Murhattu perheenäiti odotti hakijaa puolen yön aikaan, mutta poliisit löysivät kuolleena klo 5??
Miten tässä joku mättää? Oliko hakemista jo sovittu jonkun kanssa? MItä teki hakija, kun perheenäitiä ei löytynytkään? Palasi kotiin?
Kommentit (90)
Kamelikuskit eivät kävele vaan ratsastavat sillä kamelilla, hölmö.
Eiköhän poliisi kohta löydä tämän tyypin.
Poliisi taisi sanoa ettei tappaja ollut samassa ravintolassa kuin nainen.
Poliisi muistaakseni puhui että kyseessä olisi tuulipuku. Siinä tapauksessa jalassa siis lenkkarit, joissa heijastinnauhaa. Poliisin mukaan infrapuna muuttaa värejä, joten ei voi sanoa kunnolla minkävärinen asu ja hiukset ovat. Ehkä hiukset ovat kumminkin ruskeat ja iho vaalea, koska kontrasti näyttää suurelta. Iso, ilmeisesti pitkäkin, kuntoileva mies, harrastanee salia ja/tai voimaa vaativaa lajia, nyrkkeily, tms. Näyttää että raajat ovat pitkät. En usko keski-ikäiseksi, kuten joku epäili, max. n. 40, mutta paremminkin 20-30 välillä.
Tuossa asussa (jos pitää siis paikkansa), tuskin ollut ravintolassa vaan asuu paikkakunnalla. Näköetäisyydellä naisen kävelyreittiä. Mielestäni tuo nopea määrätietoinen askel tarkoittaa, että nähnyt naisen, valinnut uhriksi ja lähtenyt seuraamaan (videossa jossa kulkee oikealle) naista. Varastanut laukun ja tappanut naisen jossain terveysaseman ja kunnantalon välimaastossa, ilmeisesti kunnantalon parkkipaikalta nainen löytyi(?).
Se, että palaa samaa matkaa rikoksen jälkeen (toinen video), kertoo että todennäköisesti paikkakunnalla asuu tai ainakin viettänyt yön siellä. Laukkukin löytynyt alueelta tyhjennettynä.
Karmea tapaus, kylmäverinen tappajahan tässä kyseessä.
Hirveä suru perheelle, jotenkin ajattelin että saattoi olla jopa naisen kotona asuva lapsi oli se, joka häntä oli hakemassa. Nuori, parikymppinen siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin menossa hakemaan ja toista ei löytyisi, eikä saisi puhelimeen enää yhteyttä, kiertelisin alueen tarkastai ja lopulta ottaisin yhteyttä poliisiin. Hysteerinen?
Sinulta ei ole sitten ollut ketään kadoksissa... Oma kokemus on se, että poliisi ei ala hakemaan AIKUISTA ihmistä, vaan kehottaa odottamaan seuraavaan päivään. Kehotettiin myös
sairaaloita läpi, kavereille jne. Mitään todellista apua ei tullut, löysin sitten miehen itse työpaikan sohvalta nukkumasta - kännissä.
Lapset ja vanhukset ovat toinen juttu, mutta bileistä palaava aikuinen nainen ei saa poliisia liikkeelle. Sympatia voit saada, muuta et.
Hjaa, minä olen ainakin saanut partion heti kadonneen äitini perään kun tajusin hänen asuntonsa olevan tyhjä. Kyseessä tosin itsetuhoinen henkilö. Joten jos läheinen on kadoksissa ja tuntuu yhtään siltä, että tämä saattaisi olla tekemässä itselleen jotain, niin turha sitä puhelua poliisille on pantata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin menossa hakemaan ja toista ei löytyisi, eikä saisi puhelimeen enää yhteyttä, kiertelisin alueen tarkastai ja lopulta ottaisin yhteyttä poliisiin. Hysteerinen?
Sinulta ei ole sitten ollut ketään kadoksissa... Oma kokemus on se, että poliisi ei ala hakemaan AIKUISTA ihmistä, vaan kehottaa odottamaan seuraavaan päivään. Kehotettiin myös
sairaaloita läpi, kavereille jne. Mitään todellista apua ei tullut, löysin sitten miehen itse työpaikan sohvalta nukkumasta - kännissä.
Lapset ja vanhukset ovat toinen juttu, mutta bileistä palaava aikuinen nainen ei saa poliisia liikkeelle. Sympatia voit saada, muuta et.
Hjaa, minä olen ainakin saanut partion heti kadonneen äitini perään kun tajusin hänen asuntonsa olevan tyhjä. Kyseessä tosin itsetuhoinen henkilö. Joten jos läheinen on kadoksissa ja tuntuu yhtään siltä, että tämä saattaisi olla tekemässä itselleen jotain, niin turha sitä puhelua poliisille on pantata.
Täytyy olla jotain muutakin syytä kuin läheisen huoli jos tonen ei palaa sovitusti pikkujoulusta tai muusta illanvietosta. Normaalisti etsinnät aloitettasiin aikaisintaan sitten kun ei ilmesty myöskään töihin tms. Se ei ole vielä mikään poliisiasia jos joku lähtee lätkimään tai käy vieraissa.
Hirveä tapaus olen töissä ihan tuossa vieressä. Teen vuorotyötä, vuoroissa ollaan iltaisin yksin ja pääset klo 23.
Joku kysyi niin sää oli tihkusateinen ja tuulinen.
Tunnen kaksi persoonallisuushäiriöistä ihmistä ja onko sattumaa mutta kummatkin kävelevät kuin tuo mies. Robottimainen "armeijakävelytyyli", joka kiinniittää huomion. kummatkin myös pitkiä, kuten tuo mies - näytää yli 185 senttiseltä.
Asun Hyrylän lähellä ja siinä kunnantalon tuntumassahan on sellaista rakentamatonta tonttia, jossa ei varmaan paljoakaan liikennettä edes päivällä, löytyiköhän uhri siitä?
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista 😭.Oliko naisella pieniä lapsia?
Ei ollut, harvalla lähes viiskymppisellä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella pelottava ja outo rikos. Mutta en ymmärrä miten jotkut sanovat tuota kävelytyyliä poikkeavaksi. Omituisen päämäärätietoinen se on (ainakin rikospaikalle mennessä) , mutta ryhti on hyvä ja minusta näyttää kaikinpuolin melko tavalliselta urheilullisen, hoikan ihmisen kävelemiseltä.
Se kävelytyylin poikkeavuus liittynee tilanteeseen. Ei ainoastaan siihen rikokseen, vaan ylipäänsä siihen että kävelee (pelottavan) syrjäisessä öisessä taajamassa tuohon tyyliin. Aamulla juna-asemalla tuossa ei olisi mitään poikkeavaa, kiireinen kaveri vaan ajatuksiin uppoutuneena kuten kuka tahansa. Mutta hän kävelee kuin ei olisi mitenkään outoa kävellä noin keskellä (sateista ja tuulista?) alkutalvista yötä.
Mä kävelen aina nopeasti kuin olisi kiire, mutta erityisen rivakasti jos on kylmä.
Mä kans mut mä tarkkailen myös ympäristöäni ja aivan varmasti erityisesti jos olen jossain öisessä syrjäisessä taajamassa. Toi vaan menee videolla kuin jonkun johdatuksen saattelemana.
Miksi ei menisi, toisella puolella terveyskeskus, toisella puolella joutomaata, eli ei kummaltakaan puolelta voi oikein yllätyksiä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Millainen sää tuolla oli tuona yönä?
Kova tuuli, mutta ei muuten mitenkään kylmää, saattoi ropista vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi persoonallisuushäiriöistä ihmistä ja onko sattumaa mutta kummatkin kävelevät kuin tuo mies. Robottimainen "armeijakävelytyyli", joka kiinniittää huomion. kummatkin myös pitkiä, kuten tuo mies - näytää yli 185 senttiseltä.
Asun Hyrylän lähellä ja siinä kunnantalon tuntumassahan on sellaista rakentamatonta tonttia, jossa ei varmaan paljoakaan liikennettä edes päivällä, löytyiköhän uhri siitä?
Löytyi siitä risteyksen tienoilta, jos viitsit yhtään lukea.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tapaus olen töissä ihan tuossa vieressä. Teen vuorotyötä, vuoroissa ollaan iltaisin yksin ja pääset klo 23.
Joku kysyi niin sää oli tihkusateinen ja tuulinen.
Ei kannattaisi täällä kertoa yksityiskohtia?
Onhan tappaja saattanut tulla kysymään uhrilta jotain aivan hämäys mielessä ja sitten yhtäkkiä käynyt hakkaamaan.Uhri ei ole edes yrittänyt paeta jos näin on tehnyt.Onko tuossa valvontakameran kuvassa pientä pätkintää, jolloin kävely vois vaikuttaa tuommoiselta.
Profilointia: Ryhti, vartalo ja tuulipuku antaa kuvan liikunnallisesta tyypistä. Heijastinlenkkarien käyttö kertoo kuntoilun tapahtuvan usein pimeän aikaan. Mies astui oudosti koko oikealla jalkapohjalla, mikä viittaa tuoreeseen tai pysyvään varvasvammaan. Oikealla jalalla potkitaan kovaa esim. jalkapallossa ja eräissä kamppailulajeissa. Raakalaismaisuuden ja teon kylmyyden vuoksi taustalla voi olla myös sotimiskokemusta ja -koulutusta.
Kauhea tapaus, mutta turhaan puolisoa syytellä, hänhän oli ajellut ympäriinsä ja soittanut poliisit. Mun mies ei olisi varmaan soittanut poliiseja vaan ajatellut, että rouva jäänyt vielä juhlimaan, toki olisi saattanut piipahtaa siellä kapakassa etsimässä mua , mutta tuskin sen enempää ja sama toisinpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekaantui kännissä mamuun ja tulos tämä?
Tai kenties nuivaan ja kertoi tälle kohtalokkain seurauksin että hänellä ei ole mitään maahanmuutajia vastaan. Epäillyn kävelytyylikin viittaa arjalaiseen sotaintoilijaan.
Tuo tuli minullekin ihan ensimmäisenä mieleen.
Ei kai poliisi ole vihjannutkaan että kuvien mies olisi tekijä? Hänhän voi olla vain öinen liikkuja, joka on poiminut talteen kadulta löytämänsä käsilaukun, eikä liity itse murhaan mitenkään. Ehkä on vienyt laukun sisällön, ehkä se oli jo putsattu.
Mies halusi käsilaukun = rahaa.
Rahaa tarvitsevat yleensä päihderiippuvaiset. Kuitenkaan miehen kävelytyyli ei ole tyypillisen "narkkarin" tyylistä (voisin kuvitella että juoksisi, olisi hernostunut, huumetyypit usein jotenkin nykiviä liikkeissään)
kävelee niin tyynen rauhallisesti eteenpäin, että tulee mieleen oliko kösilaukku vain lavaste?
Ei tehnyt sitä sen takia , että pääsisi hoitoon niinkuin jotkut ... Olisi jo jäänyt kiinni.
Väkisin tulee mieleen tarkotuksella tehty, eli just nimenomaista naista kohtaan tehty.
Mutta kuka ja miksi..
Nyt taas, kävelytyyli ei tee kenestäkään murhaajaa. Minfon puolellakin on jo syyllistetty mm. mielenterveyspotilaat ja armeijan työntekijät. Herätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista 😭.Oliko naisella pieniä lapsia?
Ei ollut, harvalla lähes viiskymppisellä on...
Hyvinkin voi olla. Nainen oli 48-vuotias ja nykyään monet tekevät lapsia nelikymppisinä. Oma äitini oli 43v kun synnyin eli olin 5-vuotias kun äitini oli 48. En ollut pieni vai?
Miten mä en näe tässä mitään ihmeellistä että mies lähtee hakemaan vaimonsa ravintolasta? Julkiset ei ehkä kulje ja pikkujouluaikaan voi olla taksijonoja. Nainen on lähtenyt ravintolan edestä hiukan vastaan ja käynyt todella paska tuuri. joutunut murhatuksi ihan sattumalta. Ruumis on laitettu piiloon näkyviltä joten sitä ei heti löydetty. Hakija on soittanut poliisille ja todennäköisesti ajellut ympäriinsä vaimoaan etsien. Kaikki on niin loogista kuin tuossa tilanteessa voi olla.
Mä kävelen aina nopeasti kuin olisi kiire, mutta erityisen rivakasti jos on kylmä.[/quote]
No montakos murhaa sulla on tunnollasi?
Nyt spekuloidaan murhaajan poikkeuksellisen rauhallista ja määrätietoista kävelytyyliä?