Luulevatko naiset, että miehet eivät loukkaannu kun heidän ulkonäköään kritisoidaan?
Erityisesti miesten pituutta saa kritisoida vapaasti, mutta miestä voi tarpeen tullen haukkua rumaksikin. Ei tuommoista hyvällä katsota fiksujen ihmisten parissa, mutta asia ei herätä kenessäkään suuria tunteita - paitsi itse kritiikin kohteessa. Voiko niin moni olla oikeasti niin tunteeton, että kuvittelee ettei tuommoinen vaikuta millään tavalla?
Itse olin aina luokan pienin ja nut aikuisenakin olen melko lyhyt. Olen koko ikäni saanut kuulla pituudestani, eniten tietysti kouluaikoina. Nuorena en ymmärtänyt pilkan ivallista sävyä ja usein vain nauroin muiden mukana, ikään kuin olisimme pilailleet jonkun ulkopuolisen kustannuksella. Nyt aikuisena olen huomannut, että pituus vaikuttaa hyvin paljon siihen, kuinka sinuun suhtaudutaan. Voi olla että olen henkisesti heikko, mutta jos pituuttani kommentoidaan ivalliseen sävyyn, tämä henkilö on ulkona elämästäni välittömästi. Osittain siksi, että pilkkaa minua, osittain siksi että osoittaa lähes täydellistä käytöstapojen puutetta, ja samalla myös typeryytensä. En koskaan edes ala puolustella itseäni, vaan suljen tuommoisen ihmisen ulos täydellisesti. Olen näin toiminut jopa sukulaisten kohdalla.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Monesti puhun että olen kääpiö, olen vähän päälle 150cm. Sehän on fakta että olen keskivertoa lyhyempi nainen. Ehkä sulla on itseluottamus-ongelma jos et kestä sitä totuutta että muutama sentti uupuu?
Ei pituus merkkaa naisella mitään.
Miksi näin meinaat?
Kaikista housuista saa käydä lyhennyttämässä 10-15cm. Kaupassa et ylähyllyltä ilman tuolia saa mitää. Otto-automaateista osa on liian korkealla, seisoa varpaillaan että näkee näytön. Keittiön työtasot on mitoitettu n. 10cm pitemmille. Automerkistä riippuen jalat ei kunnolla ylety polkimille jne. Että kyllä se pituus vaikuttaa käytännön asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Monesti puhun että olen kääpiö, olen vähän päälle 150cm. Sehän on fakta että olen keskivertoa lyhyempi nainen. Ehkä sulla on itseluottamus-ongelma jos et kestä sitä totuutta että muutama sentti uupuu?
Ei pituus merkkaa naisella mitään.
Miksi näin meinaat?
Kaikista housuista saa käydä lyhennyttämässä 10-15cm. Kaupassa et ylähyllyltä ilman tuolia saa mitää. Otto-automaateista osa on liian korkealla, seisoa varpaillaan että näkee näytön. Keittiön työtasot on mitoitettu n. 10cm pitemmille. Automerkistä riippuen jalat ei kunnolla ylety polkimille jne. Että kyllä se pituus vaikuttaa käytännön asioihin.
Pilkkaavatko nuo esineet sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei ole ainoa mistä miehiä kritisoidaan. Miehen maskuliinisuutta saa vapaasti kritisoida ja kyseenalaistaa, kuinka on menestynyt elämässä, työpaikka, raha-asiat, koulutus nämä ovat vapaata riistaa.
Tuntuu joskus, että se ihminen on ihan toissijainen asia monille naisille ja naiset kehtaavat miehiä väittää pinnalliseksi vaikka itse ovat sitä moninkertaisesti miehiin vereattuna.
Miten niin "vapaata riistaa"? Jos maskuliinisuus, työelämässä menestyminen, koulutus ja yleinen elämänhallinta ovat täysin kiellettyjä aiheita, mitä ihmettä jää jäljelle? Noista asioista ihminen (mies) koostuu aika pitkälle.
Eli ei saisi sitten kiinnostua muuta kuin miehen harrastuksesta, mutta ei siitäkään jos laji on miehinen, mies menestyy siinä tai tienaa sillä jotain?
Kyllä nyt ovat sitten ensitreffien puheenaiheet vähissä.
Kyllähän noista asioista saa puhua neutraaliin tai positiiviseen sävyyn. Kyse on nyt siitä, että miehiä saa vapaasti pilkata ja vähätellä, jos edellä mainitut asiat eivät täytä 2000-luvulla säädettyjä virallisia miehen mittarina toimivia normeja.
Tarkoitatko pilkkaamisella ja vähättelyllä sitä, jos enemmistö naisista ei halua itselleen työtöntä, rahatonta, kouluttamatonta ja aloitekyvytöntä miestä? Vai missä olet sitä pilkkaamista nähnyt, johon nimenomaan vain ja ainoastaan naiset suunnattomassa pahuudessaan syyllistyvät? Jos tarkoitit että jotkut harvat naiset pilkkaavat ja provoavat nettipalstoilla, kannattaa sanoa se nyt.
Olen itse naimisissa pitkän miehen kanssa ja elän tyydyttävässä ja pitkässä liitossa. Kuitenkin ajattelen, että pituus ei ole ihmisen tärkein ominaisuus. Olen tavannut useita lyhyitä miehiä, jotka loistavat muiden ominaisuuksien suhteen: ovat huomaavaisia, lämpimiä, kohteliaita, välittäviä. Pitkä mies on vain pitkä mies ja lyhyt mies on vain lyhyt mies. Ratkaisevaa on mitä muuta tässä paketissa tulee mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse naimisissa pitkän miehen kanssa ja elän tyydyttävässä ja pitkässä liitossa. Kuitenkin ajattelen, että pituus ei ole ihmisen tärkein ominaisuus. Olen tavannut useita lyhyitä miehiä, jotka loistavat muiden ominaisuuksien suhteen: ovat huomaavaisia, lämpimiä, kohteliaita, välittäviä. Pitkä mies on vain pitkä mies ja lyhyt mies on vain lyhyt mies. Ratkaisevaa on mitä muuta tässä paketissa tulee mukana.
Pituutta pitävät tärkeimpänä ominaisuutena vain ne ihmiset jotka ovat tehneet omasta pituudestaan niin ison ongelman, että tulkitsevat jokaisen torjunnan ja epäystävällisen sanan johtuvan vain ja ainoastaan siitä.
Vähän hassua jos pitää erikseen mainita että on tavannut lyhyitä miehiä joilla on muita hyviä ominaisuuksia. Totta kai heillä on.
No kuule poika. Naiset saa paljon enemmän kuraa niskaan, joten sun on nyt vaan kestettävä tuo. Tai sitten oot trolli
Vierailija kirjoitti:
Se lienee naisten yksi tapa testata sulhasehdokkaan kovuutta. Jos ei kestä tuota, pystyykö pitämään puoliaan toisia miehiä vastaan. Vähän samaa kuin avuttomaksi heittäytyminen.
Eivät kaikki naiset noita harrasta. Heillä riittää muutenkin havainnointikykyä hyvän ja huonon miehe erottamiseen. Mutta kaikilla ei. Siksi kai jotkut haksahtavat mm. naistenhakkaajarenttuihin kun eivät erota niitä hyvällä tavalla koviksista miehistä.
Niin ja mulle tuollaiset "testit" ovat riittävä merkki siitä, että nainen on epäkypsä ja mahdollisesti henkisesti sairas, eikä missään nimessä sopiva lapseni äidiksi.
Minusta taas tuntuu, että nämä naiset tietävät varsin hyvin mitä heidän käytöksensä saa aikaan näissä loukatuissa miehissä ja he loukkaavat näitä rumia, lyhyitä ja muuten epämiellyttäviä miehiä tehdäkseen selväksi, että he eivät ole mitään heidän silmissään. Se on ennakkotorjuntaa näitä miehiä kohtaan. Näin sen olen isossa päässäni pohtinut.
Terveisin Naispelko22
Kyllähän noista asioista saa puhua neutraaliin tai positiiviseen sävyyn. Kyse on nyt siitä, että miehiä saa vapaasti pilkata ja vähätellä, jos edellä mainitut asiat eivät täytä 2000-luvulla säädettyjä virallisia miehen mittarina toimivia normeja.