Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rahaa varaatte kaupunkilomalle / päivä

Vierailija
01.12.2015 |

ei ole tarkoitus ostaa mitään suuriluonteista, lähinnä joululahjoja (kynttilöitä jne pientä). Ruokailut ulkona / ravintolassa. Julkinen liikenne pitää maksaa ja kuljetus kentältä hotellille.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoo mitään kun ei tiedä kaupunkia.

Jos ostat Oyster Cardin ja menet Pccadilly linella Heathrowlta keskustaan, niin pääset paljon halvemmalla kuin ruuhka-ajan taksilla. Tämä siis Lontoossa, mutta ehkä kysyitkin Tallinnasta tai Tampereesta.  

Hampurista on kyse. Kyllä kai sitä jonkun summan voi arvailla ettei tarvitse heti vinoilla. En ymmärrä =)

Pitäisi kai tyhmimmänkin ymmärtää, että on mahdoton vastata kysymykseen "mitä maksaa" kun ei tiedä mistä ollaan hankkimassa. Hintatasoissa kun voi olla kymmenkertaisia eroja, niin vastaapa siinä sitten. Kaupunkilomapäivä jossain Intian pikkukylässä maksaa ehkä 5e, kun taas vaikka Lontoossa helposti sen 150e. 

Kuten jo sanoin, niin en ole hankkimassa oikeastaan mitään. Eli korkeintaan joulumarkkinoita hunajaa, kynttilän tms. Niihin nyt ei rahaa mene paria kymppiä enempää. Ja kuten kerroin, menemme Hampuriin (eli hintataso on tiedossa). Julkinen liikenne ja ruokailut ovat menoerämme. Ota ihan rauhassa =) Sain jo apua muilta.

Huoh, jos et ole hankkimassa mitään, niin mihin sulla menee rahaa?? Niin, siihen ruokaan, julkiseen liikenteeseen ja ehkä nähtävyyksiin. Niidenkin ostaminen on "hankkimista". Tarvitseeko vääntää rautalangasta, että näiden hinta se nimenomaan vaihtelee eniten maiden/kaupunkien välillä?

Sait vinoilua ENNEN kuin vaivauduit kertomaan minne olet menossa, ja se vinoilu tuli ihan aiheesta. Sama kuin kysyisi "paljonko lennot maksaa" kertomatta minne on lentämässä. Et ole tainnut matkailla kovinkaan paljoa? Turha pahoittaa mieltään näsäviisaista vastauksista, kun itse kysyy järjettömän kysymyksen.

Vierailija
22/25 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei koska ap olet menossa Hampuriin? Itselläni myös sinne varattuna joulutorimatka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutustottumuksiakin on niin erilaisia, miten,missä tykkää syödä jne.

Minä kyllä budjetoin, lasken suurinpiirein näin per päivä:

- lounas

- kahvit

- illallinen

- drinksut, jäätelöt, yms.

- kulkeminen

- pääsymaksut + mahdolliset konsertti tai muut liput

Ja sitten kerron summn henkilömäärällä ja päivien lukumäärällä. Plus ostoksiin arvioin tietyn summan.

Oikeesti? tiedättekö aina tasan tarkkaan minne meette syömään ja mitä, mitä shoppaatte ja mistä? Mä en oikeastaan koskaan budjetoi mitään, vaan paikan päällä teen päätökset, ihan niin kuin kotimaassakin. 

Vierailija
24/25 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen vähintään, ilman että ostelee mitään kummempaa.

Vierailija
25/25 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutustottumuksiakin on niin erilaisia, miten,missä tykkää syödä jne.

Minä kyllä budjetoin, lasken suurinpiirein näin per päivä:

- lounas

- kahvit

- illallinen

- drinksut, jäätelöt, yms.

- kulkeminen

- pääsymaksut + mahdolliset konsertti tai muut liput

Ja sitten kerron summn henkilömäärällä ja päivien lukumäärällä. Plus ostoksiin arvioin tietyn summan.

Oikeesti? tiedättekö aina tasan tarkkaan minne meette syömään ja mitä, mitä shoppaatte ja mistä? Mä en oikeastaan koskaan budjetoi mitään, vaan paikan päällä teen päätökset, ihan niin kuin kotimaassakin. 

No ei tietenkään tiedetä tarkasti, mutta näin kun budjetoi, varsinkin kun olen tehnyt tätä lukuisia kertoa (matkustelemme paljon), on kyllä aika hyvin oikeassa loppusummassa. Esim. lounas on välillä halvempi välillä kalliimpi, mutta keskiarvon ja hyvän arvion saa näin.

Ja huom. me ei olla mitään pihistelijöitä, mutta tiedän yleensäkin, mihin rahaa käytän ja milloin.

Erityisesti kaupunkilomilla tiedän, että rahaa kuluu yllättävän paljon kahviloissa istuskeluun, satunnaisiin viinilasillisiin yms., koska tykkään välillä istahtaa ja ihan vaan katsella ympärilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan