Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulevatko naiset, että miehet eivät loukkaannu kun heidän ulkonäköään kritisoidaan?

Vierailija

Erityisesti miesten pituutta saa kritisoida vapaasti, mutta miestä voi tarpeen tullen haukkua rumaksikin. Ei tuommoista hyvällä katsota fiksujen ihmisten parissa, mutta asia ei herätä kenessäkään suuria tunteita - paitsi itse kritiikin kohteessa. Voiko niin moni olla oikeasti niin tunteeton, että kuvittelee ettei tuommoinen vaikuta millään tavalla?

Itse olin aina luokan pienin ja nut aikuisenakin olen melko lyhyt. Olen koko ikäni saanut kuulla pituudestani, eniten tietysti kouluaikoina. Nuorena en ymmärtänyt pilkan ivallista sävyä ja usein vain nauroin muiden mukana, ikään kuin olisimme pilailleet jonkun ulkopuolisen kustannuksella. Nyt aikuisena olen huomannut, että pituus vaikuttaa hyvin paljon siihen, kuinka sinuun suhtaudutaan. Voi olla että olen henkisesti heikko, mutta jos pituuttani kommentoidaan ivalliseen sävyyn, tämä henkilö on ulkona elämästäni välittömästi. Osittain siksi, että pilkkaa minua, osittain siksi että osoittaa lähes täydellistä käytöstapojen puutetta, ja samalla myös typeryytensä. En koskaan edes ala puolustella itseäni, vaan suljen tuommoisen ihmisen ulos täydellisesti. Olen näin toiminut jopa sukulaisten kohdalla.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Näin varmaan on, mutta tässä asiassa ei kyllä kumpikaan sukupuoli selviä puhtain paperein, sen verran törkeää kommentointia suomalaisnaisten ulkonäöstä saa keskustelupalstoilta lukea.

Vierailija

Jotkut nyt vaan käyttäytyvät huonosti. Osoittavat sillä oman junttiutensa. Ei sellaisia ihmisiä kannata pitää elämässä, jos ei ole pakko, kun muunlaisia on maailma pullollaan.

Silti miettisin sinuna, otatko ehkä pituutesi kommentoinnin liian vakavasti, jos kertakin riittää siihen, että poistat ihmisen kokonaan elämästäsi. Itse olen lihava, ja jos poistaisin joka ainoan siitä ikinä edes maininneen ihmisen elämästäni, voisi olla vähän yksinäistä :) Tahallinen vittuilu tietenkin erikseen. 

Hyvää joulunodotusta sinulle, ja parempia ystäviä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näin varmaan on, mutta tässä asiassa ei kyllä kumpikaan sukupuoli selviä puhtain paperein, sen verran törkeää kommentointia suomalaisnaisten ulkonäöstä saa keskustelupalstoilta lukea.
Aina kun pitäisi puhua naissukupuolen epäkohdista, alkaa tämä epätoivoinen "mutta miehet" -sössötys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi ei, päivän lyhyt mies -kommentti...

Mene lukemaan käsikakasta jos naisten julmuus ahdistaa.

Vierailija

Ulkonäkö ei ole ainoa mistä miehiä kritisoidaan. Miehen maskuliinisuutta saa vapaasti kritisoida ja kyseenalaistaa, kuinka on menestynyt elämässä, työpaikka, raha-asiat, koulutus nämä ovat vapaata riistaa.

Tuntuu joskus, että se ihminen on ihan toissijainen asia monille naisille ja naiset kehtaavat miehiä väittää pinnalliseksi vaikka itse ovat sitä moninkertaisesti miehiin vereattuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun pitäisi puhua naissukupuolen epäkohdista, alkaa tämä epätoivoinen "mutta miehet" -sössötys.

Aina kun pitäisi puhua miessukupuolen epäkohdista, alkaa kauhea huuto miesvihasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oikeampi versio on "mutta KAIKKI SUOMALAISET miehet"-sössötys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei ole ainoa mistä miehiä kritisoidaan. Miehen maskuliinisuutta saa vapaasti kritisoida ja kyseenalaistaa, kuinka on menestynyt elämässä, työpaikka, raha-asiat, koulutus nämä ovat vapaata riistaa.

Tuntuu joskus, että se ihminen on ihan toissijainen asia monille naisille ja naiset kehtaavat miehiä väittää pinnalliseksi vaikka itse ovat sitä moninkertaisesti miehiin vereattuna.

Miehet nyt ovat sellaisia tuuliviirejä, täysin tunne-elämänsä vietävissä ja alituista prinssikompleksia potevia. Naiset ajattelevat asiat järjellä.

Vierailija

Se lienee naisten yksi tapa testata sulhasehdokkaan kovuutta. Jos ei kestä tuota, pystyykö pitämään puoliaan toisia miehiä vastaan. Vähän samaa kuin avuttomaksi heittäytyminen.

Eivät kaikki naiset noita harrasta. Heillä riittää muutenkin havainnointikykyä hyvän ja huonon miehe erottamiseen. Mutta kaikilla ei. Siksi kai jotkut haksahtavat mm. naistenhakkaajarenttuihin kun eivät erota niitä hyvällä tavalla koviksista miehistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oikeampi versio on "mutta KAIKKI SUOMALAISET miehet"-sössötys.

Niin koska miesviha.

Vierailija

Kouluaikoina saa jokainen kuulla ilkeilyä, lapset eivät oikein osaa vielä käyttäytyä. Siksi otsikko on aika harhaanjohtava. Varsinkin kun epäilen että koulussa ne olivat poikia eikä tyttöjä, jotka tuosta pituudesta enemmän naljailivat. Tuskin aikuiset tuota paljon tekevät, vaikka löytyyhän niitä huonosti käyttäytyviä ihmisiä toki aikuisistakin. Onneksi heidän kanssaan tosiaan ei ole pakko olla tekemisissä.

En kyllä pitäisi ulkonäön kritisoimisena sitä, jos nainen sanoo netissä että ei halua lyhyttä miestä. Se on vain omista mieltymyksistä kertomista. Jos siis sitä tarkoitit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aina kun pitäisi puhua miessukupuolen epäkohdista, alkaa kauhea huuto miesvihasta.

Aina kun puhutaan miehistä, löytää ketjuun miesvihaaja joka jankkaa miesvihan olevan miesvihasta jankkaamista.

Mitä sisältöä tuot keskusteluihin?

Vierailija

Okei. Monesti puhun että olen kääpiö, olen vähän päälle 150cm. Sehän on fakta että olen keskivertoa lyhyempi nainen. Ehkä sulla on itseluottamus-ongelma jos et kestä sitä totuutta että muutama sentti uupuu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt ovat sellaisia tuuliviirejä, täysin tunne-elämänsä vietävissä ja alituista prinssikompleksia potevia. Naiset ajattelevat asiat järjellä.

Sarkasmi on vaikea laji. Pienellä hiomisella onnistut  ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat