Minkälainen mikrofoni olisi minulle sopiva?

Yhtä kysymystä kaikki

Haluaisin äänittää laulujani koneelle ja lisätä niihin taustalle musiikkia. Mikrofonin pitäisi pystyä pehmentämään (eli ettei särise tai rarise) kovaa\korkealta laulua, mutta ottamaan vahvasti matalat äänet.

Harjoittelen laulua ihan itsekseni eli mikrofoni tulisi ihan harrastekäyttöön. Budjetin yläraja on siinä 200-300€ paikkeilla riippuen lisäosien hinnasta. Olen kuunnellut ääninäytteen The t.bone SC 300 mikrofonista, mutta sen laatu ei vakuuttanut minua. Hintaa sillä kapistuksella on tosin vain 35€. Hinta-laatusuhde on tärkeintä, voin kelpuuttaa satasen mikinkin, jos sellainen löytyy.

Olen katsellut netistä vaihtoehtoja, mutta pääni on pyörällä niin useasta vaihtoehdosta. Olisiko täällä paikalla musiikkia harrastavia, jotka osaisivat neuvoa?

Kommentit (8)

Vierailija

En itse omista, mutta olen kuullut ihan positiivisia kommentteja Shuren sm57 tai sm58 mikeistä, joita saa noin sadan euron pintaan. Toki jonkun telineen varmaan lisäksi vaatii. Siitä en osaa sanoa onko juuri laulamiseen hyvä vai ei.

Vierailija

Unohdin sanoa, että äänitys tapahtuisi olohuoneessa. Naapurien äänet kuuluu toisinaan erittäin selvästi, joten liian hyvä mikrofoni ei saa olla. Paljonkohan omakohinaa voi mikrofonissa olla ettei se häiritsisi esimerkiksi syvälle työntyvien nappikuulokkeiden käyttäjiä?

-Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat