Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei enää parisuhdetta, yksinäisyys kalvaa

Vierailija

Yli kymmenvuotinen suhde päättyi kesällä ja ankeaa olla yksin vapaa-ajat. Yksi ihastus oli ilmassa, mutta tilanne jotenkin auki. Mitään vakavaa siitä ei kuitenkaan ole kehittynyt. Vielähän töissä menee ja liikunnan parissa, mutta iltaisin toivoo, että pääsee nukkumaan mahdollisimman pian. Käytin jossain vaiheessa unilääkkeitäkin, mutta niitten avulla en halua loppuelämää nukkua. Pitäisikö vapaat täyttää kaikella ohjelmalla vai olisiko syytä mietiskellä elämää omissa oloissaan? Miten olette selvinneet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (10)

Vierailija

Siis oot ollut kymmenen vuotta parisuhteessa ja nyt jo muutaman kuukauden jälkeen erosta haikailet uutta suhdetta? Aika nopea olet käänteissäsi.

Vierailija

Muutin erilleni pitkästä suhteesta ja voin sanoa, että nautin yksinolosta! Ihana vaan nysvätä ja olla, osa ajasta kuluu harrastuksissa ja kavereita + vakisäätöä tavaten. Itse ehdottaisin, että annat aikaa itsellesi aikaa toipumiseen etkä heti hae uutta ihastusta, ainakaan kovin vakavaa. Laastarisuhde ok, mutta laastarina. Ja tee sellaisia juttuja, mistä olet haaveillut ja mikä saa sinut hyvälle tuulelle. Itse varasin lennot kohteeseen, jonne olen aina halunnut matkustaa. Ja muitakin juttuja on, mitä haluan vielä kokeilla. Halipulasta pääsee yli, usko pois...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis oot ollut kymmenen vuotta parisuhteessa ja nyt jo muutaman kuukauden jälkeen erosta haikailet uutta suhdetta? Aika nopea olet käänteissäsi.

En ole ap, mutta jos yhteenpaluusta tms. ei ole mitään toivoa, niin mitäpä muuta siinä voi muuta kuin yrittää päästä eteenpäin?

Jokaisella on omat keinonsa, ap:lla se on toive uudesta suhteesta, eikä siinä ole mitään väärää.

Vierailija

Mikä sitten on nopeaa vaihtoa. Entinen mieheni vaihtoi minut pois, kun löysi siihen rinnalle uuden suhteen. Ei kestä yksin olemista lainkaan.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:
Muutin erilleni pitkästä suhteesta ja voin sanoa, että nautin yksinolosta! Ihana vaan nysvätä ja olla, osa ajasta kuluu harrastuksissa ja kavereita + vakisäätöä tavaten. Itse ehdottaisin, että annat aikaa itsellesi aikaa toipumiseen etkä heti hae uutta ihastusta, ainakaan kovin vakavaa. Laastarisuhde ok, mutta laastarina. Ja tee sellaisia juttuja, mistä olet haaveillut ja mikä saa sinut hyvälle tuulelle. Itse varasin lennot kohteeseen, jonne olen aina halunnut matkustaa. Ja muitakin juttuja on, mitä haluan vielä kokeilla. Halipulasta pääsee yli, usko pois...
No varmaan jos on noin helppoa saada seuraa ja voi käyttää ihmisiä kuin leikkikaluja. 

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan jos on noin helppoa saada seuraa ja voi käyttää ihmisiä kuin leikkikaluja. 

-Mies 29v + 1v-

:D kyllä se seuran saanti on suht helppoa, jos on kiinnostunut ihmisistä ja omaa hyvän ulosannin. Ja aika hyvin ex-koulukiusatulta mielestäni se. Mutta kyllä sitä omassa seurassa viihtyy parhaiten. Vakisäätö alias laastari ei halua seurustella, joten ihan ok molemmin puolin olla leikkikaluna, kun tahtotila on sama.

Vierailija

Samaa mieltä ekan kommentoijan kanssa. Itse sinkkuna nyt pari vuotta ,muutaman vuoden kestäneen suhteen jälkeen, enkä todellakaan kaipaa uutta suhdetta vielä. Toki uusia ihmisiä on tullut tapailtua, mutta ei ole mitään tarvetta roikkua toisessa ihmisessä tai alkaa uudestaan jakamaan omaa elämää toisen kanssa. Itsenäisyys ja vapaus on ihanaa. Ehkä ap on vain todella läheisriippuvainen (siksi ed. suhdekin kesti niin kauan). Ja ap on hylännyt parisuhteensa aikana muut ihmissuhteet eikä hänellä ole nyt edes ystäviä, joiden kanssa jakaa vapaa-aikaa ja tyydyttää sosiaalisia tarpeita ja saada huomiota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ekan kommentoijan kanssa. Itse sinkkuna nyt pari vuotta ,muutaman vuoden kestäneen suhteen jälkeen, enkä todellakaan kaipaa uutta suhdetta vielä. Toki uusia ihmisiä on tullut tapailtua, mutta ei ole mitään tarvetta roikkua toisessa ihmisessä tai alkaa uudestaan jakamaan omaa elämää toisen kanssa. Itsenäisyys ja vapaus on ihanaa. Ehkä ap on vain todella läheisriippuvainen (siksi ed. suhdekin kesti niin kauan). Ja ap on hylännyt parisuhteensa aikana muut ihmissuhteet eikä hänellä ole nyt edes ystäviä, joiden kanssa jakaa vapaa-aikaa ja tyydyttää sosiaalisia tarpeita ja saada huomiota.

Hmm. olen eri mieltä. Jos suhde kestää kauan , on siis kyseessä todella läheisriippuvainen ihminen. Ysyäväpiirissäni liitot ovat kestäneet 15-20 v ja tuskin siitä kyse. Ystävyyssuhteet ja harrastukset ja työ eivät korvaa parisuhdetta. Osa viihtyy yksin koko elämän, osa haluaa kumppanin. Avioliittoni kesti 15 v ja sen jälkeen seurustelin vuosia. Nyt olen sinkku ja voisin vielä joskus seurustella, avioituakin. Mutta en halua vakituisesti jakaa kotiani kenenkään kanssa. Tarvitsen itsenäisyyteni.

Vierailija

Muakin häiritsi "laastarisuhde ok". Kai se on ok jos toinenkin tietää olevansa laastari. Itse en haluaisi olla siinä virassa oikein kenellekään ihmiselle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat