Onko Lahti nykyään wt:mpi paikka kuin ennen?

Vierailija

Asuin siellä 80-90 -luvuilla. Nyt kävin pitkästä aikaa eilen. Jotenkin tuntui että oli muuttunut huonompaan suuntaan. Katukuva oli ankeampi, ihmiset juntimman oloisia. Ainahan siellä on ollut vähän sellaista, mutta ennen ne juntit oli "coolimpia" rock-juntteja ja sliippareita jne. Nyt ne on vaan tuppukylän harmaata massaa.

Katukuvasta erottaa kyllä hyvin ne kokoomusperheiden paremmat tytöt, jotka muuttaa lukion jälkeen Helsinkiin opiskelemaan ja sitten maailmalle.

Kommentit (3)

Vierailija

90-luvulla ihmiset ei vielä matkustelleet niin paljon kuin nykyään. Silloin suomalaisten pikkukaupunkien ero oikeisiin kaupunkeihin maailmalla ei ollut niin selkeä ihmisten mielissä, kun ei käyty vähän väliä Lontoossa ja muualla. Ei ollut vertailukohtaa. 

Vierailija

En tiedä miten wt paikka se ennen on ollut, mutta nykyään se on junttikylä vailla vertaa. Liikenteessäkin ajetaan 70-luvun mentaliteetilla, että tämähän on minun kaista ja sinä pysyt omallasi. Minua melkeinpä pelottaa ajaa siellä ja olen sentään ajanut isommissakin kylissä. Missään päin Suomea en ole saanut kaupoissa niin töykeää palvelua kuin Lahdessa, tosin muutama päinvastainenkin poikkeus on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat