Atopia ja liikunta

Vierailija

Iho on tällä hetkellä tosi ärtsynä, mutta lenkille tekis mieli. Hikoilen kasvoista aikalailla, vaikka tekisin ihan kevyen kävelylenkin. Kasvoissa on tietenkin nyt pahimmat ihottumat. Koko naama ihan karhea ja punainen :(
Onko teillä jotain rasvaa, mitä käytätte, että iho ei ärtyisi hiestä? Onko Bebanthen tehokas?

Kommentit (6)

Vierailija

Olen todennut, että itselläni auttaa vain naaman pikainen pesu heti urheilun jälkeen. Kaikki rasvat vaan kutittavat ainakin omaa ihoani. Kortisonit ovat ainoita, joilla itselläni pysyy tuo kutina poissa, mutta niitä ei kannata kyllä naamaan laittaa.

Vierailija

Kiitos vinkeistä :)
Onko toi "kirahvivoide" miten kevyttä/paksua? Miulla ärtyy iho, jos on liian kostea voide. Novalanin paksuista pitää olla vähintään, ettei tule niitä "kosteusrakkuloita".

Miun on pakko käyttää kortisonia aina välillä, sitä vahvinta mitä saa ilman reseptiä. Onneksi sitä ei tartte käyttää yleensä kuin yhden-kaksi päivää ja sit iho asettuu Bebanthenilla.

Saippualla en voi pestä kasvoja ollenkaan. Vesipesu vain ja jos on meikkiä (jota laitan harvoin) niin pesen perusvoiteella pois ja sitten huuhtelen viileällä vedellä.

Yleensä miun iho pysyy hyvänä, muutama karhea laikku vain, mutta sain viikonloppuna taas jostain käsittämättömästä syystä allergisen reaktion ja koko naama, osa päänahasta, korvat, kaula ja rinta menivät nokkosrokolle :(

Vierailija

Minulla urheilu ei koskaan ole ongelma hikihän on suolaista kuten kyyneleetkin joten ne puhdistavat se on niiden tarkoituskin en antaisi hien kuivua enkä kerätä likaa. Perusrasvat ovat minulle huonoja ne tulehduttavat atooppisen ihottumani niitä en käytä ollenkaan. Vain kortisonia mahdollisimman harvoin mutta ei kasvoihin. Joskus on tullut kyllä kommentteja että ei ole elämä sinuakaan hyvin kohdellut kun on naama "ruvella"

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat