumaan laukun, mutta sillä on myös iso käsimatkatavara.. epäilen.

Vierailija
35/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ihmetyttää, että miten te kuljetatte sinne koneeseen käsimatkatavaroissa kaikki vesipullot, käsidesit yms...? Kun sinne ei voi niitä nesteitä litrakaupalla raahata. Multa oli jäänyt rantareissusta aurinkovoidepullo ja siitä tuli tarkastuksessa huutia. Roskiin päätyi.

Vierailija
36/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan oo matkustanut lasten kanssa kun noin vähällä oot selvinnyt.

No me ollaan, ei tosin vaunu/ratasikäisten ja lennotkin olleet max 5 tuntia. Kun 2 aikuista ja 1 lapsi matkustaa on meillä käsimatkatavaroissa

-lompakot, passit, liput, avaimet

-puhelimet 2 kpl, nykyisin 1 tablettikone ja joskus 1 työläppäri

-1 kamera + objektiivi, aurinkolasit (2 kpl)

-1 kirja/lehti per naama

-1 pieni meikkipussi jossa mm. särkylääkettä, laastaria, huulirasva, puuteri

-lapsella minikiikarit, piirustusvälineet ja pari lelua. Lapsen tavarat mahtuisivat hedelmäpussiin

Tietty jos on esim. vaippaikäinen, 5 lasta tai joku vuorokauden lentosessio on pakko olla enemmän kamaa.

Eihän teillä ole henkilöä kohten yhtään sen enempää käsimatkatavaraa kuin ap:llakaan. Meikit ja kirja/lehti mahtuvat hyvin käsilaukkuun, jonka lisäksi arvotavarat. Lapsella lelu ja piirustuvälineet menevät hänen omassa repussaan. 

Kyse oli niistä isoista matkalaukuista, joita tungetaan ylähyllylle. 

Sehän se pointti olikin, ettei lapsen kanssa VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse hurjia tavaramääriä :) Usei matkustetaan muutenkin kevyesti, meille kolmelle nuo käsimatkatavarat ja yksi matkalaukullinen ruumaan viikon reissuun jos ri tarvitse paksuja talvivaatteita pakata.

Vierailija
37/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt ihmetyttää, että miten te kuljetatte sinne koneeseen käsimatkatavaroissa kaikki vesipullot, käsidesit yms...? Kun sinne ei voi niitä nesteitä litrakaupalla raahata. Multa oli jäänyt rantareissusta aurinkovoidepullo ja siitä tuli tarkastuksessa huutia. Roskiin päätyi.

Vesipullo otetaan mukaan tyhjänä ja täytetään kentällä turvatarkastuksen jälkeen, tai se ostetaan kentältä. 

Käsidesi (100ml) menee litran sallitussa nestepussissa siinä, missä vaikka shampoo ja hammastahnakin. 

Ei niin vaikeaa ;).

Vierailija
38/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vaihtoalusvaatteet ja paita, siltä varalta että matkalaukku häviää tai menee väärään koneeseen.

Vierailija
39/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla. Silloin kun laukku menee ruumaan, otan käsimatkatavaroihin kaikki vastaavat perustarvikkeet kuin ap ja jotain vaatetta yms siltä varalta, jos toinen laukku katoaa.

Vierailija
40/48 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yleensä jokaiselle 1 uusi vaatekerta, jos kävis niin huonosti että molemmat ruumaan menneet laukut häviäis.

Jos laukut häviää, niin lentoyhtiön piikkiin saada käydä ostamassa tarpeellisia hyödykkeitä sadalla taalalla.