Lapsi ystävän kanssa?

Vierailija

Haluaisin kovasti lapsen, mut olen sinkku. Tunnen miehen joka haluaisi myös lapsen kipeästi, me olemme ystäviä tai enemmänkin kavereita ja meillä oli myös lyhyt suhde vuosia sitten. En usko että meistä olisi pariskunnaksi, mutta olisiko mahdotonta tai tyhmää ajatella että tehtäis lapsi yhdessä vaikkei oltais yhdessä..?

Sivut

Kommentit (23)

pösilöitä kaikki

Ja miten aattelitte jakaa lapsen? Tappelette että kumpi sen saa ja kumpi joutuu etävanhemmaksi? Vai teettekö kaksi, että kumpikin saa oman?

Vierailija

Hirveä, itsekäs idea, jossa lapsen etu unohdettu. Elämä ei ole kuin elokuvissa. Lähtökohta lapsen hankinnassa pitää olla se, että lapsella on molemmat vanhemmat täysipäiväisesti osana elämäänsä, vaikkei ihanne lopulta toteutuisikaan.

minäminämullevauvaminähaluuuun

Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan mahdollista on. Ette olisi ensimmäisiä. Kannattaa ottaa asia puheeksi ja miettiä käytäntöjä.

Mahdollista se on vaikka tehdä lapsia oman isänsä kanssa, mutta se, että kannattaako on eri asia.

Vierailija

Käytännössä lapsi asuisi mun kanssa ja tapaisi isää paljon, tietenkin sitten pitäisi miettiä jos jompi kumpi alkaisi seurustella. Me tulemme hyvin erilaisista taustoista, minulla on taloudellista vakautta jota hänellä ei ja hänellä taas sellaista leikkisyyttä jota arvostan hänessä. Tiedän että olisimme molemmat hyviä vanhempia.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan mahdollista on. Ette olisi ensimmäisiä. Kannattaa ottaa asia puheeksi ja miettiä käytäntöjä.

Mahdollista se on vaikka tehdä lapsia oman isänsä kanssa, mutta se, että kannattaako on eri asia.

Mä en nyt ymmärrä, että mikä siinä on niin erityisen tuomittavaa, jos joku tekee lapsen kaverin kanssa. Voitte toki yrittää selittää.

maailmanmenoanykyäänvoivoi

Lapsella on oikeus syntyä rakkaudesta rakastaville vanhemmille rakastavaan perheeseen. Eikä jonain "kumähaluun" projektina ääliölle naiselle ja sen tuttavalle.

Vierailija

Lapsen kasvattaminen on kyllä parisuhteessa helpompaa, sanokaa mitä sanotte. Ehkä se voi toimia paremmin vanhemmilla jotka ovat kavereita keskenään. Eronneilla vanhemmilla on kuitenkin melko usein pahoja ristiriitoja keskenään. Ei toki aina, mutta useimmiten. Tässä tapauksessa pitäisi pitää vain huolta siitä että ollaan kavereita tapahtu mitä vaan (ja vain kavereita), eikä anneta "ulkopuolisten" tulla siihen väliin.

facepalm

Vierailija kirjoitti:
Käytännössä lapsi asuisi mun kanssa ja tapaisi isää paljon, tietenkin sitten pitäisi miettiä jos jompi kumpi alkaisi seurustella. Me tulemme hyvin erilaisista taustoista, minulla on taloudellista vakautta jota hänellä ei ja hänellä taas sellaista leikkisyyttä jota arvostan hänessä. Tiedän että olisimme molemmat hyviä vanhempia.
Ap

Niin miettiä mitä?

Vierailija

Miten parisuhteessa elävän ihmisen halu saada lapsi ei ole itsekästä ja hirveää mutta yksin elävän ihmisen on..? Tuollaisessa tapauksessa lapsi saa kaksi sitoutunutta ja rakastavaa vanhempaa, eikö se ole tärkeintä eikä se että he ovat yhdessä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus syntyä rakkaudesta rakastaville vanhemmille rakastavaan perheeseen. Eikä jonain "kumähaluun" projektina ääliölle naiselle ja sen tuttavalle.

Ja kaikki lapset syntyvät tuollaiseen tilanteeseen? Salli mun nauraa. Miksi muuten ydinperheeseen syntyvä lapsi ei ole "kumähaluun"-projekti? On se, ihan samalla tavalla. Vanhempien rakkaus lapseen ei synny siitä, että he ovat parisuhteessa keskenään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hirveä, itsekäs idea, jossa lapsen etu unohdettu. Elämä ei ole kuin elokuvissa. Lähtökohta lapsen hankinnassa pitää olla se, että lapsella on molemmat vanhemmat täysipäiväisesti osana elämäänsä, vaikkei ihanne lopulta toteutuisikaan.

Kenellä on molemmat vanhemmat täysipäiväisesti osana elämää? No meillä on, kun teemme miehen kanssa kotoa töitä, mutta suurimmassa osassa perheitä näin ei ole. Ja meilläkin lapset aloittavat jossain vaiheessa kokopäiväisen päivähoidon.

Vierailija

Miettiä käytännön järjestelyt niin että ei synny riitatilanteita, järjestää asiat niin ettei kummankaan side lapseen katoa tms.
Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat