Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää lastani käymästä koulun kuraattorilla?

Vierailija
01.12.2015 |

Jos voin, niin mihin tahoon olen yhteydessä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei uskalla itse sanoa sille pahalle tädille, ettei halua hänen luokseen tulla, koska luulee että se on pakollista. siinä se yksi hyvä syykin. ap

Aivan joo... olit kyllä kieltämässä lastasi käymästä kuraattorilla. Tuskin heillä on aikaa "kiusata" pakollisilla tapaamisilla oppilaita, jotka eivät ole tuen tai avun tarpeessa. Jokin kyllä mättää...

Sehän on heidän työtään. Siitä heille maksetaan. Lasten ja perheiden "kiusaamisesta".

Vierailija
22/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että olet kohdellut lastasi väkivaltaisesti ja tehnyt kaikkea muuta paskaa kun et edes syytä suostu kertomaan. Kuitenkin jotain raskauttavia asioita yrität salata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi kieltää?

Pakkohan teidän perheessä on olla jotain pahasti vialla, jos lapsi ei saa kuraattorille mennä.

Voihan siinä kuraattorissakin olla jotain vialla

Vierailija
24/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi kieltää?

Pakkohan teidän perheessä on olla jotain pahasti vialla, jos lapsi ei saa kuraattorille mennä.

Voihan siinä kuraattorissakin olla jotain vialla

...ja pahasti

Vierailija
25/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Minkä takia lähetetty kuraattorille? Miksi ei halua käydä kuraattorilla? Miksi kuraattori on "paha täti"?

Mulla on lapsi myös käynyt vuosia kuraattorilla ja niitäkin on kyllä moneen lähtöön. Että sinänsä, jos lapsesi ei halua kuraattorille jutella ja on ahdistunut ja valittaa sinulle, ettei halua mennä, niin voit hyvin sanoa lapsellesi, ettei sinne ole pakko mennä. Itse laittaisin myös kuraattorille viestiä asiasta.

Vierailija
26/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kieltää ja toivottavasti et kielläkään. Minulla oli nuorena vaikeuksia hankalan perhetilanteen vuoksi ja oireilin liikkumalla huonossa seurassa, kontrolloimalla syömisiä ja yleensäkin kapinoimalla. Äitini kielsi puhumasta ongelmista kuraattorille, jotta eheä ulkokuva perheestä säilyy. Syytä olisi todellakin ollut puhua ja keskustella ongelmat auki jo silloin.

Nyt olen 25-vuotias syömishäiriöinen ja pedantti suorittaja, jonka parisuhteet kaatuu moniongelmaisuuteeni. Vasta hiljattain hommattuani keskusteluapua olen alkanut päästä elämässä eteenpäin. Usko minua, et halua tällaista lapsellesi. Ongelmista on paras pystyä puhumaan ja muutenkin keskustelemaan edes jonkun kanssa.

Vierailija
27/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voin, niin mihin tahoon olen yhteydessä?

Tuskin voit,ja miksi edes haluaisit? Eikö kuraattorin ole tarkoitus auttaa oppilaita?

Vierailija
28/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käydä. 

Meillä oli tilanne että meni luottamus kuraattoriin erään tapahtuman myötä. Kuraattori oli tästä keskustellut lapsen kanssa hiukan asiattomasti tai niin kuin ei pitäisi, lasta oli vähätelty ja syyllistetty. En kerro tarkemmin mutta lopputulemana oli, että lapsemme ei kuraattorille enää puhu eikä siellä käy, pakottaa ei voi.

Saman palvelun saimme yksityisesti ja meitä perhettä, vanhempia ja lasta kunnioittaen. Tosin koulun silmissä olimme tämän jälkeen niitä hankalia vanhempia.

Vierailija
29/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuntemani kuraattori vain valittaa työstään ja haukkuu asiakkaansa. Terveisiä vain sinne

Vierailija
30/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käydä. 

Meillä oli tilanne että meni luottamus kuraattoriin erään tapahtuman myötä. Kuraattori oli tästä keskustellut lapsen kanssa hiukan asiattomasti tai niin kuin ei pitäisi, lasta oli vähätelty ja syyllistetty. En kerro tarkemmin mutta lopputulemana oli, että lapsemme ei kuraattorille enää puhu eikä siellä käy, pakottaa ei voi.

Saman palvelun saimme yksityisesti ja meitä perhettä, vanhempia ja lasta kunnioittaen. Tosin koulun silmissä olimme tämän jälkeen niitä hankalia vanhempia.

Jeps, kaikki kuraattorit eivät ole ammatissaan hyviä, valitettavasti. Oma lapseni kans totesi että koulun nykyinen kuraattori on sellainen jonka kanssa hän ei puhu, mielummin puhuu vaikka äidin kanssa;-) itsekin yllätyin yhden keskustelun jälkeen ko kuraattorin kanssa että miten ihminen, jolla on todella voimakkaita ennakkoasenteita, voi toimia tuollaisessa ammatissa mutta niinpä näemmä voi.

Vierailija
31/31 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käydä. 

Ja tätä on turha alapeukuttaa. Liittyy isompaan tapahtumaan jossa lapseni oli opettajan hampaissa. Tilanne on jo selvitetty, opettajasta tehty kantelu ja hän saanut moitteet toiminnastaan. Samoin sai kuraattori. 

Että ei ne aina toimi lapsen parhaaksi vaikka niin kuvittelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi