Kuinka paljon rahaa varaatte kaupunkilomalle / päivä
ei ole tarkoitus ostaa mitään suuriluonteista, lähinnä joululahjoja (kynttilöitä jne pientä). Ruokailut ulkona / ravintolassa. Julkinen liikenne pitää maksaa ja kuljetus kentältä hotellille.
Kommentit (25)
Hei koska ap olet menossa Hampuriin? Itselläni myös sinne varattuna joulutorimatka!
Vierailija kirjoitti:
Kulutustottumuksiakin on niin erilaisia, miten,missä tykkää syödä jne.
Minä kyllä budjetoin, lasken suurinpiirein näin per päivä:
- lounas
- kahvit
- illallinen
- drinksut, jäätelöt, yms.
- kulkeminen
- pääsymaksut + mahdolliset konsertti tai muut liput
Ja sitten kerron summn henkilömäärällä ja päivien lukumäärällä. Plus ostoksiin arvioin tietyn summan.
Oikeesti? tiedättekö aina tasan tarkkaan minne meette syömään ja mitä, mitä shoppaatte ja mistä? Mä en oikeastaan koskaan budjetoi mitään, vaan paikan päällä teen päätökset, ihan niin kuin kotimaassakin.
Satanen vähintään, ilman että ostelee mitään kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulutustottumuksiakin on niin erilaisia, miten,missä tykkää syödä jne.
Minä kyllä budjetoin, lasken suurinpiirein näin per päivä:
- lounas
- kahvit
- illallinen
- drinksut, jäätelöt, yms.
- kulkeminen
- pääsymaksut + mahdolliset konsertti tai muut liput
Ja sitten kerron summn henkilömäärällä ja päivien lukumäärällä. Plus ostoksiin arvioin tietyn summan.
Oikeesti? tiedättekö aina tasan tarkkaan minne meette syömään ja mitä, mitä shoppaatte ja mistä? Mä en oikeastaan koskaan budjetoi mitään, vaan paikan päällä teen päätökset, ihan niin kuin kotimaassakin.
No ei tietenkään tiedetä tarkasti, mutta näin kun budjetoi, varsinkin kun olen tehnyt tätä lukuisia kertoa (matkustelemme paljon), on kyllä aika hyvin oikeassa loppusummassa. Esim. lounas on välillä halvempi välillä kalliimpi, mutta keskiarvon ja hyvän arvion saa näin.
Ja huom. me ei olla mitään pihistelijöitä, mutta tiedän yleensäkin, mihin rahaa käytän ja milloin.
Erityisesti kaupunkilomilla tiedän, että rahaa kuluu yllättävän paljon kahviloissa istuskeluun, satunnaisiin viinilasillisiin yms., koska tykkään välillä istahtaa ja ihan vaan katsella ympärilleni.
Huoh, jos et ole hankkimassa mitään, niin mihin sulla menee rahaa?? Niin, siihen ruokaan, julkiseen liikenteeseen ja ehkä nähtävyyksiin. Niidenkin ostaminen on "hankkimista". Tarvitseeko vääntää rautalangasta, että näiden hinta se nimenomaan vaihtelee eniten maiden/kaupunkien välillä?
Sait vinoilua ENNEN kuin vaivauduit kertomaan minne olet menossa, ja se vinoilu tuli ihan aiheesta. Sama kuin kysyisi "paljonko lennot maksaa" kertomatta minne on lentämässä. Et ole tainnut matkailla kovinkaan paljoa? Turha pahoittaa mieltään näsäviisaista vastauksista, kun itse kysyy järjettömän kysymyksen.