Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää kasvissyöjältä :)

Vierailija
01.12.2015 |

Vastailen tässä tylsyyteeni jos kysymyksiä tulee!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä, mitä ruokia kuuluu joulupöytääsi?

T. Ensimmäinen vuosi menossa kasvissyöjänä

Vierailija
22/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysyä siitä, miten turvaat kaikkien niiden ravintoaineiden saannin, joita saadaan paljon erilaisista lihatuotteista? Siis rauta, sinkki jne. 

Olen itse vähentänyt lihan syönnin minimiin. Punaista lihaa en oikeastaan syö ollenkaan. Olen hieman huolissani ravinteiden saannista. Ostin apteekista jotain hyvin imeytyvää rautavalmistetta. Kysyin farmaseutilta myös sinkistä, mutta hän arveli, että käyttämäni halvat moniravinneporetabletit, joissa on myös sinkkiä, ovat riittävä lisäsinkin lähde. 

Ihan monipuolisesti syömällä ja netistä etsimällä, että missä ruoka-aineissa on mitäkin ravintoaineita. Tsemppiä ravintoaineiden opiskeluun, niiden oppiminen oli ehdottomasti vittumaisin puoli lihanjättämisessä :D Ja sitten tietty arkisilla valinnoilla, esim. ostan jenkkipurkkaa mihin on lisätty sinkkiä ja sen sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysyä, mitä ruokia kuuluu joulupöytääsi?

T. Ensimmäinen vuosi menossa kasvissyöjänä

Kaikki muu joulusafka, paitsi lihaa sisältävät jutut (eli meidän perheessä lähinnä vaan kinkku.) Joulusta tulee aika lakto-ovopainotteinen. Katsotaan jos ens vuonna olisi jo vegaani joulu!

Vierailija
24/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö hyväksy edes kalaruokia pöytääsi ? ( ne nyt ainakin ovat terveellisiä ja suht'halpaakin  ruokaa ) Täytyyhjän proteiineja sentään saada jossain muodossa.

Ei minusta ole paha asia olla kala & kasvissyöjä. Vegaanit nyt ovat ihan ikioma tyttökerhonsa ja suotakoon se heille, mutta tarkoitan nyt lähinnä aikuisia ihmisiä.

Vierailija
25/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysyä siitä, miten turvaat kaikkien niiden ravintoaineiden saannin, joita saadaan paljon erilaisista lihatuotteista? Siis rauta, sinkki jne. 

Olen itse vähentänyt lihan syönnin minimiin. Punaista lihaa en oikeastaan syö ollenkaan. Olen hieman huolissani ravinteiden saannista. Ostin apteekista jotain hyvin imeytyvää rautavalmistetta. Kysyin farmaseutilta myös sinkistä, mutta hän arveli, että käyttämäni halvat moniravinneporetabletit, joissa on myös sinkkiä, ovat riittävä lisäsinkin lähde. 

Ihan monipuolisesti syömällä ja netistä etsimällä, että missä ruoka-aineissa on mitäkin ravintoaineita. Tsemppiä ravintoaineiden opiskeluun, niiden oppiminen oli ehdottomasti vittumaisin puoli lihanjättämisessä :D Ja sitten tietty arkisilla valinnoilla, esim. ostan jenkkipurkkaa mihin on lisätty sinkkiä ja sen sellaista.

Joo, tosiaan ravinteiden riittävä saanti aiheuttaa päänvaivaa, mutta kai se tästä selkiytyy. Sinkkipurkka on minulle uusi juttu!

Vierailija
26/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lakto-ovo-vege, ja hemoglobiini oli  viime viikolla 152.  Sinkistä en tiedä.

Vierailija
27/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö hyväksy edes kalaruokia pöytääsi ? ( ne nyt ainakin ovat terveellisiä ja suht'halpaakin  ruokaa ) Täytyyhjän proteiineja sentään saada jossain muodossa.

Ei minusta ole paha asia olla kala & kasvissyöjä. Vegaanit nyt ovat ihan ikioma tyttökerhonsa ja suotakoon se heille, mutta tarkoitan nyt lähinnä aikuisia ihmisiä.

Proteiineja saa riittävästi ihan kasvisruoastakin, ei vain eläinperäisistä jutuista. :D Kalaakaan en tahdo syödä, kun vaihtoehtona on ruoka, jota varten ketään ei ole tapettu. Ja miten niin vegaanit tyttökerho? Heitä löytyy molemmista sukupuolista ja kaikista ikäluokista. Vegaanius on loistojuttu.

Vierailija
28/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinin saanti ei ole kasvissyöjälle - edes vegaanille - mikään ongelma. Sitä on runsaasti pavuissa, linsseissä, herneissä, pähkinöissä, auringonkukansiemenissä, tofussa jne. Jopa viljasta saa proteiinia. Paras on kaura, jonka proteiinipitoisuus on lähes 15 %.

Vierailija
29/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiineja saa kyllä esim palkokasveista, sienistä, pähkinöistä, itse käytän ravintolisänä vielä hamppuproteiinijauhetta. Omega 3-6-9 rasvoja saa esim pellavansiemenöljystä.

Itse olen 43-vuotias tyttökerholainen, 25 vuotta jo "kerhoillut"

Vierailija
30/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt hakea hoitopaikkaa, missä kasvissyöjä voitaisiin palauttaa normaaliksi kaikkiruokaiseksi? Ajan mittaanhan kasvissyöjä muuttuu kärtyisäksi kurttunaamaksi.

Vierailija
31/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt hakea hoitopaikkaa, missä kasvissyöjä voitaisiin palauttaa normaaliksi kaikkiruokaiseksi? Ajan mittaanhan kasvissyöjä muuttuu kärtyisäksi kurttunaamaksi.

Sun viestisi on tämän ketjun kärttyisin kurttuviesti :D

Vierailija
32/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap vaan "tyttökerholainen", miehenikin kuuluu "tyttökerhoon".

Kalan syömiseen liittyy monia ongelmia. Vaikka ihminen onkin eristänyt moraalinsa koskemasta vedeneläviä, on kala silti kykenevä tutemaan, kokemaan ja ajattelemaan. Vesiekosysteemit ovat jo nyt ihmisen todella pahasti raiskaamia. Merikalaan liittyy monia ongelmia, ihminen käytännössä tyhjentää meren eikä kuluta kaikkea sieltä nostettua, yhden kalapalan vuoksi heitetään kiloja muita vesieläinlajeja kuolleina yli laidan, eli kalaherkun vuoksi moni tärkeä eläin, yksilö menettää henkensä täysin turhaan. Ihminen saastuttaa sekä meriä että järviä siihen malliin, ettei kalan, ainakaan rasvaisen petokalan, terveellisyyskään ole aina niin varmaa, kaikki varmaan tuntee rikastumisen käsitteen ekosysteemissä?

Vierailija
33/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihmeen kivana ja asiallisena on ketju muuten pysynyt. Missä lienee esim. sipulipihvimies loistavine vitseineen?

Vierailija
34/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kaikkiruokainen ja normaali omissa raameissani :)

Vierailija
35/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihmeen kivana ja asiallisena on ketju muuten pysynyt. Missä lienee esim. sipulipihvimies loistavine vitseineen?

Hänmästyttävän kivana on pysynyt! Johtunee varmaan kasvissyönnin jatkuvasta yleistymisestä ja tehotuotannon olojen julkituomisesta suurelle yleisölle, kun kaikki hölmöt vittuilut pekonista uupuu yhä.

Vierailija
36/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Kerkesin jo yllättyä ku ei näkökenttään osunut ainuttakaan pupunruokakommenttia tai vitsikästä heittoa siitä miten LEHTIpihvi on hyvää. 

Vierailija
37/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kysyä yhtään mitään?

Niin, miksi kenenkään pitäisi kysyä keneltäkään yhtään mitään? Tämähän on sitä suomalaisuutta parhaimmillaan: istutaan turpa norsunvitulla hiljaa eikä haluta keskustella kenenkään muun kanssa.

Vierailija
38/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kysyä yhtään mitään?

Niin, miksi kenenkään pitäisi kysyä keneltäkään yhtään mitään? Tämähän on sitä suomalaisuutta parhaimmillaan: istutaan turpa norsunvitulla hiljaa eikä haluta keskustella kenenkään muun kanssa.

Olin tukehtua appelsiinilohkoon tämän luettuani. Tollaset nasevat vastaheitot on aina niin loistavia :DDD

Vierailija
39/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa lukee kasvissyöjä ja ap kirjoitti syövänsä kanamunaa ja maitoa. Ei ole siis kasvissyöjä

Sama lakto ovovegetaristi ja pilkunnussija

Kyllä kasvissyöjä voi syödä kananmunaa ja juoda maitoa. Vegaanit on erikseen.

T: Tarkempi pilkunnussija

VegaaniT  _ovat_  :) 

t. Nus Nus

Vierailija
40/42 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa lukee kasvissyöjä ja ap kirjoitti syövänsä kanamunaa ja maitoa. Ei ole siis kasvissyöjä

Sama lakto ovovegetaristi ja pilkunnussija

Kyllä kasvissyöjä voi syödä kananmunaa ja juoda maitoa. Vegaanit on erikseen.

T: Tarkempi pilkunnussija

VegaaniT  _ovat_  :) 

t. Nus Nus

Ooh! (kirjallinen orgasmi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän