Murhattu perheenäiti odotti hakijaa puolen yön aikaan, mutta poliisit löysivät kuolleena klo 5??
Miten tässä joku mättää? Oliko hakemista jo sovittu jonkun kanssa? MItä teki hakija, kun perheenäitiä ei löytynytkään? Palasi kotiin?
Kommentit (90)
Vanhan miehen olemus toi kävely, joku viiskybänen.
"En liiku pimeällä"
Täällä Lapissa en voisi sitten käydä edes töissä..
Vierailija kirjoitti:
Mulla periaate, pimeällä en liiku. Tosin baariin en lähtisi mistään hinnasta. Onneksi baarit on jo käyty, kun ikää on jo 50v. Silti mulla teini-ikäiset lapset.
Tänä päivänä ei ole enää turvallista.
Siis miten on edes mahdollista, jos asut Suomessa, olla liikkumatta ulkona pimeällä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla periaate, pimeällä en liiku. Tosin baariin en lähtisi mistään hinnasta. Onneksi baarit on jo käyty, kun ikää on jo 50v. Silti mulla teini-ikäiset lapset.
Turvallisempaa kuin 20-30 vuotta sitten ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen van nuoria 5 kymppisiä : D
Mitenhän on naisen exien kanssa? Tai paikallinen pikkurahan tarpeessa ollut piripää lähtenyt seuraamaan baarista? Useinhan ne tekijät löytyvät niistä tutuista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tänä päivänä ei ole turvallista, niin ei ole ollut 10, 20 tai 30 vuotta sittenkään, jos tilastoja katsoo... ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin menossa hakemaan ja toista ei löytyisi, eikä saisi puhelimeen enää yhteyttä, kiertelisin alueen tarkastai ja lopulta ottaisin yhteyttä poliisiin. Hysteerinen?
Sinulta ei ole sitten ollut ketään kadoksissa... Oma kokemus on se, että poliisi ei ala hakemaan AIKUISTA ihmistä, vaan kehottaa odottamaan seuraavaan päivään. Kehotettiin myös soittamaan sairaaloita läpi, kavereille jne. Mitään todellista apua ei tullut, löysin sitten miehen itse työpaikan sohvalta nukkumasta - kännissä.
Lapset ja vanhukset ovat toinen juttu, mutta bileistä palaava aikuinen nainen ei saa poliisia liikkeelle. Sympatia voit saada, muuta et.
Varmaan riippuu paikkakunnasta ja poliisista. Eikö tuossa aiemmin kirjoitettu, että oli otettu yhteyttä poliisiin ja poliisi sitten naisen löysikin.
Ei mitään ihmeellistä. Puolenyön aikoihin voi olla arvio väliltä ~12-1. Jos hakija on ensin katsellut itse, ei ole löytänyt, on esim tunnin-parin päästä soittanut poliisit, silloin kello ois 2-melkein 3. Pollarit ei varmaan heti oo tulleet paikalle kun ei ole mikään akuutti hätä, tai siis normaaliin kadonneen etsintään ei lähdetä pillit huutaen. Eikä popot varmaan ole heti löytäneet joten ei toi aikajana nyt niin ihmeelliseltä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin menossa hakemaan ja toista ei löytyisi, eikä saisi puhelimeen enää yhteyttä, kiertelisin alueen tarkastai ja lopulta ottaisin yhteyttä poliisiin. Hysteerinen?
Sinulta ei ole sitten ollut ketään kadoksissa... Oma kokemus on se, että poliisi ei ala hakemaan AIKUISTA ihmistä, vaan kehottaa odottamaan seuraavaan päivään. Kehotettiin myös soittamaan sairaaloita läpi, kavereille jne. Mitään todellista apua ei tullut, löysin sitten miehen itse työpaikan sohvalta nukkumasta - kännissä.
Lapset ja vanhukset ovat toinen juttu, mutta bileistä palaava aikuinen nainen ei saa poliisia liikkeelle. Sympatia voit saada, muuta et.
No, tässä tapauksessa sai poliisit liikkeelle, ei toki heti, mutta melko nopeasti kuitenkin. Eivät toki tarkoituksella ole välttämättä naista etsimässä, mutta kun suunnalla olivat, ajelivat myös Hyrylän katuja pitkin ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen van nuoria 5 kymppisiä : D
Haha sori joo, oon ite vaan niin nuori että jo kolmekybäset on mulle porukkaa joilla on toinen jalka haudassa jo XD mutta joo, eihän se nyt ihan niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ikää jo 50 vuotta, mutta pimeällä on pakko liikkua, koska valoisa aika ei kestä edes työpäivän pituutta tähän aikaan vuodesta. Ulkona on pimeää kun aamulla lähden töihin ja pimeää kun iltapäivällä palaan kotiin. Jo klo 16 iltapäivällä on pimeää tähän aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten töihin pääset?
Suomessa on pari kuukautta säkkipimeää lähes aamusta iltaan, että kovin rajoitteinen olet.
Myös 50-vuotias, aivan normaalielämään viettävä. Puhut itsestäsi kuin olisit joku hauras vanhus. Pelon kai muistat siirtää myös lapsiisi?
Ekana kun näin sen videon, ennen kuin luin yhtään kommenttia siitä, tuli mieleen että kävelee just kuin tietämäni muutamat "lievästi hullut" sekä pari kannabiksen liikakäyttäjää. Samaan aikaan tahdoton mutta määrätietoinen olemus. En tiedä syövätkö jotain lääkkeitä joka tekee tuollaisen luonnottoman rauhallisen vaikutelman. Tuntuu etteivät kiinnitä ympäristöön juuri huomiota, mielessä vain kulloinenkin päämäärä, ja juuri samanlainen tunnelma välittyy tuosta videosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä ei ole enää turvallista.Turvallisempaa kuin 20-30 vuotta sitten ainakin.
No tästä päivästä on ihan mahdoton vielä sanoa mitään. Suomi vuonna 2014 oli toki keskimäärin turvallisempi kuin aiemmin. Katsotaan nyt, millainen tuleva vuosi on. Maamme tilanne on aika lailla muuttunut lyhyessä ajassa.
Ja ennen kuin joku sanoo rasistiksi, muutama kymmenen tuhatta epämääräisen taustan omaavaa nuorta miestä ON turvallisuusriski, vaikka ne miehet olisivat kaikki latvialaisia kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä ei ole enää turvallista.Turvallisempaa kuin 20-30 vuotta sitten ainakin.
No tästä päivästä on ihan mahdoton vielä sanoa mitään. Suomi vuonna 2014 oli toki keskimäärin turvallisempi kuin aiemmin. Katsotaan nyt, millainen tuleva vuosi on. Maamme tilanne on aika lailla muuttunut lyhyessä ajassa.
Ja ennen kuin joku sanoo rasistiksi, muutama kymmenen tuhatta epämääräisen taustan omaavaa nuorta miestä ON turvallisuusriski, vaikka ne miehet olisivat kaikki latvialaisia kristittyjä.
Eikä edes välttämättä nämä turvapaikanhakijat vaan ne kaikki, jotka ovat ylittäneet rajan rekisteröitymättä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
"En liiku pimeällä"
Täällä Lapissa en voisi sitten käydä edes töissä..
En voisi minäkään täällä Helsingissä. Esimerkiksi tänään Helsingissä päivän pituus on 6h 33min. Useimmilla, kuten myös mulla, työpäivän pituus n. 8h. Mun pitäisi siirtyä viiden tunnin työaikaan, jos en ulos nokkaani aikoisi pimeällä pistää :D Mahtaisi pomo revetä riemusta...
Poliisin mukaan tekoon ei liity mitään seksuaalirikokseen viittaavaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015112920746786_uu.shtml
Minun äidilläni on sama periaate. Tosin hän on jo yli 80-vuotias. Itse näin reilunanelikymppisenä kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo, ettei liiku pimeällä. Etenkin tähän aijaan vuodesta, kun se pimeä tulee jo neljän aikaan :)