Voiko pienituloinen saada mistään vuokra-asuntoa?

Vierailija

Bruttotulot 1600-1800 kuukaudessa vähän vaihdellen, käteen jää 1200-1400 euroa. Katselin työpaikkani lähellä olevia vuokra-asuntoja, vuokrat lähtevät 750 eurosta :( Kaupungin asuntoihin olen jonottanut nyt puoli vuotta. Asun tällä hetkellä ex-mieheni nurkissa ja omaan asuntoon ois päästävä. Huoh, millä ihmeellä sitä sitten elää jos vuokra huitelee pahimmassa tapauksessa melkein 900 eurossa? Olen yrittänyt saada lisää tunteja, mutta ei onnistu. Toinen työpaikka? On kyllä mielenterveys koetuksella siinä vaiheessa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ymmärrät varmaan että niihin edullisiin asuntoihin jonottaa satoja, jopa tuhansia muitakin ihan yhtä pienituloisia ihmisiä? Oletko harkinnut kimppakämppää? Ilmeisesti asut helsingissä, ja muualla päin maailmaa on ihan normaalia että jos on pienituloinen ja haluaa asua pääkaupungissa, niin sitten asutaan kommuunissa. Tai sitten pitkän junamatkan päässä. Vain suomessa pidetään itsestäänselvyytenä sitä, että jokaisella pitäisi olla varaa asua yksin pääkaupungin keskustassa...

Vierailija

En tiedä minkä kokoisessa paikassa elät? Täällä keskustan kaksiot maksavat 700-800€. Mutta jos muuttaa keskustan ulkopuolelle saa 500-600. Keskustan yksiö toki halvempi, ulkopuoliset alle 500. Halvimmat näkemäni ilmot 300.

Mutta jos asut jossain helsingissä niin ei voi kuin itkeä. Kysyntää enemmän kuin tarjontaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan että niihin edullisiin asuntoihin jonottaa satoja, jopa tuhansia muitakin ihan yhtä pienituloisia ihmisiä? Oletko harkinnut kimppakämppää? Ilmeisesti asut helsingissä, ja muualla päin maailmaa on ihan normaalia että jos on pienituloinen ja haluaa asua pääkaupungissa, niin sitten asutaan kommuunissa. Tai sitten pitkän junamatkan päässä. Vain suomessa pidetään itsestäänselvyytenä sitä, että jokaisella pitäisi olla varaa asua yksin pääkaupungin keskustassa...

Olipa ikävään, ylimieliseen sävyyn kirjoitettu kommentti.

Ap ei maininnut mitään keskustasta, toiveena oli työpaikan lähellä sijaitseva asunto, mikä on ymmärrettävää sekä ajan että matkakulujen kannalta,

Ap, olet oikeutettu asumistukeen, kunhan ensin saat sen asunnon. Asunnon saaminen voi olla hankalaa, jos olet edelleen kirjoilla ex-miehesi luona. Asunnottomat - ja sinun kannaltasi valitettavasti, lapsiperheet, ovat etusijalla.

Vierailija

Tee osoitteenmuutos poste restanteen, saat asunnottoman statuksen ja kaupungin asuntoon on helpompi päästä. Tai sitten hommaat asunnon kauempaa, junanradan varrelta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olipa ikävään, ylimieliseen sävyyn kirjoitettu kommentti.

Ap ei maininnut mitään keskustasta, toiveena oli työpaikan lähellä sijaitseva asunto, mikä on ymmärrettävää sekä ajan että matkakulujen kannalta,

Ap, olet oikeutettu asumistukeen, kunhan ensin saat sen asunnon. Asunnon saaminen voi olla hankalaa, jos olet edelleen kirjoilla ex-miehesi luona. Asunnottomat - ja sinun kannaltasi valitettavasti, lapsiperheet, ovat etusijalla.

Jos halvin mahdollinen yksiö maksaa 750e/kk, niin kyllä silloin selkeästi on kyseessä jonkin ison kaupungin keskusta. Ja noin pienituloisella nyt vain ei ole, eikä "kuulukaan" olla varaa asua juuri keskustassa (/kalliilla alueella). Ei sitä asumistukeakaan kovin kalliiseen kämppään myönnetä, onneksi. Tämän toteaminen ei ole ylimielisyyttä vaan realismia.

Vierailija

Pyydä ex-miestäsi tekemään häätö. Mene sitten paperin kanssa sossuun, niin eiköhän asiat ala rullata. Ja todella, asumistuki keventää vuokraa. Mutta ainakaan aluksi ei kannata olla kovin nirppanokkainen asunnon sijainnin suhteen. Myöhemmin voi sitten ruveta katselemaan paempaa sijaintia, kun talous on tasapainossa.

Vierailija

Juuri tarjottiin 35 neliöistä yksiötä hintaan 776e/kk! Siis ihan posketon hinta mun mielestäni asunnosta jossa ei ole edes erillistä makuuhuonetta. Ja tää luultavasti on lähetetty monille muillekin hakijoille kuin minulle. Kyseessä VVO.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juuri tarjottiin 35 neliöistä yksiötä hintaan 776e/kk! Siis ihan posketon hinta mun mielestäni asunnosta jossa ei ole edes erillistä makuuhuonetta. Ja tää luultavasti on lähetetty monille muillekin hakijoille kuin minulle. Kyseessä VVO.

Hinnat on pääkaupunkiseudulla ihan älyttömiä. Sitä ei ymmärrä hyväosaiset tai jossain pikkukaupungissa maalla asuvat. Jos asut yksin ja olet pienituloinen, olet kaikkein heikommassa asemassa. Asumisen laadusta ei voi puhuakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hinnat on pääkaupunkiseudulla ihan älyttömiä. Sitä ei ymmärrä hyväosaiset tai jossain pikkukaupungissa maalla asuvat. Jos asut yksin ja olet pienituloinen, olet kaikkein heikommassa asemassa. Asumisen laadusta ei voi puhuakaan.

Näin on :( 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat