Kummallisia miehiä av-mammoilla!

Vierailija

Mitä olen tätä palstaa seuraillut noin puoli vuotta. Eivät osaa laittaa astioita tiskikoneeseen, kerätä pyykkejä lattioilta, eivätkä tehdä mitään muutakaan kotitöitä. Lapsia eivät hoida eivätkä vie kouluun. Vuokrasta ehkä just ja just maksavat puolet mutta mihinkään muihin kodin menoihin eivät osallistu. Lasten kuluihinkaan eivät anna rahaa. Näitä kaikkia kuluja av-mammat sitten maksavat kotihoidontuesta tai tk-eläkkeestään. Lapsilisätkin miehet haluavat omaan käyttöönsä. Lisäksi miehet uhkailevat ja pelottelevat väkivallalla koko ajan. Seksi on myös huonoa ja sitä on aivan liian vähän. Sitäpaitsi av-mammojen miehillä ei edes seiso.

Mammat, miksi olette ottaneet noin huonot miehet?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Minulla on hyvä mies, mutta ei hänkään täydellinen pyhimys ole. Jos kirjoitan tänne osan miehen hyvistä puolista, ei kukaan usko, että niin ihanaa miestä on edes olemassa. Jos kirjoitan tänne miehen huonoista puolista, kommenteiksi tulee aloituksen tapaisia "mistä noin huonoja miehiä löytää". Samanlaiset kertomukset myös mies saisi minusta, mutta hän ei nettipalstoille kirjoittele.

Vierailija

Niinpä. Olenkin jo aikoja sitten todennut, että tämä palsta on parasta parisuhdeterapiaa, oma mies tuntuu aina kovin rakkaalta, kun lukee muiden valituksia miehistään. Uskomatonta tosin on, kuinka paljon näitä kotitöitä tekemättömiä miehiä edelleen, 2010-luvullakin, on, omassa tuttavapiirissä kun ei ole ainuttakaan (ei edes yli 70-vuotias isäni).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat loisia lompakolla?

En ymmärrä yhtään mitä tarkoitat? Voisitko muotoilla kommenttisi vähän paremmin?

Vierailija

Kummallinen nainen vaatii kummallisen miehen. Jos on av-mamman mies kummallinen, niin siinä ovat vakka ja kansi toisensa löytäneet. Mies laittaa likaiset sukkansa pakastimeen, eikä suostu keskustelemaan vakavissaan äitinsä pimppikarvoista, vaikka vaimo jatkuvasti pyytää.

Vierailija

Helpottaa kun saa purkaa mieltään pienestäkin ärsyyntymisestä. Ei se silti tarkoita että koko mies on mätä jos sillä ärsyttäviä piirteitä onkin. Vertaistuki, you know.

Ap lukee palstaa kuin piru raamattua.

Vierailija

Koska usealla naisella ei ole tarvetta kirjoittaa siitä hyvästä miehestä, vaan esille nousevat just nuo "huonot" kirjoitukset ja siten väkisinkin alkaa tuntua, että se edustaa suurinta osaa miehistä. Aikamoni mieskin täällä kirjoittaa ainoastaan moittiakseen vaimoaan. Onhan se selvääkin, että hyvät asiat jää siten vähemmistöön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska usealla naisella ei ole tarvetta kirjoittaa siitä hyvästä miehestä, vaan esille nousevat just nuo "huonot" kirjoitukset ja siten väkisinkin alkaa tuntua, että se edustaa suurinta osaa miehistä. Aikamoni mieskin täällä kirjoittaa ainoastaan moittiakseen vaimoaan. Onhan se selvääkin, että hyvät asiat jää siten vähemmistöön.

Tämä pätee kautta linjan. Kuinka usein täällä joku kehuu omaa puoluettaan? Entä kuinka usein joku haukkuu muita kuin omaa puoluettaan? Negatiivisuus on väkevä av-voima!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä olen tätä palstaa seuraillut noin puoli vuotta. Eivät osaa laittaa astioita tiskikoneeseen, kerätä pyykkejä lattioilta, eivätkä tehdä mitään muutakaan kotitöitä. Lapsia eivät hoida eivätkä vie kouluun. Vuokrasta ehkä just ja just maksavat puolet mutta mihinkään muihin kodin menoihin eivät osallistu. Lasten kuluihinkaan eivät anna rahaa. Näitä kaikkia kuluja av-mammat sitten maksavat kotihoidontuesta tai tk-eläkkeestään. Lapsilisätkin miehet haluavat omaan käyttöönsä. Lisäksi miehet uhkailevat ja pelottelevat väkivallalla koko ajan. Seksi on myös huonoa ja sitä on aivan liian vähän. Sitäpaitsi av-mammojen miehillä ei edes seiso.

Mammat, miksi olette ottaneet noin huonot miehet?

Mun mies harvoin tyhjentää tai täyttää tiskikonetta, ei pese pyykkiä eikä edes vie omia likaisia vaatteita pyykkiin. Ei laita lapsia kouluun eikä huolehdi läksyistä. Mutta. Mies huolehtii molemmat autot, tekee kaikki talon ulkopuolella tehtävät kotityöt, huolehtii elektroniikan, lasten kännykät ja tietokoneet. Ulkoiluttaa koiran, vaihtaa hehkulamput ja tekee pikku fiksaukset. Laittaa viikonloppuisin ruokaa ja heräsi silloin lasten kanssa kun lapset olivat pieniä. Hyvä mies se on vaikka ei vessoja pesekään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minulla on ihana, kunnollinen mies ja parisuhde kukoistaa. En koe mitään tarvetta tehdä siitä avauksia  tällä palstalla, ja miksi tekisinkään, ei ole tarvetta vertaistuelle tms. 

Jos yksi huutaa, kun sattuu, ei se tarkoita, että kaikki muutkin olis kipeitä.

Vierailija

No, ei meillä päde kuin osa noista. Tiskit tuodaan koneeseen ja jopa pestään, pyykitkin tulevat pyykkikoriin, hieman siivotaankin (tosin omat standarsini eivät ole korkeat, itsehän siinä kärsii). Lapsia ei tosiaan paljon hoida eikä ole hoitanut, kun ovat olleet pienia tai ihan vain kipeitä, mutta harrastaa heidän kanssaan, ovat poikia onneksi. Tällä hetkellä vastaa selvästi isommasta osasta perheen kuluja, tosin minäkin olen elättänyt miestäni. Lapsilisät tulevat kyllä minun tililleni. Kotia on enempi kiinnostunut sisustamaan ja varustelemaan kuin minä, sisustakoot. Joidenkin mielestä täällä mieheni on jopa aika fiksu tapaus, kun seuraa dokumentteja ja maailman tapahtumia, taide-elokuvia ja -näyttelyitä jne.

Seksi ei ollut huonoa silloin kun sitä vielä oli, koska kyllähän tälläkin miehellä ennen toimi alapää, enkä ole itse kovin vaatelias. Nyt tämä totaaliseksitön liitto tietysti kiristää pinnaa.

Sitten tämä huono juttu, henkinen väkivalta ja kontrollointi, joiden takia minua usein kehotetaan eroamaan, ja kieltämättä harkitsen itsekin. Eihän siis kukaan mies aloita sitä täydellä höngällä heti ensimetreillä. Siksihän näitä piirteitä piilotellaan, kun kyllä ne miehet itsekin tajuavat, ettei nainen sellaista halua. Sitten kun se tulee mukaan, sitä selitetään pois puolison tärkeydellä, omalla uniikilla lumihiutalemaisuudella, jota ei saa verrata mihinkään muuhun, vallankäytön normaaliudella, omalla muistamattomuudella. Ja samaan aikaan mies jaksaa vielä olla hyvin kiinnostunut, huomioiva, kuunteleva ja sen sellaista. Yleensä kontrolloiva käytös lähtee lapasesta, kun on tehty jokin iso sitoumus (yhteenmuutto, avioliitto, raskaus, asuntovelka...). Silloin mies huokaisee helpotuksesta ja lopettaa esittämisen. Sitten mahdollisesti seksi ja kaikki huomioiminen näivettyy pois ja kontrollointi ja mustasukkaisuus jää jäljelle. Kukaan ei ole vielä onnistunut selittämään, mitä tällaiset miehet parisuhteesta saavat, mutta otaksun, että he eivät vain kykene olemaan ja asumaan yksin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat