Ekaluokkalainen lapseni menee jumalanpalvelukseen ja opelta tuli viestiä.

Vierailija

että siellä kerätään kolehti ja muistakaa ottaa rahaa mukaan.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

No, aika ajattelemattomasti kirjoitettu viesti. Toki tuollaisesta mahdollisuudesta voi kertoa, mutta ei pyytää että tuokaa raha mukaan. Ei kenenkään ole pakko osallistua kolehtiin.

Vierailija

Jonkun lapselle voi olla järkytys, jos kerätään rahaa eikä ole rahaa mukana. Toki mielestäni tuo jumalanpalvelus olisi asiallista pitää ilman kolehtia, mutta oiskohan siinä joku kasvatuksellinen näkökohta, ettei haluta sensuroida sitä kohtaa jumalanpalveluksesta pois?

Vierailija

Niin, entä sitten. Jumalanpalveluksessa kerätään kolehti. Rahan laittaminen on aina vapaaehtoista, tuskin tuo viesti nyt sitä tarkoitti että siihen kolehtiin on pakko laittaa rahaa. :)

Vierailija

Koululaistenkin on hyvä oppia miten jumalanpalvelus toimii. Anna lapselle kaksi tai kolme 5snt kolikkoa mukaan. Lapsesta on kiva antaa jotain! Kenenkään talous ei taida alle 20snt lahjoitukseen kaatua

Vierailija

Mua ainakin tökkisi, jos opettaja on oikeasti kirjoittanut "muistakaa ottaa rahaa mukaan" tms. eikä "halukkaat voivat ottaa rahaa mukaan"-tyylillä. Koska kyllähän opettajankin tulee tietää, että kolehtiin osallistuminen on vapaaehtoista.

Vierailija

Lukiko opettajan viestissä todella noin, kun ap kirjoitti? Minä olisin opettajana muotoillut asian jotenkin näin: Halutessasi voit antaa kolehtiin kolikon, mutta rahaa ei välttämättä tarvitse ottaa mukaan." Meillä on koskaan kerätä koululaisjumalanpalveluksissa kolehtia.

Vierailija

Voi apua miten yksi viesti taas pahoittaa mammojen mielet! Ihan normiviesti, jossa muistutetaan ottamaan rahaa mukaan. Jos joskus hetken miettisitte niitä lapsianne, niin ymmärtäisitte miksi on tärkeää muistaa antaa lapselle ne pari kolikkoa mukaan..

Vierailija

Minusta kolehti ei eroa unicef-kävelystä tai nälkäpäivästä, kaikissa kolmessa on tarkoitus kerjätä rahaa ja kaikki kolme tapahtuu lapseni peruskoulussa. Aina annan lapselle muutaman kolikon mukaan.

Vierailija

Ehkä minä nyt sitten pyydän open puolesta anteeksi, jos hän kiireessä ja vahingossa kirjoitti tuollaisen sanamuodon. Kaikki kuitenkin tietävät, että kolehti on vapaaehtoinen. Ja nyt ne herneet pois nenästä ;)

Vierailija

Mielestäni opettajan viesti on ihan hyvä. Näin ei-luterilaisena ihmisenä järkytyin, kun olin ensimmäistä kertaa luterilaisessa jumalanpalveluksessa ja kolehti alkoi kiertämään. En ollut ottanut lompakkoa (saati edes laukkua) mukaan, koska ei tullut mieleenkään että niitä tarvitsisi kirkossa. Hävetti todella paljon.

Oman kirkkoni jumalanpalveluksessa olkapäällä tai käsivarressa roikkuva laukku kun tekee vaan maahan kumartamisen hankalammaksi ja mitään kolehtia ei kerätä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat