Tutkimuksessa todettu että 300€ käytetään joululahjoihin

Vierailija

Ei mahda ihmisillä silloin olla montaa muistettavaa, meillä on 6 kummilasta ja pelkästään heidän lahjoihin menee tuo summa jos 50€/per pää laittaa niinkuin on tullut laitettua, sitten on oma perhe, lapset, mummot, siskot,opet. Eikö muilla muka ole tällaisia määriä lahjottavia?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Minä ostan lahjoja miehelle ja kahdelle lapselleni. En kuulu kirkkoon niin ei ole kummilapsiakaan. Ja suvun aikuisille ei osteta mitään paitsi ihan erityistapauksessa, kaikilla on sen verran rahaa että pystyvät ostamaan itse tavaransa.

Vierailija

Pojan yhteen lahjaan meni 450€,  ja vaimon lahjaan menee 650€. Loput sukulaiset, kaverit ja perheen lahjat siihen päälle, joten jos alle 2000€ selviää niin saa olla ihan tyytyväinen.

Vierailija

Meillä lahjoja ostetaan omille kahdelle lapselle ja miehen kanssa vaihdetaan jotkut ihan pienet lahjat. Kahdelle kummilapselle ostan, kolmen muun kummilapsen vanhempien kanssa ollaan sovittu, että ostetaan vain omille lapsille (ollaan siis päittäin kummeja toistemme lapsille). Suvun aikuisten kesken ei lahjoja anneta. Mummulle ja papalle sekä kummeilleen lapset tekevät pienet lahjat itse minun avustamanani, eikä maksa paljon. Toisen lapsen päiväkotiin leivon kakun muistamiseksi ja toinen lapsi aikoo ilmeisesti tehdä opettajalleen kortin ja heijastimen.

Yhteensä kaikkeen menee arviolta suunnilleen tuo 300 euroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mahda ihmisillä silloin olla montaa muistettavaa, meillä on 6 kummilasta ja pelkästään heidän lahjoihin menee tuo summa jos 50€/per pää laittaa niinkuin on tullut laitettua, sitten on oma perhe, lapset, mummot, siskot,opet. Eikö muilla muka ole tällaisia määriä lahjottavia?

Pitäisi vähän tietää miten tuo on laskettu. Jos lapseton pariskunta, molemmat käyttää 300€ niin se on jo 600€. Entä lapsiperheet? Jos kysytty paljonko menee perheellä lahjoihin, saatu vastaus 1500€ ja perhekoko 5 henkeä niin sekin on 300€ per henkilö.

Vierailija

Omien lasten lahjoihin menee hippasen alle 2000€ ja neljän kummilapsen lahjoihin 200€ ja sitten vielä muutama muu muistettava, joihin pitää laskea jokunen satanen. Kaikki on niin kallista, ettei 300 euroa ole kuin nähdä!

Vierailija

Omille lapsille menee suunnilleen tuon 300 euron verran.
Muille lahjottaville lahjat on 15 - 30 euron tasoa. Tuolla saa jo kenelle vaan kivan ikään sopivan ja ihan ajatellun lahjan, varsinkin kun käyttää tarjoukset hyväkseen. Vanhemmat kuitenkin hankkii ne toivotuimmat päälahjat.

Vierailija

Meillä näin

- Ei kummilapsia = 0 €

- Kaksi sukulaislasta (alle kouluikäisiä) = yht. n. 17 € (alelöytöjä, näiden oikeat hinnat olisi ollut yhteensä n. 50 €)

- Kaksi omaa lasta (alle kouluikäisiä) = yht. n. 130  € (Yksi iso lahja + pari alle kympin juttua + parit vaatteet, jotka tarvitsisi muutenkin. Nuorempi ei vielä tarvitse oikein mitään, joten hänelle riittää pari sukulaisilta tulevaa pakettia)

- Lapsien kummeille jotain pientä. Ei vielä päätetty mitä, mutta yht. ehkä max 60 € (Saattaa olla pelkkä askartelukin tai lapsien leipomia juttuja, jolloin ei maksa tuotakaan.)

- Aikuisten kesken ei ostella mitään lukuunottamatta noita kummeja. Jos oikein innostutaan, saatetaan jollekin viedä joulukukka, joten budjetoidaan siihen max 20 €.

Päiväkoteihin vietäviä juttuja en ole laskenut lahjoiksi, mutta niihin menee 20-50 € yhteensä. (Lapset eri päiväkodeissa.)

Maksimissaan siis kaikki yhteensä n. 270 €, jos ei tule vielä jotain heräteostoksia. Todennäköisemmin n. 200 € ja näihinkin sisältyy parilla kympillä vaatteita, jotka siis olisi pitänyt ostaa muutenkin.

Vierailija

Ja IL:n uutisen mukaan 500e menis keskimäärin kaikkiin jouluvalmisteluihin yhteensä, en käsitä miten tollanen summa voi riittää esim. perheellisille. Mulla menee itellä toi 300, vaikka vietän joulun isovanhempien luona, eli ruokaan ei mene penniäkään. Lahjat ostan kuudelle ihmiselle ja ystäville teen joulukortit. Kyllä veikkaat, että omilla vanhemmilla menee ainakin tonni jouluun, kun ostavat lahjat meille kolmelle lapselle, vanhemmilleen ja kolmelle kummilapselleen, srkä kaikki joulutervehdykset naapureille plus perhetutuille ja sukulaisille, ja hekään eivät ole itse aattoa kotona vaan vamhemmillaan, jotka puolestaan hoitavat ruuat. Sen sijaan isovanhemmillani menee varmaan 3000, kun ostavat lahjat kolmelle lapselle puolisoineen ja vielä kahdeksalle lapsenlapselleen ruokien lisäksi.

Vierailija

Aika vähältä kuulostaa. Harvoin selviän edes vaimon lahjoista alle tuon 300€. Lapset kun kasvaa vielä vähän, niin 3000€ voi olla lähempänä sitä mitä itse käytän. Vaimo ostas vielä paljon kalliimpia tavaroita, en ala edes laskemasn. Mutta mitäpä väliä? Joulu on kerran vuodessa eikä tuo ole muusta pois.

Vierailija

AI niin unohdin joulukukat äidille, anopille, isäni naisystävälle, vanhalle kummitädilleni, menee ehkä satku lisää (en osta mitään Tarjoustalon 2€ kukkia) ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat