Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tyhjensi tiskikoneen..

Viiden äiti
01.12.2015 |

.. mainosti tekoaan koko illan ja sanoi; että miksi en ole kiitollinen?? Hei, haloo, mä siivoan, teen ruokaa, käyn töissä, hoidan lapsia.. jne.. eikä mies ole koskaan sanonut kiitosta.. nyt sitten kun oli koneen tyjentänyt olisi minun pitänyt jotenkin olla kiitollinen.. eikö se ole vain kotityö muiden joukossa, joka nyt vain pitää tehdä.. Loukkaantui sitten kun en erikseen ryhtynyt kiittelemään.. Hoh hoijaa..

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin keskustelu menee väärille urille, kyse ei ollut siitä mitä kumpikin tekee jotain ja mitä ei tee.. minusta on luonnollista laittaa koneeseen miehenkin vaateet kun laitan omiani tai lasten vaatteita koneeseen, se ei ole orjuuttamista eikä martyyriutta..

kyse oli siitä, että toinen loukkaantui kun en huomannut kiittää.. kuinka moni pitkässä parisuhteessa oleva yleesäkään muistaa kiittää kun toinen pesee vaikka vessan? tai tyhjentää sen pahuksen astianpesukoneen? (konekin siinä pesee astiat, joten se ei ole edes kotityö.. sehän tyhjenee ja täytyy aika pienellä vaivalla) Kuinkamonen kumppani tarvitsee kiitosta tavallisista kotitöistä? toki pyrin itsekin huomioimaan toista, mutta aika paljon on semmoista mitä toinen ei edes huomaa... toki mieskin tekee paljon, lähinnä ulkotöitä, polttopuita ym.. koska en osaa käyttää pilkekonetta, traktoria ym.. on luonnollista että teen sitten mitä osaan, siivoan laitan ruokaa.. ym..

t. ap

Vierailija
42/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme mielipiteitä täällä taas. Syystä ärsyttää ap, kun mies vaatii kiitosta tuollaisesta pikkuhommasta. Hienoa, että jaksat hoitaa lapset ja kodin!

Ei minusta ole mitään marttyyrinkruunun kiillottamista selittää tilannetta. Muuten täällä olisi ensimmäiseksi tingattu tietoa siitä miten kotityöt jakaantuu. Ja väitetty, että OIKEASTI mies tekee enemmän kuin ap huomaakaan. 

Ketjunsa voi nostaa ylös myös ihan up sanalla.

Voi sua, väärin arvasit. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä mitä ap itkee... kiitosta hän ei kotitöiden yksin hoitamisesta edes odota, joten tuosta seikasta mainitseminen on ainakin ihan turha. Sekö harmittaa että mies meni astumaan varpaillesi ja tekemään kotitöitä poissaollessasi? Luultavasti ei tuon kiittämättömyyden jälkeen enää viitsi moista tehdä, mutta mikäli toistaa vielä tekonsa niin pidät riittävän kovan ja suorasanaisen saarnan tuosta miten kotityöt ovat vain ja ainoastaan sinun oikeutesi.

Vierailija
44/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan se, että toinen loukaantui.. en minäkään kun lämmitän leivinuunia joka kerta kiitä, että kiitos kun teit nämä pilkeet syksyllä-- eikä sitä mies kai edes odota, ihmetyttää vain miksi loukaantui tuosta jutusta.. t.ap

Vierailija
45/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se, että toinen loukaantui.. en minäkään kun lämmitän leivinuunia joka kerta kiitä, että kiitos kun teit nämä pilkeet syksyllä-- eikä sitä mies kai edes odota, ihmetyttää vain miksi loukaantui tuosta jutusta.. t.ap

Ehkäpä ajatteli ilahduttaa sinua ja hoitaa jonkun kotityön jonka sinä yleensi hoidat? Mutta ehkä kannattaa jutella sen miehen kanssa, ja pahoitella kun et huomannut sitä tiskikoneen tyhjentämistä, mutta oli ihanaa että tyhjensi koneen. En ymmärrä, miksi vetoat tuohon että se on vain kotityö muiden joukossa ja sinä hoidat aina kaiken, jos et kerran edes oleta miehen osallistuvan kotitöihin. Eihän tuo ole sellainen työ jota mies normaalisti tekee. Nyt mies teki jotain ektraa ja olettavasti tarkoituksena ilahduttaa sinua, joten kyllä siitä nyt kiitoksen ansaisi.

Vierailija
46/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. mainosti tekoaan koko illan ja sanoi; että miksi en ole kiitollinen?? Hei, haloo, mä siivoan, teen ruokaa, käyn töissä, hoidan lapsia.. jne.. eikä mies ole koskaan sanonut kiitosta.. nyt sitten kun oli koneen tyjentänyt olisi minun pitänyt jotenkin olla kiitollinen.. eikö se ole vain kotityö muiden joukossa, joka nyt vain pitää tehdä.. Loukkaantui sitten kun en erikseen ryhtynyt kiittelemään.. Hoh hoijaa..

Kyllä varmaan. Tällaistako paskapuhetta tällä kertaa. Huono trolli, samoin kuin tuo pihimies, joka ei lainaa vanhaa sykemittariaan.

Keksikää työttömät naismaisterit lisää, mutta parempia.

T: Lihaa syövä heterokarju

Vierailija
47/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ole tytön, olen "kesälomalla" äitiysloman jälkeen

2. En ole maisteri, olen tyhmä kuin saapas ;)

3. ehkä se on vain vaikea ajatella tämmöistä elämää, jos elää kaupungissa kerrostalossa, edelleen täällä maalla on ns:"naistentyöt" ja ns."miestentyöt".. sillä jos mies tekee pihahommat ja siihen päälle kotityöt, missä välissä nukkuu??

4. Ja usko tai elä, kaikki on totta :D

T. ap

Vierailija
48/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo oli tuollainen. Itse ei kyllä mistään tekemästäni kiittänyt.

Vierailija
49/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. ehkä se on vain vaikea ajatella tämmöistä elämää, jos elää kaupungissa kerrostalossa, edelleen täällä maalla on ns:"naistentyöt" ja ns."miestentyöt".. sillä jos mies tekee pihahommat ja siihen päälle kotityöt, missä välissä nukkuu??

Edelleen täällä maalla...jos teillä on niin ei kai se auttamatta ole, että  täällä maalla asiat on edelleen noin.

Sillä, jos kaksi ihmistä jotka asuvat samassa taloudessa tehden rinta rinnan sekä koti, että pihahommia niin ehtivät molemmat vallan mainiosti nukkumaan. Täällä maallakin osataan määritellä itsensä jo ihmiseksi, jotka nyt vaan sattuva olemaan sukupuoltaan mies ja nainen, eikä nainen määrittele itseään juuri naiseksi tai mies mieheksi, joka ei voi esim. vaimolleen keittää kahvia, koska on mies. Eikä nainen suolistaa riistaa koska on nainen.

Vierailija
50/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies keittää kahvit, en suolista riistaa, kun en osaa.. pitäisikö mun mennä moottorisahan kanssa heilumaan (tulisi luultavasti ruumiita) tai ajamaan traktoria (sama vaikutus) tai korjaamaan autoa (luultavasti sitä ei paraskaan remonttireiska enää saisi sen jälkeen ajokuntoiseksi).. Mun kouluttaminen ns."miesten hommiin" veisi niin paljon aikaa ja voimavaroja ettei arki toimisi.. eikö se ole ihan hyvä työnjako että kumpikin tekee sitä mitä parhaiten osaa?? En sanonut ettei nainen voisi rempata tai mies leipoa.. sekin on ok, mutta meillä siitä vain tulisi semmoinen kaaos, että!! Voin toki ryhtyä noihin hommiin ei siinä mitään, jos joku teistä korjaa mun sähläysten jäljet ;).

Ja edelleen kyse ei ollut siitä kuka tekee mitä tekee.. vaan loukaannutko jos toinen unohtaa kiittää? mistä asiopista kiität? onko jotkut asiat niin toisen puolelta itsestään selvyyksiä, että kun toinen tekee odottaa kiitosta..

T. ap

Vierailija
51/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies odottaa suunnilleen että järjestän hänen kunniakseen paraatin kun satunnaisesti tiskaa tai imuroi :D On se vaan suorastaan Herkuleksen urotöihin verrattava teko osallistua silloin tällöin yhteisen kodin kotitöihin.Miehet! -.-

Poikkeuksiakin tosin on,veljeni huushollissa hän siivoaa avovaimon jälkiä.

Vierailija
52/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen tulisi oppia kiittämään toisia pienistäkin asioista

Tämä pitää paikkansa,mutta sen kiitoksen ei pitäisi olla ainoa syy tehdä asioita.Olen joutunut vääntämään rautalangasta omalle miehelle,että astiat tiskataan,jotta olisi puhtaita astioita,joista syödä,ei siksi että saisi ylistystä teostaan.

Vierailija
53/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee että olen kiittämätön akka, joka ei haluas huomata miehensä hyviä tekoja?? Siis yleensä aina kiitän, sanon monesti kiva että kerkesit viedä matot minun kanssa ulos.. Kiitos että lämmitit saunan..jne.. nyt vain en huomannut kaiken kiireen keskellä kyseistä tekoa enkä hoksannut kiittää-- joten mies loukaantui kun en huomannut/kiittänyt...

t. Ap

Vierailija
54/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies keittää kahvit, en suolista riistaa, kun en osaa.. pitäisikö mun mennä moottorisahan kanssa heilumaan (tulisi luultavasti ruumiita) tai ajamaan traktoria (sama vaikutus) tai korjaamaan autoa (luultavasti sitä ei paraskaan remonttireiska enää saisi sen jälkeen ajokuntoiseksi).. Mun kouluttaminen ns."miesten hommiin" veisi niin paljon aikaa ja voimavaroja ettei arki toimisi.. eikö se ole ihan hyvä työnjako että kumpikin tekee sitä mitä parhaiten osaa?? En sanonut ettei nainen voisi rempata tai mies leipoa.. sekin on ok, mutta meillä siitä vain tulisi semmoinen kaaos, että!! Voin toki ryhtyä noihin hommiin ei siinä mitään, jos joku teistä korjaa mun sähläysten jäljet ;).

Ja edelleen kyse ei ollut siitä kuka tekee mitä tekee.. vaan loukaannutko jos toinen unohtaa kiittää? mistä asiopista kiität? onko jotkut asiat niin toisen puolelta itsestään selvyyksiä, että kun toinen tekee odottaa kiitosta..

T. ap

Eli sinä et tee mitään noita miesten hommiksi kutsumiasi asioita, eikä teillä noista perustöistä kiitetä ketään. Miehesi astui nyt ulos tontiltaan tekemään "naisten töitä" (=auttoi sinua). Olisi mielestäni asiallista huomioida tuo ele ja vaivautua sanomaan edes see kiitos. Ja ihmeellinen kyllä tuo sinun itsesi ylistys siitä, että teet "kaikki" kotityöt, hoidat lapset, yöheräämiset kaiken ja käyt vielä töissäkin (tosin töissä et ole tainnut vuoteen/ vuosiin käydä, jos kerran nytkin olet äitiysloman jälkeiselle kesälomalla ja lapsia on viisi...) Näkyyhän tuo miehesikin tekevän kaikenlaista...

Vierailija
55/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei sovi lapsille...

Vierailija
56/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki luulee että olen kiittämätön akka, joka ei haluas huomata miehensä hyviä tekoja?? Siis yleensä aina kiitän, sanon monesti kiva että kerkesit viedä matot minun kanssa ulos.. Kiitos että lämmitit saunan..jne.. nyt vain en huomannut kaiken kiireen keskellä kyseistä tekoa enkä hoksannut kiittää-- joten mies loukaantui kun en huomannut/kiittänyt...

t. Ap

Siksi koska taivastelet täällä että tarvitseeko joku muka kiitosta tavallisten kotitöiden tekemisestä ja ihan tavallinen kotityö tuo tiskikoneen tyhjentäminen muuten on. Saa kuvan, että tuo kiittämättä jättäminen on jotenkin ihan normaalia toimintaa teillä eikä mikää tällainen kertaluontoinen erehdys. Mutta edelleen ihmettelen, että miten et huomannut tiskikoneen tyhjentämistä jos kerran mies sitä koko illan mainosti.

Ja huvittaa tuo sinun mainostaminen siitä, miten et pyydä mieheltä ikinä mitään ja pärjäät ihan itsekin: no, etpä näyttäisi saavan edes sitä teidän taloa lämpimäksi ilman sitä miestä ;)

Vierailija
57/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tilata öljyä ;), meillä on molemmat keinot lämmittää talo ;). Ei mainostanut sitä vasta nukkumaan mennessä avautui.. ja mökötti sitten.. toki kiitos on kiva kuulla, mutta kotitöitä tehdään.. että oisi puhtaita vaatyteita, puhtaat astiat, ruokaa mitä syödä, jos pelkästään kiitoksen varassa touhuiltas.. vai, jätätkö itse ruoan tekemättä jos kumppani ei nyt muistanut kiittää?? t. ap

Vierailija
58/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voin tilata öljyä ;), meillä on molemmat keinot lämmittää talo ;). Ei mainostanut sitä vasta nukkumaan mennessä avautui.. ja mökötti sitten.. toki kiitos on kiva kuulla, mutta kotitöitä tehdään.. että oisi puhtaita vaatyteita, puhtaat astiat, ruokaa mitä syödä, jos pelkästään kiitoksen varassa touhuiltas.. vai, jätätkö itse ruoan tekemättä jos kumppani ei nyt muistanut kiittää?? t. ap

Jaaha, aloituksessa tarina meni vielä näin:

".. mainosti tekoaan koko illan ja sanoi; että miksi en ole kiitollinen??"

Eihän tuo sunkaan mies jätä niitä omia hommiaan tekemättä vaikket häntä niistä kiitäkään. Nyt hän teki jotain ekstraa, mutta sinä et häntä siitä edes kiittänyt.

Vierailija
59/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin aluksi Ap:n kanssa samaa mieltä, mutta sitten kun kertoi, että hänen mielestään ei ole miehen velvollisuus osallistua kotitöihin, niin kyllähän siitä osallistumisesta sitten pitää kiittää. En määkään kotitöistä kiittele, mutta meillä niitä tekeekin molemmat eikä kumpikaan kaipaa kiitosta siitä, että hoitaa yhteistä kotia.

Vierailija
60/60 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetin vitun perseestä te nää ritarinne kaivatte?????