Olen pettynyt naiseeni
Miten usein teillä siivotaan? Naiseni siivoa n. kerran viikossa ja edellinen naiseni imuroi ja pyyhki pölyt 1-2 päivän välein. En ole tyytyväinen asioiden nykyiseen kulkuun ja mietin vain, että olenko kohtuuton, jos vaadin siivousta esim. 2 päivän välein.
Kommentit (49)
Meillä on myös kaksi robo imuria, jotka olivat minulla jo ennen suhdetta, tämä siis helpottaa naisen töitä.
Unohdin mainita tämänkin, aloittaja
No voithan naiselta kysyä, että voisiko esim imuroida 2-3 krt viikossa. Esim ma, ke ja la. Jos asunto ei ole tavattoman iso, ei siihen kauaa mene. Mutta pölyjen pyyhintä kyllä pitäisi riittää kerta viikkoon, koska ei sitä seitsemässä päivässä hirveästi kerkeä kertyä. Kompromissit toimii yleensä.
T. N21
Ei tule kestämään tuo teidän suhde. Onnellisessa suhteessa ei tarvitse työtunteja laskea vaan molemmat pyrkivät miellyttämään toisiaan. Pitää myös oppia hyväksymään toinen sellaisena kuin on eikä muuttamaan, jos toinen on sottapytty ja sinua häiritsee niin siivoa itse. Töitä luettelemalla ja nalkuttamalla et saa kuin huononnettua suhdettanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kotityöt sujuvat itseltäsi? Siivoojan saa palkkaamalla, kumppanuus ja avioliitto ihan muuta.
Mulla on tiskit puoliksi, auton huolto, saunan lämmitys, kodin remontit sekä kerran vuodessa huolehdin rännit puhtaaksi ja tarkastan katot yms. asunnon kunnon. Nainen hoitaa imuroinnit ja pölyt ja pikku roskat, mutta en ole aivan ollut viimeaikoina tyytyväinen.
Tiedätkö, helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun eroat "naisestasi" ja palkkaat ihan oikean siivoojan. Naisesi ei varmaan ole tajunnut,mettä siihen virkaan hänet otit, jos mitään palkkasopimustakaan ei ole tehty.
Ikävä näkökanta, omasta mielestäni teen ainakin 50% talon töistä.
No sittenhän vatsin hyvin voit ehdottaa, että "naisesi alkaa siivota useammin, ja jos ei, niin sitten vaihdatte hommat päikseen. Mikä ettei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kotityöt sujuvat itseltäsi? Siivoojan saa palkkaamalla, kumppanuus ja avioliitto ihan muuta.
Mulla on tiskit puoliksi, auton huolto, saunan lämmitys, kodin remontit sekä kerran vuodessa huolehdin rännit puhtaaksi ja tarkastan katot yms. asunnon kunnon. Nainen hoitaa imuroinnit ja pölyt ja pikku roskat, mutta en ole aivan ollut viimeaikoina tyytyväinen.
Tiskeissä sinulla menee noin 20 min viikko maksimissaan olettaen että molemmat laittavat astiansa tiskikoneeseen käytön jälkeen. Jos tiskikonetta ei ole, niin osta. Auton huoltoon menee noin 2-3 h/vuosi sis. renkaan vaihdot. Jos menee kauemmin, niin osta parempi auto. Kodin remontteihin menee max. 1 h / kk, jos kauemmin, niin osta uudempi kämppä ja lopeta valitus. Rännien puhdistus kerran vuodessa - n. 1 h, sisältää katon tarkastuksen ja mahdollisten rikkinäisten kattotiilien vaihdon. Saunan lämmitys puilla - n. 10 minuuttia kaikkinensa. Jos kauemmin, niin outo olet. Mutta totta, naisesi on tyhmä kun on suostunut tuollaisen ääliön kanssa asumaan. Vakka on kantensa valinnut. :)
Tajuatko että esim. viimeviikolla tekemäni auton pakoputken paikkaaminen vei 2 tuntia. Sinne pitää pukeutua ja ryömiä auton alla sitä korjaamassa. Sen jälkeen pitää vielä pestä suihkussa kaikki rasvat ja liat pois päästä. On aika helppoa sanoa, että pikkuhommia. Autokorjaamo veloittaa samoista töistä esim. 75 eur tunti.
(ja se laskutusväli ei ole se mitä siellä auton alla vietetään)
Tuossa työnjaossa ei tullut esille mitään, mitä sinä tekisit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen myöskin pyykkiä. Hoidan myöskin asunnon kaikki muutkin työt kuten aurauksen ylläpidon (välillä auraan itsekin) ynnä muut asiat, jotka unohtuvat helposti. Tilaan öljyt ja huolehdin, että asiat ovat kunnossa. Nuohoan jne.
aloittaja
Entä jos vaihdatte töitä päikkäin?
Ai että nainen vaihtaa vetonivelen autoon 2 tunnissa?
Kuinka monta kertaa viikossa se pitää vaihtaa? Muutenkin nuo nykyautot tuppaa olemaan sellaisia, ettei niitä itse pitäisi käpälöidä, joten huoltoon vaan.
Minkä ihmeen takia pitää olla niin usein siivoamassa? Kun mulla oli koira, imuroin suurinpiirtein joka toinen päivä. Nykyäään kerran viikossa riittää. Ja lattioiden pesu ja isompåi siivous tapahtuu noin kerran kuukaudessa. Nyt ei ole sitäkään, kun ei huvia viedä mattoja ulos märkään tihkuun. Jospa pakkaset tulisi ennen joulua, sitten koko huushollissa lähtee kaikki irtoava pihalle raikastumaan ja siivoan perusteellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, helpoimmalla ja halvimmalla pääset kun eroat "naisestasi" ja palkkaat ihan oikean siivoojan. Naisesi ei varmaan ole tajunnut,mettä siihen virkaan hänet otit, jos mitään palkkasopimustakaan ei ole tehty.
Ikävä näkökanta, omasta mielestäni teen ainakin 50% talon töistä.
No sittenhän vatsin hyvin voit ehdottaa, että "naisesi alkaa siivota useammin, ja jos ei, niin sitten vaihdatte hommat päikseen. Mikä ettei?
Mietin, että olenko kohtuuton. Hommia emme vaihda, koska nainen vaihtaisi sitä vetoniveltä varmaan 2 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja ei tee lähellekkään puoliakaan päivittäisistä töistä. Ja luettelee sitten tuollaisia kerran tai kahdesti vuodessa tehtäviä töitä tilalle. Auton huolto ja rännit, joopa joo.
Kannattaa so ehdottaa puolisolle vaikka päivittäistä imurointia. Voi herätä siihen kuinka epätasa-arvoinen teidän työnjako on. Ja saat ruveta jatkossa siivoamaan oman asuntosi ihan yksin ja niin usein kuin haluat.
Tajuatko paljonko lumitöitä esim. talvella on?
Kaikkien koneiden huollot yms. Tiskausta teen ja pyykinpesua kodin sisällä, muuten työni ovat lähinnä meidän elämän ylläpitoa. Pilkon myöskin puut talveksi. Se vie aikaa kaksi-kolme päivää aamusta iltaan. Vastaa imurointia varmastikin 2 kk, jos lasketaan asiaa tunneissa.
Hihii! :-D Onkohan naisesi tyytyväinen sinuun ja mm. tuohon laiskanpulskeaan tapaasi tehdä töitä? Hanki nyt hyvä mies kunnon saunapuita, rahalla saa. Lumitöihin on viime vuosina mennyt aika vähän aikaa, lunta kun ei ole tullut juuri ollenkaan. Sitäkään vähää ei ole pakko kolata, vaan voit ostaa lingon. Nurmikkoa ei tarvitse ajella kun kerran viikossa jos niinkään usein, meillä viime kesänä mies ajoi nurtsin kymmenen kertaa. Älä siis valita vaan ole mies ja kestä osasi kun mies tai muuttakaa kerrostaloon. Pöljä olet... :)
siivoa itse hyvä mies...Suomessa on tasa-arvo
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös kaksi robo imuria, jotka olivat minulla jo ennen suhdetta, tämä siis helpottaa naisen töitä.
Unohdin mainita tämänkin, aloittaja
No niin. Tipoittain tulee tietoa, vai että roboimureita kaksin kappalein, ja naisen pitäisi silti imuroida... Jaa-a, tyhmä provo oli tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja ei tee lähellekkään puoliakaan päivittäisistä töistä. Ja luettelee sitten tuollaisia kerran tai kahdesti vuodessa tehtäviä töitä tilalle. Auton huolto ja rännit, joopa joo.
Kannattaa so ehdottaa puolisolle vaikka päivittäistä imurointia. Voi herätä siihen kuinka epätasa-arvoinen teidän työnjako on. Ja saat ruveta jatkossa siivoamaan oman asuntosi ihan yksin ja niin usein kuin haluat.
Kaikkien koneiden huollot yms. Tiskausta teen ja pyykinpesua kodin sisällä, muuten työni ovat lähinnä meidän elämän ylläpitoa. Pilkon myöskin puut talveksi. Se vie aikaa kaksi-kolme päivää aamusta iltaan. Vastaa imurointia varmastikin 2 kk, jos lasketaan asiaa tunneissa.
Vai lumitöitä. Joo olen tehnyt monena talvena meidän ison omakotitalon lumityöt lasten kanssa kun mies töissä. Eli tiedän jotain. Polttopuita tehdään miehen kanssa joka vuosi noin 50 kuutiota ja lisäksi kuitua myyntiin. Eli. Niistäkin töistä on jokin kuva vaikka mies niissä isomman työn tekee niin olen mukana hommissa. Ja täytyy sanoa että ennemmin teen kaksi täyttä päivää polttopuita mitä imuroin 2 kk joka toinen päivä.
Meillä aika perinteinen työnjako. Mutta jos minua laiskottaa niin mies laittaa ruuna tai siivoaa. Jos miestä laiskottaa lähteä pannuhuoneelle niin minä lämmitän. Ja suuri osa töistä esim isot siivoukset, polttopuiden pieniminen, osa metsätöistä, jne tehdään yhdessä. Se on meistä kivaa tehdä yhdessä töitä eikä kotitöistä tapella mitä joskus keskustellaan kumpi tekee tai milloin tehdään.
Ja kysymykseesi siivouksen määrästä niin pölyt on pyyhitty viimeksi 2 viikkoa sitten ja imuroidaan 4-8 kertaa /kk. Minä yleensä mutta jos miestä haittaa sotku niin osaa käyttää kyllä imuria. Tai lapset siivoaa kanssa.
T. Lainaamasi kirjoittaja
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt edes, että teillä on puilla lämmitettävä sauna, jonne pesuvedet pitää kantaa ämpäreillä järvestä...
Ei tarvi, mutta mökillä minä kannan nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai lumitöitä. Joo olen tehnyt monena talvena meidän ison omakotitalon lumityöt lasten kanssa kun mies töissä. Eli tiedän jotain. Polttopuita tehdään miehen kanssa joka vuosi noin 50 kuutiota ja lisäksi kuitua myyntiin. Eli. Niistäkin töistä on jokin kuva vaikka mies niissä isomman työn tekee niin olen mukana hommissa. Ja täytyy sanoa että ennemmin teen kaksi täyttä päivää polttopuita mitä imuroin 2 kk joka toinen päivä.
Meillä aika perinteinen työnjako. Mutta jos minua laiskottaa niin mies laittaa ruuna tai siivoaa. Jos miestä laiskottaa lähteä pannuhuoneelle niin minä lämmitän. Ja suuri osa töistä esim isot siivoukset, polttopuiden pieniminen, osa metsätöistä, jne tehdään yhdessä. Se on meistä kivaa tehdä yhdessä töitä eikä kotitöistä tapella mitä joskus keskustellaan kumpi tekee tai milloin tehdään.
Ja kysymykseesi siivouksen määrästä niin pölyt on pyyhitty viimeksi 2 viikkoa sitten ja imuroidaan 4-8 kertaa /kk. Minä yleensä mutta jos miestä haittaa sotku niin osaa käyttää kyllä imuria. Tai lapset siivoaa kanssa.
T. Lainaamasi kirjoittaja
Ok, teillä näin. Olen minäkin joskus pilkkonut yli 30 kuutiota puita yhtenä vuotena. Jos järjestely sopii teille, niin hyvä, omasta mielestäni tässä oli kysymys lähinnäkin pienestä säätämisestä, enkä minäkään tekisi omasta mielestäni isompaa työtaakkaa, ellen katsoisi siitä pitäväni. aloittaja
Mä imuroin kun alkaa pölykoirat häiritseen. Mieheni myös imuroi joskus .
Laita ap osoitteesi niin lähetän sinulle oikein Marimekon sinisen essun joululahjaksi. Jospa sinäkin innostuisit joskus imuroimaan kun on kallis essu ylläsi.
😁🎅 terkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskeissä sinulla menee noin 20 min viikko maksimissaan olettaen että molemmat laittavat astiansa tiskikoneeseen käytön jälkeen. Jos tiskikonetta ei ole, niin osta. Auton huoltoon menee noin 2-3 h/vuosi sis. renkaan vaihdot. Jos menee kauemmin, niin osta parempi auto. Kodin remontteihin menee max. 1 h / kk, jos kauemmin, niin osta uudempi kämppä ja lopeta valitus. Rännien puhdistus kerran vuodessa - n. 1 h, sisältää katon tarkastuksen ja mahdollisten rikkinäisten kattotiilien vaihdon. Saunan lämmitys puilla - n. 10 minuuttia kaikkinensa. Jos kauemmin, niin outo olet. Mutta totta, naisesi on tyhmä kun on suostunut tuollaisen ääliön kanssa asumaan. Vakka on kantensa valinnut. :)
Tajuatko että esim. viimeviikolla tekemäni auton pakoputken paikkaaminen vei 2 tuntia. Sinne pitää pukeutua ja ryömiä auton alla sitä korjaamassa. Sen jälkeen pitää vielä pestä suihkussa kaikki rasvat ja liat pois päästä. On aika helppoa sanoa, että pikkuhommia. Autokorjaamo veloittaa samoista töistä esim. 75 eur tunti.
(ja se laskutusväli ei ole se mitä siellä auton alla vietetään)
Kai sinä miespolo nyt töissä olet? Eikö sieltä saa rahaa myös? Älä nyt marttyyrinä itse ihan kaikkea tee jos kerran saat teetätettyäkin sen. Anna ammattilaisen hoitaa tuollaiset työt niin sinulle ei tule edes hiki ja kädet likaisiksi. :D Voi ressukka pieni... Toivottavasti naisesi ei keksi alkaa pihtaamaan - vai pihtaatko sinä kun naisesi ei impparoi tarpeeksi usein? Mökötät ja pihtaat. Ihana poikarukka. Minkä ikäinen olet? 25?
Onko sulle tärkeämpi onnellinen suhde vai puhdas kämppä? Molempia ei voi saada aina! Mulla sama tilanne, mies ei osaa oikein siivota kunnolla, siis samojen standardien mukaisesti kuin minä ja välillä tympäisee todella kun olen kauhean väsynyt enkä jaksaisi itsekään siivota ja mies on siivonnut miten sattuu. Tekisi mieli valittaa mutta kun tiedän että mies on tehnyt parhaansa niin tyydyn olemaan hiljaa ja istun sohvalle lepäämään. Uhrauksia on pakko tehdä jos haluaa olla onnellinen :)
Ok, kiitos rakentavasta mielipiteestäsi, itsekin mietin, että olenko kohtuuton. Mielestäni kuitenkin teen kodin töistä 50% tai enemmän.