Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla vilkkaammanpuoleista taaperoa?

Vierailija

Kerro hänen edesottamuksistaan! Kaipaan vertaistukea. En nyt just viitsi omia juttuja tässä yhdellä kädellä näpyttää, kun oma taaperoni nukkuu tässä sylissä.

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä on vilkas 2-vuotias. Ei kuitenkaan ole mikään pieni pirulainen vaan muuten vain touhuaa menemään koko ajan.

Toki joskus menee piiloon tekemään jotain kiellettyä, kuten syömään koiran nappuloita sänkyyn peiton alle, mutta se taitaakin olla se pahin mitä tähän asti on tapahtunut :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Fyysisesti/motorisesti vilkas vai sosiaalisesti/suullisesti vilkas? Vai molempia :)

No siis lähinnä semmoinen ehtiväinen. Mun oma yksilö on 1,5-vuotias, joten ei ole niin kovin sanallisesti vilkas vielä.

Ap

Vierailija

Vilkas on. Juokee harrastuksissa ympyrää eikä keskity, tönii muita, i
Kiipeää aina mahdollisuuden tullen. Juoksee kotona edestakas lujaa, joskus päin seinää.. Ei istu syödessä ellei turvavöitä (tilanne hiukan parantunut), rikkoo ja heittää tavaroita, iloinen on ja hyvin rakastettu 2v poika kyseessä. Eniten minua harmittaa tuo toisten töniminen. Saattaa olla niin kierroksilla että ystävällinen tervehdyn on kaverin tahaton jyrääminen :( <3

Vierailija

5 jatkaa uhmakin on jo päällä saattaa kerhossa esim. 25 kertaa tehdä saman asian jonka olen kieltänyt esim.kiipeää repimään ikkunakoristeita tai ryntää rämpyttämään flyygeliä.. Mut vaihtelee päivittäin. Jos minä sekä lapsinollaan virkeinä niin menee ihan hyvin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vilkkailla taaperoilla on aina äidit, jotka tyytyy huutelemaan kieltoja, ei koskaan toimimaan,

Sinähän sen tiedät parhaiten.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vilkkailla taaperoilla on aina äidit, jotka tyytyy huutelemaan kieltoja, ei koskaan toimimaan,

Kuules seiska, en todellakaan tyydy huutelemaan. Lapsi halkaisisi hetkessä kallonsa tai rikkoisin jotain. Ei meiän lapsi ainakaan mihinkään huuteluun reagoi. Pitää ottaa napakasti kiinni, katsoa silmiin ja sanoa jäätävästi "ei" "töniminen sattuu! Pyydä anteeksi". Sekään ei valitettavasti usein toimi kun pojalla on uhma ja kokeilee sitten uudestaan joskus äiti taas kieltäis. Aarg :D

Vierailija

Meillä alkoi jo vauvana, ei jaksanut yhtään olla aloillaan. Ulkovaatteiden pukeminen oli yhtä tuskaa, molemmat hiestä märkänä, kun pieni huusi ja riuhtoi. Pysyin aina rauhallisena ja puin loppuun asti. Kesti ensimmäisen ja toisen talven (syksyllä syntynyt). Rappusten kiipeäminen alkoi 6kk iässä ja aina sai juosta perään ja keskeyttää ruoanlaitot, tiskit yms. Yläkerrassa oli portti, mutta  sen käyttö oli lopetettava noin 7-8kk iässä, koska lähti kiipeämään yli ja se olisi ollut paljon vaaraallisempaa, kuin muuten tulla rappuset alas. Kiinteiden aloittamisesta lähtien kiipesi ruokapöydälle ties kuinka monta kertaa ruokailun aikana. Joka kerta heti nostettu pois. Pyöri syöttötuolissa ympyrää ja sai olla tosi nopea, että sai lusikan suuhun. Ruokalautanen lensi usein seinään, ihan yht`äkkiä sai jonkun raivarin ilman mitään varoitusta. Kehittyessä oppi hakemaan jakkaran ja kiipeämään keittiön työtasoille (näitä sattui vain miehen kanssa, itse olin silmä tarkkana). Pihalla ei voinut leikkiä aloillaan vaan koko ajan piti lähteä tutkimaan ja juosta. Juoksi usein ja katsoi muualle, joten on törmäillyt milloin mihinkin tolppaan leikkipuistossa. Ja mitähän kaikkea sitä onkin ollut. Ainakin laihduin 1kg/vko kun oli juostava perässä.

Aina ollut oikein iloinen lapsi. Nyt hyvin rauhallinen ja omatoiminen 3v. Yllättävän nopeasti kuitenkin alkoi helpottamaan. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat