Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamulla migreeni, pitääkö mennä iltapäivällä töihin?

tuska

Itselläni migreenikohtaus kestää n. kolme tuntia. Jos lähden aamupäivällä töistä sen vuoksi niin pitäisikö kohtauksen jälkeen tulla takaisin kun olo parempi? Kysyn koska kukaan ei ainakaan meidän työpaikalla näin tee.

Kommentit (4)

Vierailija

Millainen sun migreeni on? Minä en ainakaan pystyisi. Juuri kävin neurologilla ja määräsi uudet lääkkeet ja sanoi, että kun kohtaus tulee, niin tulee vaan nukkua ja esim autoa en saa ajaa ollenkaan näinä päivinä.

Vierailija

Otsikkoon viitaten vastaan että menin, mulla alkoivat työt iltapäivällä ja aamulla tuli migreeni.

Lisätekstin luettuani sanon kuitenkin että jos olisin jo ollut aamulla töissä kun migreeni tuli en missään tapauksessa lähtisi seilaamaan neljää kertaa (!) työmatkaa päivän aikana vaan jäisin sinne kotiin mihin olisin kohtauksen saaneena mennyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin olisi outoa olla kotona vaikka sairasloman syy olisi poistunut.

Nämä pitää tarkastella tapauskohtaisesti, sillä työkyvyttömyyden kesto riippuu lääkkeistä ja migreenin jälkivaikutuksista. Mulla molemmat aiheuttaa voimakasta väsymystä vielä vähintään 6 h kohtauksen jälkeen ja lääkkeet aiheuttavat kasvojen alueen kihelmöintiä, mikä tekee puhumisesta epämiellyttävää. Eli ihan lääkärikin on suositellut pysymään kotona loppupäivän. Vaikka migreeni olisi pois, niin ei se vielä työkykyiseksi tee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat