Valistakaa tyhmää älypuhelimista, pliis!

Vierailija

En ymmärrä puhelimista nykyään enää mitään. Itsellä muutaman vuoden vanha halvin lumia.
Onko puhelinten näytöissä eroja, vai ovatko kaikki lasia(?) ja yhtä helposti särkyviä kuin lumian? Auttaako kalvot tms. särkymistä vastaan?
Onko huawei ihan p....? Pitäisi ostaa isälle joululahjaksi joku (edullinen) älypuhelin, mitä suosittelisit?
Mikä puhelin sinusta on hyvä? Miksi? Omakin pitäisi vaihtaa ja monella näkyy olevan samsung, onko se hyvä?
Kiitos jos joku voi vastata, edes tuohon ensimmäiseen kohtaan :)

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osassa puhelimia on hyvin vahva näyttö.

Täydellinen palstavastaus! :D

Pistän paremmaksi: 

"En jaksanu lukea koko ketjua mutta mun siskon puhelimen näyttö meni rikki huhtikuussa. "

Vierailija

Suosittelen hinnaltaan "sopivaa" samsungia. Itselläni 3 vuotta vanha samsung, eikä näytössä naarmuakaan, vaikka ei ole suojakalvoja käytetty, on kovaa lasia. Särkyminen on eri asia kuin naarmu, ei känny väkivaltaa kestä.

Vierailija

Itselläni on Samsung galaxy S4 ja siitä olen tykännyt. Samsung, iPhone ja nokialaiset taitavat olla edelleen suosituimpia puhelimia Suomessa ja Samsungia suosittelen näistä kolmesta jos haussa on edullinen puhelin. IPhone on kallis ja yhden Lumian olen ostanut, mutta se oli erittäin huono. Huaweista en osaa sanoa mitään.

Suojakalvo kannattaa laittaa puhelimeen, mutta kunnolla puhelinta suojaa kunnon kotelo, missä on läppäkansi.

Et mainitse isästäsi kauheasti mitään. Millainen puhelin on ennen ollut, kuinka vanha hän on? Riippuen iästä älypuhelin voi olla hankala käyttää. Yleensä edullisemmat mallit ovat pieniä, koska isot näytöt ovat nyt muotia. Omalla äidilläni on samsung S4 mini, mikä on oikein simppeli hänelle.

Vierailija

Minulla on nyt 7 kk kokemus Huaweista. Olen samaa mieltä monien testaajien kanssa, että siinä sai kohtuurahalla paljon puhelinta. Mitään ongelmia minulla ei ollut Honor 6:n kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt 7 kk kokemus Huaweista. Olen samaa mieltä monien testaajien kanssa, että siinä sai kohtuurahalla paljon puhelinta. Mitään ongelmia minulla ei ollut Honor 6:n kanssa.

Oho, sana unohtui. Piti sanoa, että ongelmia ei ole ollut.

Vierailija

Halpa iPhone oli omalle isälle se helpoin valinta. esim 5S saa jo 399e. Mutta ehkä pitäisi lähteä käyttäjä edellä, mitä oletat että isäsi puhelimella tulee tekemään? Jos pelkkää puhelua ja tesktiviestiä, ei tarvitse edes älypuhelinta...

Vierailija

En halua mennä kauppaan :/
Isäni on 67v.
Haluaisi älypuhelimen, vaikka tuskin kovin paljoa käyttää muuta kuin puhumiseen. Huolimaton ja epäsiisti. Ei pidä puhelimesta huolta ja tiputtelee varmasti kännipäissään.
Ap

Vierailija

En ostaisi samsungia enkä sonya (muisti tupaten täynnä täysin turhia sovelluksia), en applea (hinta aivan käsittämätön).

Vaikka oneplusone, maksaa 250€

Taikka joku muu oneplus -tuote.

https://oneplus.net/fi/oneplus-one

Kannattaa pitää silmällä myös murobbs myyntipalstaa, sekä huutonettiä ja toria.

Parivuotiaan huippuluurin saa satasella nykyään, jos on kunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halpa iPhone oli omalle isälle se helpoin valinta. esim 5S saa jo 399e. Mutta ehkä pitäisi lähteä käyttäjä edellä, mitä oletat että isäsi puhelimella tulee tekemään? Jos
pelkkää puhelua ja tesktiviestiä, ei tarvitse edes älypuhelinta...

399€ on minusta kallis :(
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osassa puhelimia on hyvin vahva näyttö.

Täydellinen palstavastaus! :D

Pistän paremmaksi: 

"En jaksanu lukea koko ketjua mutta mun siskon puhelimen näyttö meni rikki huhtikuussa. "

Hahaa, jatkan tästä:

Miksi kukaan ostaa mitään tyhmiä ja kalliita älypuhelimia?? Ihan tavallisella puhelimella pärjää ihan hyvin!

Vierailija

Miksi isäsi haluaa älypuhelimen jos käyttää vain puhumiseen?

Meidän äidille vaihdettiin lankapuhelin sellaiseen lankapuhelimelta näyttävään kännykkään (muistaakseni hobby hallista). Pointtina oli että laskut pieneni huomattavasti ja äiti oli tyytyväinen kun puhelin ei näyttänyt erilaiselta ja "vaikealta". Äitini oli tuolloin 78v, dementia alkamassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat