Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo ei anna koskea... :(

Vierailija

Oltu yhdessä 17v ja ikää meillä on vähän päälle 40, ja pari lastain löytyy. Meillä on ollut hyvä seksielämä, mutta vaimolla on viimeisen 3 vuoden aikana hiipunut seksihalut. Sanoi viime keväänä että ei oikein ole enää haluja ja johtuisi vaihtareista. No ei siinä mitään. Puhuttiin asiasta ja ollut aika kivasti seksiä, 2-5krt/kk. Ei vain ole samaa kuin ennen. Ei kiinnosta esileikit ja ei anna enää koskea ollenkaan intiimialueille :(. Olen kysynyt asiasta pari kertaa, mutta on suuttunut ja alkanut mököttämään. Enkä ole koskaan saanut mitän vastausta. Ollut jo muutaman vuoden vähän kuivana paikat, mutta se on hoitunut liukarilla. Tämä kyllä syö miestä kun ei saa enää koskea omaa seksikästä vaimoa. Mikä mättää? Meneekö vaihtareiden piikkiin?

M41

Kommentit (11)

Puhu muru
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit vaimosi haluttomuudesta viimeisen kolmen vuoden aikana ja pohdit mahdollisia syitä siihen. On erittäin hienoa, että haluat yrittää selvittää tilannetta.

Halu ja haluttomuus liittyvät hyvin moniin asioihin. Halulle täytyy olla tilaa ja toisaalta ihmisen pitää etenkin pitkässä suhteessa pitää yllä halua. Seksuaalisen halun puutteeseen voi kuitenkin olla syynä ihan jokin muukin asia kuin teidän intiimiläheisyys. Syitä voi olla monia kuten parisuhteen tilanne, työasiat, tiukentunut taloudellinen tilanne tai väsymys. Elämäntavat lähtien ruokailusta, liikunnasta, levosta ja päihteiden käytöstä vaikuttavat myös paljon haluumme.

Vaihdevuosien vaikutukset naiseen ovat yksilöllisiä. Limakalvojen kuivuminen on yksi oireista, mutta siihen on apua saatavilla. Liukuvoide ei usein yksin riitä, jos emättimen limakalvot ovat valmiiksi jo kovin ohuet ja arat. Gynekologin luona käynti on paikallaan, kun vaihdevuosioireisiin kuuluu mainitsemasi haluttomuus ja limakalvojen kuivuus. Suosittelen lämpimästi gynekologi ja seksologi Leena Väisälää. Häneltä voi varata ajan myös yhdessä kumppanin kanssa liittyen seksuaaliongelmiin tai seksuaalisuuteen liittyviin kysymyksiin. Apteekissa farmaseutit osaavat neuvoa emätinvoiteiden kanssa.

Olet yrittänyt selvittää tilannetta puhumalla, mikä on hyvä asia. Vaimosi ei ole kuitenkaan ole halunnut kuunnella. Tilanne on myös jatkunut kertomasi mukaan kolmen vuoden ajan. Teille voisi olla hyvä hetki harkita  kääntymistä pari- ja seksuaaliterapeutin puoleen yksin tai yhdessä, jos se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Voitte myös pohtia, sopisiko parisuhdekurssit teille? Niitä järjestää esimerkiksi Kataja. Ennen kuin luovuttaa kannattaa rauhassa selvittää tilannetta ja tutkia eri vaihtoehdot.

Jos terapeutin luo meno tai parisuhdekurssi tuntuvat huonoilta vaihtoehdoilta, voitte yrittää rauhassa yhdessä selvittää vielä asiaa. Voisitko ottaa asian puheeksi vielä lempeämmin ja pohtien, mitä voisitte yhdessä tehdä asialle vaimosi kanssa? Yritä saada vaimoasi kertomaan, miltä hänestä tuntuu ja kun tulee sopiva hetki yritä kertoa myös, miltä tilanne sinusta tuntuu. Jäin myös pohtimaan tapahtuiko silloin kolme vuotta sitten jotain, kun haluttomuus alkoi?

Vaikeissa asioissa voi joutua odottamaan pitkäänkin, että oma rakas kumppanikaan uskaltaa kertoa mistä kenkä puristaa. Toivon kärsivällisyyttä sinulle.

Vierailija

Parisuhdeterapia tuskin on hyvä vaihtoehto kun vaimon kanssa ei voi puhua seksistä. En muista että mitään erikoista olisi laukaissut vaimon haluttomuuden. Pikku hiljaa halut vain kadonnut. Toivottavasti myös vielä palaa... voiko naisella olla jonkinlainen keskiiän kriisi ja ei ole sinut itsensä kanssa?

M41

Vierailija

En ole koskaan arvostellut tai haukkunut ulkonäköä. Päin vastoin olen aina kehunut häntä seksikkääksi ja kauniiksi. Meinaa suuttua jos menee kehumaan...

M41

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan arvostellut tai haukkunut ulkonäköä. Päin vastoin olen aina kehunut häntä seksikkääksi ja kauniiksi. Meinaa suuttua jos menee kehumaan...

M41

Sitten on muuten vain estynyt. Oletko itse seksikäs?

Vierailija

[/quote]
Sitten on muuten vain estynyt. Oletko itse seksikäs?[/quote]

Olen pitkä raamikas mies, 192cm/100kg. Käyn kuntosalilla. Mielestäni seksikäs ;)

Kyllä tuo "koskemattomuus" rassaa. Ennen seksi oli niin vaivatonta ja luonnollista, mutta nyt jotenkin vaikeaa.

M41

Vierailija

Anteeksi jo etukäteen, että tuon näin ikävän näkökulman esille. Ex-mieheni haluttomuuden taustalta löytyi lopulta toinen nainen. Pistin äijän pihalle, kun asia selvisi. Onko sinulla mitään hienovaraista tapaa selvittää, voisiko tämä olla syy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jo etukäteen, että tuon näin ikävän näkökulman esille. Ex-mieheni haluttomuuden taustalta löytyi lopulta toinen nainen. Pistin äijän pihalle, kun asia selvisi. Onko sinulla mitään hienovaraista tapaa selvittää, voisiko tämä olla syy.

En usko että pettää, mutta kaikki on mahdollista. Laittaa haluttomuuden vaihtareiden piikkiin. Seksiä kuitenkin on 1-2krt/vko, mutta tuntuu että vaimo ole siinä läsnä. Ottaa kyllä suihin monta kertaa viikossa. Että kuitenkin on haluaja tyydyttää minua. Kun ei anna koskea niin tulee vähän semmoinen tunne että kosketukseni ällöttää vaimoa...
Vaimo kävi viime keväänä viikon työmatkalla ulkomailla ja ei sen jälkeen ole saanut koskea...😢

M41

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaimo kävi viime keväänä viikon työmatkalla ulkomailla ja ei sen jälkeen ole saanut koskea...😢

M41

Petti, järkyttyi itsekin kuinka helppoa oli pettää. Seurauksena pohjattoman huono omatunto. Ei vaan pysty kertomaan vaikka mieli tekisi, koska tietää että suhde saattaa loppua siihen. En sano että näin olisi, mutta tällaista minulla tuli mieleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

M41

Petti, järkyttyi itsekin kuinka helppoa oli pettää. Seurauksena pohjattoman huono omatunto. Ei vaan pysty kertomaan vaikka mieli tekisi, koska tietää että suhde saattaa loppua siihen. En sano että näin olisi, mutta tällaista minulla tuli mieleen.

Sen matkan jälkeen puhuttiin vaimon haluttomuudesta ja sanoi että halut on pikkuhiljaa hiipunut. Sovittiin että minä teen aloitteet ja on aina suostunut seksiin sen jälkeen. En vain ymmärrä miksi ei anna koskea!! Nykyään täytyy kysyä etukäteen jos kiinnostaa. Kaipaan sitä kun pystyi vain menemään vaimon viereen peiton alle ja koskea, suudella,hieroa... ja oli aina valmis.
Ja olen tietenkin miettinyt sitä matkaa jonka jälkeen asiat muuttui... tiedä sitten.

M41

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat