Luontaistuote kalaöljyt ja mummon kova aivoverenvuoto

Vierailija

Mummo sai isänpäivänä aivoverenvuodon joka leikattiin umpeen. Luontaistuote kalaöljyt ovat notkistaneet verta niin että se ei oikein hyydy ja päässä on edelleen tihkuva suoni. Kirurgi kertoi että tämä on vanhoilla ihmisillä tavallista. Onko muita?? Tuntuuko tutulta?? Pitäisikö soittaa/kirjoittaa tohtori Toloselle??

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Mulla menee veri tuollaiseksi enkä siksi syö kalaöljyä kuin tosi harvoin lyhyenä kuurina. Tästä ei puhuta tarpeeksi. On ollut joku pieni juttu siitäkin, että jos joutuu akuuttiin leikkaukseen tai onnettomuuteen, on riski isoille ongelmille. 

Onneksi itse huomaan kuukautisista, kun veri on mennyt hyytymättömäksi. 

Vierailija

On ihan yleisesti tiedossa oleva asia, että kalaöljy vaikuttaa veren hyytymiseen. Kaikista kalaöljyvalmisteista löytyy maininta siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ei tule tulppia. Sellanen fifty-sixty -juttu.

Mutta millä varmistat, ettei sinuun koskaan tule haavaa, mustelmaa, leikkausta tai muuta verenvuotoa?

Vierailija

En osaa sanoa, kumpi on loppujen lopuksi pahempaa, se että veri ei hyydy vaiko se, kun hyytyy liikaakin. Minulla on kokemusta vain jälkimmäisestä, parin veritulpan muodossa ja marevania saan syödä ilmeisesti lopun ikääni.

Vierailija

Ei mummokaan tietänyt että saa aivoverenvuodon ja nyt ollaan tilanteessa jossa toivotaan todellakin parasta. Jotain vastuuta pitäis kalaöljymarkkinamiehillä ja luontaistuoteliikkeillä olla.

Vierailija

huuhaata uskovat mummot pitävät monta life myymälää pystyssä :) olen ittekin töissä sellasessa. enkä oikein ole ylpeä työstäni :(

Vierailija

Nämä on niitä asioita, joista pitää aina punnita riskit. Ihan niin kuin jokaisessa lääkityksessä on omat haittavaikutukset. Jää arvoitukseksi millaisella annoksella mummo on kyseistä kalaöljyä syönyt ja onko ollut käytössä primaspania, plavixia, marevania tai muuta verenohentajaa . Tosiasia on, että yleensä kuitenkin kalaöljyt on hyväksi infarktien ehkäisyssä. Pitää veren juoksevana ja verisuonet kimmoisina. Ei tule tukoksia. Vuotoriski on sitten se hankala puoli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ei tule tulppia. Sellanen fifty-sixty -juttu.

Veritulppa voi tulla vaikka kuinka söisit kalaöljyä. Jos sulla on esim jo kolesteroli koholla tai muuten suonet karstassa, niin sieltä se tulppa lähtee liikkeelle ihan helposti söit öljyä tai ei. Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun tulppa rikkoo suonen ja veri ei hyydykään. Joutuu äkilliseen leikkaukseen tms. ja verta ei saada hyytymään. En suosittele.

Vierailija

Kalojen öljykin on nykyään osittain kasvisöljyä. Kaloja ruokitaan kasvattamoissa epälajityypillisellä ruualla ja aiemmin riitti yksi lohenpala niin nyt pitää syödä useampi samaan määrään kalaöljyä. Kaloille syötetään myös kalaöljyä, jotta saataisiin kalaöljypitoisuus nousemaan edes vähän. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat