Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaippagallup

11.02.2006 |

Hei!

Aloitanpa viikonlopun kunniaksi vaippagallupin!

Siis kerropa mi' ä vaippoja käytätte, ja miksi.

Erityisesti kiinnostaa kestoilijoiden systeemit. Vastatkaa silti kaikki kertiksien käyttäjätkin! Kokemukset kiertämään, jos vaikka tällä konstilla löytyisi jokaiselle sopiva vaippa;)

Heffaklumpen ja kolme termiittiä (joista tosin vain yksi enää vaipoissa)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeillut cittarin Huggies-vaippoja? Mun mielestä niiden paikoillaan pysyvyys on aivan eri luokkaa kuin esim.Liberoissa. Huggisien vyötärö on verrattavissa Pampersin Active fittiin, jopa vielä jämäkämpi ja pysyy varmasti paikoillaan. Imukykykin on hyvä. Meillä Liberot on ennen toiminut yövaippana, nyt ne on jäänyt kakkoseksi. Harmi et vaippojen kappalemäärä ei ole paketissa kovin suuri! Plussaa on vielä se, että niitä voi käyttää joko tavallisena teippivaippana, tai housuvaippana. Tyytyväinen pikku-neiti, 5kk suosittelee..

Vierailija
62/69 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysimme aivan ihanan kertisvaipan cittarin Huggies-vaipasta, oletteko kokeilleet? Istuvuus on jämäkkä, Pampersin Active fitin luokkaa, mut vielä reilumpi. Imukyky on hyvä. Meillä Libero oli ennen yövaippana, mut jäi kakkoseksi. Vaippojen kpl määrä saisi olla vaan paketissa suurempi. Testatkaa, jos ette ole vielä tutustuneet!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siis tätä minä en ymmärrä.. " kunnon" kestot tulevat (ainakin meille) useita satoja euroja halvemmaksi kuin kertakäyttövaipat! Ja käyttämäsi Active Fitit kun on vielä kertakäyttövaippojen kalliimmasta päästä. Kestovaipoilla on hyvä jälleenmyyntihinta, minä olen ainakin saanut n. 2/3 takaisin käyttämistämme vaipoista ja laskemani säästö koko vaippa-ajalle on noin. 500 euroa!! Huima ero, eikös juu? :)"

Tiedän että kestot tulevat pidemmän päälle halvemmiksi, mutta kun ongelma on siinä että kun kerralla ei ole rahaa sijoittaa mitään 150euroa kestoihin. Noista itse tehdyistä " hökötyksistä" tuli mielestäni niin paksuja, että hyvä jos vauva liikkumaan pystyi, kun vähensin jotain, oli " hökötys" heti märkä. Minulla olisi ehkä rahaa kuussa ostaa yksi " kunnon" vaippa, kun olisin sitten saanut samaa kokoa sen parikymmentä vaippaa, niin sitten olisikin jo seuraavan koon aika :).

Noita Pampersin active fitejä oli semmonen n80vaipan paketti cittarissa 10e joku aika sitten, niin niitä tuli ostettua aikas monta laatikkoa. Seuraan kyllä hirmu tarkkaan vaippojen hintoja, enkä osta active fitejä, jos on paljon kalliimpia kuin muut vaipat (kertikset).

Seuraavalle (mahdolliselle) lapselle olen minäkin kuitenkin ajatellut kestot hankkia. En kokenut kestoja mitenkään muuten vaikeaksi, kuin tuon paksuuden ja uskon että esim fuzzi bunzit olisi yhtä hyvä vaihtoehto kuin kertiksetkin. Se on vaan harmi että nykyinen rahatilanne (sekä minä että mieheni opiskelemme) ei anna mahdollisuutta kestoihin.

Terveisin Mar_i

Vierailija
64/69 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti tuntui kestovaipat tosi luonnolliselta valinnalta. Käytössä oli alunperin harsot+Bumpy-kuoret, nyt löytyy jo muutakin (omatekoisia sisävaippoja, hahtuvia, Fuzzeja...).

Mar_i, se on kyllä ikävän totta että aloitukseen tarvii jonkin verran rahaa. Oletko katsellut käytettyjä vaippoja esim. Huuto.netistä tai kestovaippainfosta? Joskus löytyy tosi edullisiakin. Ainahan se ois säästöä jos löytäis yhdenkin vaipan jostain.

Vierailija
65/69 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuinvestointi on toki suuri, jos ihan kerralla vaipat hankkii. Mutta jo yksi kesto päivässä on parempi, kuin ei kestoja ollenkaan :) Mainitsit, että seuraavalle lapsellenne hankkisit kestot. Tuli mieleen, että jos nykyiselle vauvallesi hankit kestoja pikkuhiljaa (ja vaikka käytettynä rahaa säästääksesi), niin sitten sinulla on seuraavalle lapselle vaippoja valmiina. Siis parhaimman vastineen rahallesi saisit, jos kestoilisit jo nykyisen vauvasi kanssa. Minua tosiaan kirpaisi Fuzzisatsin osto (joita odottelen postimiehen tuovan kovasti!), mutta nykyinen vauvamme on vasta ensimmäinen lapsemme ja Fuzzit toivottavasti sopivat seuraavillemmekin. MAHTAVA ajatus se, että heille ei vaipan vaippaa tarvitsisi ostaa! Sitä voi jo kutsua säästöksi, jos jotain :D

Vierailija
66/69 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä harsot ja RV:n villahousut, CuddleBuns ,MiniBuns sekä kuorina Miot, taitanee löytyä muutamat TSI- imut sekä koalat.

Haaveena olisi saada muutamat taskuvaipat ,aluksi kokeiluun, jotta päästäisiin kestoileen myös yöllä. Nyt kun tyttö ei suostu nukkumaan villakuorilla :( öitään.

Öisin on käytössä lidlin vaipat ,jotaka haisee ihan karseelle :(

Waimo72 & neiti 4kk

Vierailija
67/69 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Meillä myös kestoillaan päivisin, yöllä käytössä Lidlin Cien -vaippa.

Onkohan joku tehnyt galluppia siitä, kuinka paljon kestoilu on viimeisten viiden vuoden aikan yleistynyt? Musta tuntuu, että vielä 90-luvulla se oli sellaista " vaihtoehtohippien" hommaa, mutta nykyisin tuntuu, että kestoillaan kyllä ihan valtavirtaisesti. Joillekinhan kestoilusta on tullut jopa trendiharrastus. Veikkaan, ettei mene kauaa siihen, kun näemme design-kaupoissa Burberryn kestovaippoja ;-)

Ai niin, meillä siis päivin Ruskovillan harsot ja hamppulisäimu tarvittaessa sekä Bumpyn tai Bummisin kuoret. Kuivaliinana on fleecenpala.

syyskeiju ja tyttö melkein 5 kk

Vierailija
68/69 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin cittarissa jokin aika sitten pikku-piian harsoja tais olla hintana 12e/6kpl. Pukluharsoiksi ihania ovat kuvioharsot esim. popolino 7e/3kpl.

Vierailija
69/69 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä innoissani vaippoja aluksi ostelinkin. Käytettyjä ja TSI-vaippoja. TSI-vaipat ei meillä toiminu, kun paketista tuli aina ihan liian paksu. Ja suurin osa käytetyistä oli semmoisessa kunnossa, ettei niitä tehnyt lapselle mieli edes laittaa (pinta hirveän kova, ym.). Ja osasta " kunnon" kestoistakin tuli pissat läpi, yli tai ympäri, joten totesin että ryhdyn hommaan vasta kun on varaa ostaa kunnon " välineet" .

En viitsisi tilata aina yhtä vaippaa kerralla, joten sen takia on sitten ehkä jäänyt se " yksi vaippa kuukaudessa" . Tosin mietintämyssyssä on ollut jo pidemmän aikaan aloittaa hissukseen...

Yksi syy meidän kestottomuuteen on varmaan mieheni suhtautuimnen. Hän ei edes suostunut käyttämään niitä tuona lyhyenä aikana kun meillä kestoja kokeiltiin. Tosin saattaisi hän sitten " lämmetä ajatukselle" kun näkisi ettei esim. " kunnollisten" taskuvaippojen käyttäminen niin työlästä olisikaan.

Niin että ehkä meilläkin vielä jonain päivänä, mar_i