Miten sanoa kaverille, että hän pystyisi tekemään paljon oman pariutumisensa eteen?

Vierailija

Kaveri kun on surullinen, kun ei ole löytänyt omaa rakastan. Ja ihan aika jo olisi löytää, opiskelut on opiskelu, työ on, koti on, vain puoliso ja perhe puuttuu.

Tää kaveri on ihanan naiivi siinä ajatuksissaan, että kun hän on hyvä ja kiltti ihminen, niin kyllä hänkin vielä jonkun löytää. Ja niin minäkin toivon, sillä hän on ihana ihminen. Mutta mitään vipinää ei sillä rintamalla ole ollut 6-7 vuoteen, eikä tää ihminen tee muuta kuin odottelee.

Mutta miten toiselle voi sanoa, että pitäisi itsekin vähän yrittää? Kun hän itsekin sanoo miten kovasti kaipaa omaa perhettä, niin oikeasti mua vähän ihmetyttää, ettei silti panosta asiaan oikein yhtään.

Hän voisi päivittää vaatekaappinsa 2000-luvulle. Nyt pukeutuu kuin kulahtanut keski-ikäinen. Ja ruokatavoissa on vähän viilattavaa. Siis pieniä juttuja, jotka olisi helppo korjata. Ei nuo pinnalliset asiat tietenkään kaikkia häiritse, eikä hän pinnallista seuraa kaipaakaan. Mutta miksi karkoittaa ihmisiä noin turhien asioiden vuoksi?

Tuollaisia pieniä juttuja olisi joitakin, mutta eihän tuollaisista voi alkaa aikuista ihmistä ojentamaan. Hyvät puolensa hän kyllä tietää ja niitä on paljon. Niistä hyvistä puolista huolimatta suosiota ei ole ollut. Voiko tuollaisista turhuuksista puhua toiselle? Ja miten? Minä olen todella huono tällaisissa asioissa. Mutta tunnen itseni petturiksi, kun en kerro miten hän voisi parantaa mahdollisuuksiaan.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Pohjusta ensin siten, että kysyt kaipaako hän mielipidettäsi?

Lisäksi sinun kannattaa muistaa ettei mielipiteesi ei ole 'totuus'. Parisuhteettomuus ei ole koskaan kiinni pinnallisista seikoista (kuka tahansa saa halutessaan suhteen), vaan juurikin aktiivisuudesta ja persoonasta. 

Jos hän haluaisi parisuhteen, niin mitä luultavimmin käsittää muiden kokemuksia seuratessa että ei kaikille tipahda taivaasta syliin sitä suhdetta ilman omaa työtä.

Vierailija

Ensivaikutelmalla on osuutensa. Et pääse haisevana sisään suhteeseen vaikkei se haiseminen sitten 10 vuoden jälkeen ehkä tietyssä parisuhteessa merkkaakaan. "Oen oma itseni" -ihmiset ei yleensä kykene näkemään tämän asian ohitse ja ovat sitten (ihan turhaankin) rumia ja haisevia vain siksi ettei saa perusasioita kuntoon. Se kuntoonsaaminen on myös merkki siitä että saa muita asioita kuntoon, eikä ole täysin selkärangaton ja aikaansaamaton. Kaikki tämä merkitsee alkuvaiheessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko tuollaisista turhuuksista puhua toiselle? Ja miten? Minä olen todella huono tällaisissa asioissa. Mutta tunnen itseni petturiksi, kun en kerro miten hän voisi parantaa mahdollisuuksiaan.

Koetko ne itsekin turhuuksina?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ensivaikutelmalla on osuutensa. Et pääse haisevana sisään suhteeseen vaikkei se haiseminen sitten 10 vuoden jälkeen ehkä tietyssä parisuhteessa merkkaakaan. "Oen oma itseni" -ihmiset ei yleensä kykene näkemään tämän asian ohitse ja ovat sitten (ihan turhaankin) rumia ja haisevia vain siksi ettei saa perusasioita kuntoon. Se kuntoonsaaminen on myös merkki siitä että saa muita asioita kuntoon, eikä ole täysin selkärangaton ja aikaansaamaton. Kaikki tämä merkitsee alkuvaiheessa.

Ap viittasi vain vaatteiden trendikkyyteen ja ruoka-asioihin, sinä menet nyt ohi hygienian kanssasi.

Ja hygieniasta puheenollen: jopa lähipubien epäsiistit juopot löytävät seurustelukumppaneita. 

Vierailija

Kiitos, tuossa oli jo hyvä vinkki, että omaa mielipidettä ei tule liikaa tyrkyttää, jos ensin kysyy, että haluaako toinen sellaista. Silti tuntuu kaukaiselta, että me päädyttiin edes sellaiseen keskusteluun missä sitäkään voisi kysyä.

Minä olen tätä asiaa ottanut mielessäni (liikaakin) vastuulleen siitä syystä, että tuolla kaverilla ei ole oikein ystäviä ja muutenkin on vähänlaisesti ihmisten kanssa tekemisissä. Eikä sukulaisiinkaan ole niin luottamuksellisen välit, että hirveän syvällisiä niiden kanssa juttelisi. Mekään ei olla mitään ystäviä, mutta joskus joutessamme ollaan puhuttu näistä kipeistä kaipauksista.

Jos voisin jotenkin edistää sitä, että tuo kaveri saisi edes mahdollisuuden, niin tekisin sen.

Ap

Vierailija

Ap, nyt kun käy ilmi että ette ole edes läheisiä niin asia ei sinulle kuulu. Lisäksi kaverisi voi olla täysin tyytyväinen elämäänsä, kai tajuat ettei kaikille pienet piirit ole negatiivinen asia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuollaisista turhuuksista puhua toiselle? Ja miten? Minä olen todella huono tällaisissa asioissa. Mutta tunnen itseni petturiksi, kun en kerro miten hän voisi parantaa mahdollisuuksiaan.

Koetko ne itsekin turhuuksina?

Minä en koe noita turhuuksina. Mutta hän on hyvin mukavuudenhaluinen, mihin joku tuolla jo viittasin. Mukavuudenhaluinen saa olla, mutta ne mukavammin vaatteet näyttää paremmilta, jos ne ei ole ihan 15 vuotta vanhoja eikä tyyli nuorella aikuisella sama kuin keski-ikäisillä. Toivoisin, että voisin valottaa hänelle vähän sitä toista näkökulmaa.

Ap

Vierailija

Ei se treffailu ja kumppanin löytäminen ole oikeasti kaikille helppoa. itse olen joissain tilanteissa niin ujo että ihmetten miten olen saanut hyvän mielähen ja perheen. Ajattelin nuorena että jään vanhapiikaksi.

Vierailija

Ap vaikuttaa naiivilta jos luulee vaatteiden trendikkyyden vaikuttavan mahdollisuuksiin.

Tutustu esim. suurimpien kaupunkien naissinkkuihin niin ymmärrät, että miehen saaminen ei tapahdu maagisesti vain pintaan paneutumalla :D

Vierailija

Ei nuo vaatekaappijutut tuossa mikään ongelma ole, eikä niiden päivittäminen auta. Ongelma on se mitä sanoit: "Mutta mitään vipinää ei sillä rintamalla ole ollut 6-7 vuoteen, eikä tää ihminen tee muuta kuin odottelee." Eli tyyppi vain odottelee, että joku tulisi kotoa hakemaan. Ei kyllä tule, ei vaikka olisi kuinka laitettu ja trendikäskään. Toisaalta, jos tämä kaveri alkaisi hakea aktiivisesti seuraa, todennäköisesti löytäisi, silti vaikka onkin vähän ehkä vanhanaikainen pukeutuminen jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap viittasi vain vaatteiden trendikkyyteen ja ruoka-asioihin, sinä menet nyt ohi hygienian kanssasi.

Ja hygieniasta puheenollen: jopa lähipubien epäsiistit juopot löytävät seurustelukumppaneita. 

Ne läjipubien epäsiistit juopot löytää juuri niitä sisäisesti rikki olevia naisia, jotka haluavat rakkaudella paranttaa noita juoppoja.

Vierailija

Minua aina vähän ärsyttää kun joillakin on tapana tulla kertomaan totuutena, että ei se kumppanin löytäminen ole vaikeaa. Ei se ehkä ole kaikille vaikeaa, mutta toisille se on yksinkertaisesti ihan mahdotonta. Minä olen esimerkiksi yksi hyvä esimerkki sellaisesta jolle se on todella vaikeaa, ehkei mahotonta mutta melko lähelle. Jos sattuu olemaan ruma miestussu niin kuvittelisi, että tyhmempikin nainen tajuaa, että ei silloin kovin vahvoilla olla sen naisen saannin suhteen.

On ihan silkka mahdottomuus, että tekisin naiselle aloitteen kasvotusten, itsetuntoni ei kestäisi niitä ivallisesti tulevia pakkeja. Netissä olen tehnyt varmaan satoja aloitteita tutustumiseen, mutta yksiäkään treffejä en ole päässyt kokemaan ja ehkä hyvä niin. Muutamien kanssa olen päässyt vähän pidempäänkin keskustelemaan netitse, mutta kun aiheet loppuu niin alan toistaa itseäni ja kumpikin lopettaa viestittelyn. Minulta puuttuu se tietty röyhkeys millä niitä naisia näkyy saavan, jätän itseni aina automaattisesti sille friendzonelle. En uskalla edes vihjailla, että olisin kiinnostunut muuten kuin kaverina, saati sitten että kyseinen nainen haluttaisi minua seksuaalisesti. Se ensimmäisten askelten ottaminen on kerrassaan mahdotonta. Toisaalta ihan sama, koska ulkoisesti en varmasti viehätä yhtäkään naista.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ne läjipubien epäsiistit juopot löytää juuri niitä sisäisesti rikki olevia naisia, jotka haluavat rakkaudella paranttaa noita juoppoja.

Pikemminkin juopot löytävät toisen juopon :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat